1

Onderwerp: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

Nieuwe naam, andere dag (was altijd op zaterdag) maar verder een beproefd recept - voor mij is het de 'moeder aller triathlons' want de eerste die ik zag toen m'n toenmalige vriend, nu man, eraan meedeed (2002 of 2003), en de eerste die ik zelf ooit deed (2011) en die ik het meest gedaan heb. Met altijd een boel bekenden, want die vriend-nu-man komt uit de Hoeksche Waard. Ik kijk er altijd naar uit.

Maar goed, voorspellen. Ik heb me sinds Klazienaveen vrijwel alleen maar toegelegd op het fietsen van lange afstanden, want mijn volgende grote afspraak is 180 km fietsen op 14 september (trio hele Almere). Zwemmen en hardlopen staan in de onderhoudsstand. Deze triathlon is een lolletje tussendoor, omdat-ie zo leuk is. Ik doe de 1/8e, ga samen met TumTumTum, extra gezellig. Ik wil eigenlijk alleen maar hard fietsen en verder lol hebben.

Dan denk ik ongeveer hieraan:

Zwemmen: 11'
Fietsen: 36' (uitgaande van 20 km, ik dacht dat het iets langer was, het is gelukkig wel weer het gewone parcours, niet dat van vorig jaar)
Lopen: 28'
Wissels allebei 3' (lang eind lopen door parc fermé)
Eindtijd: 1u21.

Zou ik prima vinden. Ik heb na die eerste keer in 2011 altijd de kwart gedaan (5 keer sindsdien, geloof ik), dus dat zou een persoonlijk parcours record op de 1/8e betekenen met dik 6'.

Volgens mij zijn er meer forummers van de partij, hè? Ik blijf tijdens de kwart, kan ik jullie nog aanmoedigen.

Louise

2

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

Ik doe ook mee, kreeg gisteravond nog een mailtje. Heb daar in 2014 m'n eerste triathlon gedaan, een kwart, en daarna ook steeds teruggekomen voor dezelfde afstand.

Wil nu eens onder de 2:30, en dat lijkt wel realistisch, als ik eens niet het zwemmen verpest.
Het water in Binnenmaas is gewoon heel langzaam, is mijn ervaring big_smile

Zwemmen 1000 m 00:20:30
Fietsen 40.3 km 01:15:00
Lopen 10 km 00:50:00
T1/T2 totaal 00:04:00
Totaal 2:29:30


Het wordt als het goed is zondag ook wat koeler!

3

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

Ik doe ook mee, de 1/8ste. Ik ben blij met iedere uitslag tussen de 1 uur 30 en 1 uur 40. Toen ik jaren geleden mee deed ging het gruwelijk mis en bovendien schrok ik toen enorm van de uitslagen van de jaren ervoor, ik had zelf al blij geweest als ik binnen de 2 uur binnen was gekomen.

4

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

Ja ik doe ook mee! in 2016 heb ik deze ook gedaan, was destijds mn 2e kwart. Ging toen in 2u 44m, kwam ook vooral door dat langzame water : D en kramp bij t lopen.

Hoe dan ook, t mag (of moet eigenlijk) nu (mn 5e kwart inmiddels) allemaal wel wat vlotter. Liefst 15m sneller, maar met 10 min sneller ben ik ook tevreden.

De 1/4 start om 13.30 en ik ben van plan me rond 12:00 te melden ter plaatse.

Allemaal alvast veel plezier en succes en wellicht tot zondag !

5 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (30-08-19 09:47:53)

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

Wissel is inderdaad wel langer dan ik dacht. Dit waren m'n tijden in 2016, laatste keer dat ik op dit parcours meedeed:

00:23:26 1 km zwemmen
00:03:12 T1
01:19:15 41.7 km fietsen
00:02:45 T2
00:55:35 10 km lopen
Totaal 02:44:10

Dus zeker 6 minuten...
Geen idee waar ik nog die 2 minuten af kan snoepen. Nouja, ongeveer 2 1/2 uur is ook prima wink

6

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

davidr schreef:

Ja ik doe ook mee! in 2016 heb ik deze ook gedaan, was destijds mn 2e kwart. Ging toen in 2u 44m, kwam ook vooral door dat langzame water : D en kramp bij t lopen.

Hoe dan ook, t mag (of moet eigenlijk) nu (mn 5e kwart inmiddels) allemaal wel wat vlotter. Liefst 15m sneller, maar met 10 min sneller ben ik ook tevreden.

De 1/4 start om 13.30 en ik ben van plan me rond 12:00 te melden ter plaatse.

Allemaal alvast veel plezier en succes en wellicht tot zondag !

Ha leuk, dat komt dus erg overeen met mijn plannen big_smile
Zie je daar!

7

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

Succes allemaal!

8

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

Davidr, wat is jouw startnummer? Dan ga ik je in elk geval spotten en misschien lukt het om elkaar te spreken. Ik heb me ondertussen als vrijwilliger aangemeld voor tijdens de kwart, ik sta wel ergens langs het parcours iets te doen dan dus. Linda herken ik wel.

Ondertussen uit Hoekschewaardse kringen vernomen dat ze zich wat zorgen maken over de doorkomsten door de streng gereformeerde dorpskerken, op zondag - dat zal vooral voor de ochtend gelden, dus voor de 1/8e. Niet op rekenen dat de kerkgangers opzij gaan, dat ken ik sowieso wel van hier in de omgeving. Hopelijk leidt dat niet tot problemen.

Louise

9

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

Mijn startnr is 427. Ik heb er zin in.

Extra uitdaging voor de 1/8 begrijp ik, spannend!

Tot morgen!

10

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

Waar vind je je startnummer?

11

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

Nou, da's een aardig zoekplaatje: naar de pagina 'atleten', helemaal naar onder scrollen, daar staat 'deelnemers kwart', daarop klikken, nog een keer het menuutje doorzoeken, opnieuw kwart selecteren, dan in de lijst zoeken naar jezelf... En dan ging het bij de 1/8e nog om twee series ook. Site is niet de handigste.

Tot morgen!

Louise

12 Laatst bewerkt door Lennart73 (31-08-19 21:03:35)

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

Zo te lezen starten er veel forummers morgen in de hoekse waard. Morgen start ik daar voor de 1e keer. Normaal start ik in deze periode in de Zwintriathlon, maar van het jaar heb ik die maar eens overgeslagen voor deze. Ik heb goede verhalen over deze tri gehoord dus ben benieuwd. Alleen de watertemperatuur baart me zorgen. Het zou wel een non-wetsuit versie kunnen worden.

Een voorspelling is lastig want het is al 3 maanden geleden dat ik een race heb gehad. Afgelopen zomer voornamelijk bezig geweest met duurwerk voor mijn halve tri, conditioneel zal het geen probleem. Maar of ik nog wat snelheid heb is een vraagteken.

Mijn voorspelling:
Zwemmen  0:18:00 (20:00 bij non-wetsuit)
Fietsen       1:01:00
Lopen         0:44:00

Totaal +- 2:07:00

Tot morgen

13

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

Zou ervanuit gaan dat het non-wetsuit is.
Was eerder deze week al bijna 25 graden en het is de afgelopen dsgen alsnog warm geweest.


Thanks Louise, mijn nummer is 490!
Aanmoedigingen onderweg zijn welkom.

Is echt een wedstrijdje voor de leuk, heb begin juli een hele triathlon gedaan en volgende week een marathon, dus weinig op snelheid getraind. Wel veel zin in! Eens kijken wat er nog in zit.

14 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (02-09-19 10:05:28)

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

Was leuk! Louise en David nog gezien.

Zwemmen heb ik laten lopen, dat was zo'n gevecht. Daarna veel te hard gefietst tegen de wind in, maar wonderlijk nog een prima loop neergezet.  Ging erg makkelijk en vloog echt voorbij,  met die conditie zit het dus wel goed! Niet tot het gaatje gegaan, maar wel goed gepushed.
Leuk evenement ook, veel support en fijn dat het weer dit parcours was. Als het nu ook nog eens verkeersvrij of luw zou zijn...

Zwemmen 00:24:09 zeker 100 a 200 m om de drukte heen gezwommen
T1 00:02:09
Fiets 01:17:13 rondjes 38' zoals ik wou
T2 00:02:05
Lopen 00:48:05 minder dan 10 km?
Totaal 02:33:39
11' sneller dan vorige keer op dit parcours en 25' ivm mn eerste!

6e vrouw bij 24-40, op nu eens niet zo'n schokkend verschil met het podium. Daar zit nog wel meer in!

15 Laatst bewerkt door Louise (02-09-19 09:46:45)

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

Ik heb een erg leuke dag gehad gister. Nouja, op het zwemmen na, want ook bij ons was dat weer eens meer vrij worstelen dan iets anders. Ik heb er bijna 14 minuten over gedaan, wat nergens op slaat, langzaamste ooit, denk ik. Maar ik heb ook niet echt mijn best meer gedaan na een tijdje en ben een eind omgezwommen om uit het geknok te kommen. Daarna ging het wel lekker.

Zwemmen: 11' --> 14:04 (inclusief het stukje naar de mat, ik had zelf 13:50 geklokt)
Fietsen: 36' (over 20 km) --> 36:57 (over 20,6 km)
Lopen: 28' --> 27:37
Wissels allebei 3' (lang eind lopen door parc fermé) --> 4:48 (geweldig nieuw parc fermé, op een kunstgras hockeyveld)
Eindtijd: 1u21 --> 1:23:24

En.... dat was genoeg voor de winst bij de D50+! Dat waren er maar liefst 20, dus daar ben ik best trots op. Ik had er helemaal geen erg in, de prijsuitreiking duurde ook erg lang, en ineens hoor ik mijn naam, moest ik nog sprinten naar het podium! Ik heb het helemaal gewonnen op het fietsen; bij zwemmen en lopen had ik iets van de 5e tijd. Maar ik heb bijna 4' sneller gefietst dan de dame met de 2e fietstijd! (voor zover de uitslagen kloppen, want die zijn een rommeltje)

Ik was samen met TumTumTum, dat was erg gezellig (maar ze komt hier vast haar eigen verhaal wel vertellen).

Linda en David voor hun start al gesproken, erg leuk. Daarna als vrijwilliger langs het fietsparcours vlakbij de start, dat was wel leuk, alleen even stressvol toen er een ambulance moest komen (overigens niet iets heel ernstigs, begreep ik: onderkoelde deelnemer). Toen iedereen voorbij was bij het loopparcours gaan kijken, en David en Linda en mijn man en nog een heleboel andere bekenden een paar keer voorbij zien komen. David en Linda finishten precies na elkaar, daarna zat er één tussen en toen Henk - dus ineens was ik zo'n beetje klaar met supporteren!

We zijn voor een maatje van Henk blijven wachten op de prijsuitreiking, die werd 3e bij de H40+. En het was maar goed dat we hadden gewacht, want tot zijn grote verrassing was Henk zelf 2e bij de H60+! Wat een prijzenfestijn zo!

Het was verder ook weer heel erg gezellig, het is toch erg onze 'thuiswedstrijd' en gelukkig ging alles ook weer goed.

Klein dingetje nog over de non-wetsuitzwem: het voelde helemaal niet als 22,9 graden, moet ik zeggen, met de wind over het water, en als er dan in de achterhoede iemand onderkoeld raakt, vraag ik me af of die limieten niet wat te scherp staan. Ik heb al wel vaker gedacht dat het eigenlijk aan de koude kant is voor de slechtere zwemmers. Die liggen er langer in en ze zwemmen zich minder warm. Ik zou ook niet weten hoe je dat moet aanpassen, maar gister ging het dus niet helemaal goed.

Oja, en de laatste anecdote: ik heb geen stayeren gezien, alleen haalde ik zelf op een gegeven ogenblik een dame in die een tijdje daarna naast mij kwam fietsen. Dat duurde maar, dus op een gegeven ogenblik zei ik: je moet me wel echt inhalen, anders ben je aan het stayeren. Zegt ze: 'dat geldt voor jou ook' Nou, dus niet hè! Zou fraai zijn, je concurrenten elimineren door ernaast te gaan fietsen. Ik had het donkerbruine vermoeden dat ze uit m'n zuchtje was gekomen en me niet op eigen kracht voorbij kon. Ik heb haar kort daarna trouwens definitief achter me gelaten.

Louise

16

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

De wind en luchttemperatuur wordt normaal ook meegenomen in de berekening, en die was nu ook echt wel koud.
Ik had hele koude armen, en moest m'n voeten ook niet teveel aan de oppervlakte houden. Normaal is dat juist tegenovergesteld.

17 Laatst bewerkt door TumTumTum (02-09-19 09:35:01)

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

Ik heb dus eindelijk na een aantal jaar de Hoekse Waard triathlon (8ste) een keer kunnen finishen. En daarmee een nog opestaande "rekening" kunnen vereffenen. Ik wist inmiddels wel dat ik goed genoeg kon zwemmen maar dan toch die plas weer zien waar je een paar jaar geleden nog uitgevist bent...was best even moeilijk. Vertrouwen op jezelf dan, is niet mijn sterkste kant maar het lukte wel. Tijdens het in het water wachten op het startschot begon er ook nog iemand over meervallen...hou even op alsjeblieft.:)

Het zwemmen ging prima hoewel ik wel erg langzaam ben, ik had er 16 minuten voor nodig om dat stuk af te leggen, ik waaide een paar keer helemaal uit koers. Dat was die paar keer toen ik probeerde toch even een stukje te borstcrawlen. Het was heerlijk weer om buiten te sporten, alleen wel een straf windje. Dat was ook bij het fietsen natuurlijk te merken. Bij het hardlopen was ik inmiddels wel behoorlijk stuk, ik liep ook in het PF nog de verkeerde kant op voor het loopparcours. Om een of andere reden had ik dat immense gele bord met "LOPEN" erop niet gezien, daarna werd ik door een official ook nog richting kantine gestuurd. Alwaar ik verdwaasd rondliep bij de start van het fietsparcours. Een "Sven Kramertje" zullen we maar zeggen. Eindtijd was dan ook 1 uur 43. Dan ben je nog niet eens een van de aller allerlaatsten maar echt geweldig is het niet. Maar ik ben dan ook niet echt een hardcore triathleet, ik vind het al geweldig dat ik mee kan doen!

Louise werd 1ste(!) bij de dames 50plus. We waren al bij de auto toen ze bezig waren met de prijsuitrijkingen en we haar naam hoorden omroepen. Nog even een supersprintje naar het podium dus. Maar dat verteld Louise later vast zelf. Louise ging nog vrijwilligen en ik op de fiets naar huis. Ik denk wel dat ik het juiste triathlon gevoel te pakken had; op gegeven moment tijdens het fietsen besprongen me twee gedachtes vrijwel gelijktijdig; "wat is dit enorm gaaf" en "waarom doe ik dit in godsnaam". smile
Leuk om een paar forummers te zien, David en Linda. Linda heeft mij ook gezien maar dat weet ze denk ik niet.

Oh Louise heeft haar verhaal al gepost...:) Nog niet helemaal wakker denk ik.

18

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

Zo, dat was mijn laatste triathlon vh seizoen. Was erg leuk, prima weer (afgezien van een erg stevige wind) en eindelijk eens wat forummers gezien en gesproken! Louise en Henk, Tumtumtum en Linda. Louise stond ook mooi op t podium op de hoogste tree!

Over de wedstrijd: t zwemmen ging gewoon slecht, superdruk en veel vrij worstelen, nooit lekker in mn slag gekomen. Fietsen ging ok en lopen ging ook ok. Ben wel blij met t eindresultaat, is toch een pr met 6 minuten (en ook 11min sneller dan de vorige keer bij de binnenmaas). Volgend seizoen maar eens onder die 2.30 duiken.

Tijden waren:

Zwemmen 00:25:03
T1 00:02:55
Fiets 01:16:00 (ik
T2 00:02:40
Lopen 00:47:04
Totaal 02:33:40

19

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

Ik heb het geen moment koud gehad tijdens het zwemmen, alleen even bij het erin gaan.

20

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

TumTumTum schreef:

Linda heeft mij ook gezien maar dat weet ze denk ik niet.

Haha, oeps smile

Waar, en wanneer?!

21

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

Fotootje... TumTumTum en ik met m'n eerste prijs! En een mooie wolkenlucht boven het kunstgras-parc-fermé.

http://www.delftweg9.nl/triathlon/wp-content/uploads/2019/09/binnenmaasmetnicoleenbeker.jpg

Louise

22

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

Ahaa, dat is TumTumTum! Zal me een volgende keer netjes voorstellen. big_smile

Had jij nou nog meer foto's Louise?

Dat kunstgras was echt ideaal, zeker als het was gaan regenen. Ik weet alleen niet of de hockeyclub er blij mee is, al dat ge-ren op fietsschoenen met plaatjes.

23 Laatst bewerkt door Louise (02-09-19 13:57:40)

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

LindaRotterdam schreef:

Had jij nou nog meer foto's Louise?

Ja, ik zal Henk vanavond vragen ze op zijn Flickr te zetten en dan post ik hier het linkje wel, dan kun je jezelf daar vanaf plukken - je staat er een paar keer op. David niet trouwens, die zag ik te laat (excuus).

Wat tot enige bescheidenheid stemt: de winnares van de D60+ was een stuk sneller dan ik, hahaha! Knappe prestatie trouwens.

Louise

24

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

Louise schreef:

Wat tot enige bescheidenheid stemt: de winnares van de D60+ was een stuk sneller dan ik, hahaha! Knappe prestatie trouwens.

Ja, dat was Joekie! Ben dit jaar samen met haar gestart in het 2e divisie team van TVS, liep ze me er gewoon uit big_smile

25

Re: Triathlon Hoeksche Waard (voorheen Binnenmaas) 1 september

LindaRotterdam schreef:

Ja, dat was Joekie! Ben dit jaar samen met haar gestart in het 2e divisie team van TVS, liep ze me er gewoon uit big_smile

Ze loopt kogelhard, ja, zag ik in de uitslag!