1

Onderwerp: TriOuderkerk - Ouderkerk aan de Amstel 31/08

Vandaag doe ik mee aan mijn eerste sprint! Van Nijmegen naar Ouderkerk en nu dus in de bus onderweg. Ik ben van plan m'n eigen ding te doen! Ik hoop daarom niet in de weg te zwemmen haha.

Zwemmen 750m op 2:30/100 is ~18 minuten
Fietsen 20km op 25km/u is ~48 minuten
Rennen 5km op 5:30/km is ~27,5 minuten

T1: 5 minuten?
T2: 2 minuten?

We zullen het zien!

2

Re: TriOuderkerk - Ouderkerk aan de Amstel 31/08

Veel succes gewenst!

3 Laatst bewerkt door Macer (31-08-19 08:03:14)

Re: TriOuderkerk - Ouderkerk aan de Amstel 31/08

Succes, fietsen zal je wel sneller doen vermoed ik.

Mijn dochter en haar vriend doen ook mee met de sprint en ik en mijn vrouw doen vanmiddag de OD. Even de warmte afwachten vandaag, maar ik hoop rond de 2:22 uit te komen.

4

Re: TriOuderkerk - Ouderkerk aan de Amstel 31/08

Leuk! Als het bevalt kun je op 5 okt. de Tri Nijmegen nog meepakken. Dat is dan een thuiswedstrijd voor jou. :-)

5

Re: TriOuderkerk - Ouderkerk aan de Amstel 31/08

Hoe was het? Ik zou ook denken dat fietsen wel sneller is gegaan!

Louise

6

Re: TriOuderkerk - Ouderkerk aan de Amstel 31/08

Het. Was. Awesome!

Uiteindelijke tijden:
Zwemmen: 17:32
T1: 3:38
Fietsen: 39:47
T2: 1:15
Rennen: 29:35
Finish: 1:31:45
Weer: 29 graden, zonnig, water 21.6.

Verbeterpunten: ik had sneller kunnen zwemmen want ik zat gevangen tussen vier schoolslag zwemmers. Helaas een trap in de buik en slag op het hoofd. Ik leer hiervan dat ik best iets naar voren had kunnen staan en meer naar buiten. Dan had ik gewoon kunnen crawlen.

Het fietsen ging echt zo lekker! Gemiddeld 30 per uur, zo hard heb ik nog nooit gefietst. Rennen ging wel wat langzamer. In het begin lichte kramp en had niet verwacht dat het een onverhard pad was. Al met al met het fietsen zoveel tijd gewonnen dat iets langzamer rennen niet erg was!

Ik wil er nog één doen. TriNijmegen dan toch maar in oktober. Maar ik wil er stiekem ook nog een in september doen. Haha.

7

Re: TriOuderkerk - Ouderkerk aan de Amstel 31/08

Macer schreef:

Succes, fietsen zal je wel sneller doen vermoed ik.

Mijn dochter en haar vriend doen ook mee met de sprint en ik en mijn vrouw doen vanmiddag de OD. Even de warmte afwachten vandaag, maar ik hoop rond de 2:22 uit te komen.

Hoe ging het Macer?

8

Re: TriOuderkerk - Ouderkerk aan de Amstel 31/08

Leuk, je enthousiasme!!
En zie je, door adrenaline fiets je harder, mooi.

In sept is er nog de bosbaan triathlon, wellicht is dat er een voor jou?

9

Re: TriOuderkerk - Ouderkerk aan de Amstel 31/08

Ging lekker vandaag. Helaas was het water te warm, dus non wetsuite.  Verder op sommige stukken zo ondiep dat het meerendeel aan het lopen was.

Fietsen ging weer heerlijk, 2e tijd overall met 40 gemiddeld. Gas op dat ding.

Met lopen zak ik altijd weer wat in, maar ik kon redelijk mijn tempo vasthouden.

Eindtijd 2:21:20, doel gehaald.

10

Re: TriOuderkerk - Ouderkerk aan de Amstel 31/08

Nice! 40 gemiddeld fietsen, dat doe je goed.

In sept is er nog de bosbaan triathlon, wellicht is dat er een voor jou?

Dat zou leuk zijn. Ik wil die in Nijmegen doen op vijf oktober. Dat zou dan twee weken achter elkaar een sprint zijn. Is dat niet too much?

Ik heb nu een beetje spierpijn, niet zoveel dat ik krom loop maar intensief sporten zit er vandaag niet in. Morgen een recovery ritje kan zeker wel. Zou het dan wel kunnen, twee weken achter elkaar een sprint?

11 Laatst bewerkt door Macer (01-09-19 09:39:46)

Re: TriOuderkerk - Ouderkerk aan de Amstel 31/08

Ja hoor spint 2 weken achter elkaar is niet zo intensief. Ik ben onderweg naar de halve van Almere en gebruik de wedstrijden van 3 weekenden ervoor (Emmeloord/Kwart, Ouderkerk /OD, Zaanstad/Sprint) als training. Ik maar mijn zwemmeters en gelijk koppeltraining.

Een spint is uiteindelijk anderhalf uur sporten, daar kan je in een week heel goed van herstellen.

Er zit ook nog wel wat winst in je eerste wissel, ik deed daar 1:52 over en deed voor mij doen heel rustig aan. Daar kan je nog wel een minuut winnen met wat oefenen. Volgende race onder de 1:30