1 Laatst bewerkt door JBK (03-09-19 09:15:39)

Onderwerp: Ook even voorstellen

Hallo,
Mijn naam is Janine, 46 jaar en in mei dit jaar voor het eerst meegedaan met een sprint-triathlon.
Sinds ca 3 jaar loop ik fanatiek hard, niet snel, wel veel wink. Vorig jaar nov mijn eerste marathon gelopen en wel in New York.
Nu in training voor de marathon van Valencia in dec.
In juni zijn mijn man en ik meegegaan met mijn broer die de Iron Man 70.3 in Luxemburg mee deed. Helemaal geweldig vond ik het en maakte dat ik besloot dit als doel te stellen, maar dan in 2021.
De sprint-triathlon vond ik geweldig, maar zwaar. Met name omdat ik alles gegeven had met zwemmen. Borst-crawl kan ik nog niet (zit inmiddels op les) en poogde de schoolslag. Echter ik had een wetsuit gehuurd, wat volgens mij te groot was. Resulteerde erin dat ik als ena-laatste uit het water kwam. Ach.. ik had plezier en dubbel zolang genoten wink
Zoals ik al eerder zei, ik zit inmiddels op les om de borstcrawl te leren. Fietsen doe ik vaker in combi met hardlopen en hardlopen doe ik 3x per week. Daarnaast nog 2x per week krachttraining voor mijn core.
Ook wandel ik heel veel met onze honden, een van deze honden gaat ook altijd mee hardlopen.
Oja.. ik werk ook nog haha.
Anyway.. fanatiek genoeg en hoop veel te kunnen leren op dit forum.

2

Re: Ook even voorstellen

Ha Janine, welkom als nieuwe triatleet en welkom op het forum.
Belangrijkste is plezier in de sport, ongeacht het niveau van de individu.
Je bent al begonnen met borstcrawl lessen dus het zwemmen gaat dat vanzelf steeds iets beter.

Veel succes!

3

Re: Ook even voorstellen

Welkom Janine,

Veel plezier met de voorbereiding voor 2021.
Ik heb al veel tips en trucs gelezen hier. Genoeg te lezen en te leren.

En wat Arnoutdv zegt. Vooral het plezier is belangrijk (maar waarbij niet).

Triathletes don't get older. They just change their age group.

4

Re: Ook even voorstellen

Oh.. dat genieten heb ik wel geleerd. Ook in mijn hardlopen. Omdat ik niet de snelste was/ben, heb ik geleerd om daar niet op te focussen, maar vooral te genieten, uiteindelijk doe je het voor jezelf!
Ik zal altijd in de achterste middenmoot, danwel achteraan verblijven, maar voor mij is met alles wat ik doe het doel om te genieten en over de finish te komen.

5

Re: Ook even voorstellen

He Janine,

herkenbaar van dat zwemmen, dat blijft voor mij ook het lastigste onderdeel.

We (mijn vrouw en ik) gaan ook Valencia lopen. Dus wellicht tot daar

succes met trainen en blijf ervan genieten

marco

6

Re: Ook even voorstellen

marcomvanes schreef:

He Janine,

herkenbaar van dat zwemmen, dat blijft voor mij ook het lastigste onderdeel.

We (mijn vrouw en ik) gaan ook Valencia lopen. Dus wellicht tot daar

succes met trainen en blijf ervan genieten

marco

Wat leuk! Mijn man doet ook mee en nog 4 vrienden, dus we zijn met een groep daar.
Zou leuk zijn om na afloop een biertje te doen wink

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zwemmen het ergst vond, maar dat ik het inmiddels best leuk vind. Maar dat komt ook omdat ik nog zoveel progressie kan maken en alle beetjes helpen om het leuker te vinden.

7

Re: Ook even voorstellen

Welkom! Ja, dat zwemmen, dat blijft toch wel een hobbel. Er is zeker een boel te leren, maar dan nog is het in een triathlon soms toch meer vrij worstelen dan iets anders. Ik zwem graag maar ben altijd blij als het erop zit. Ook trouwens omdat ik dan aan m'n beste onderdeel begin en lekker een boel mensen kan inhalen. Dat is dan weer het voordeel van relatief slecht zwemmen.

Louise

8

Re: Ook even voorstellen

Louise schreef:

Welkom! Ja, dat zwemmen, dat blijft toch wel een hobbel. Er is zeker een boel te leren, maar dan nog is het in een triathlon soms toch meer vrij worstelen dan iets anders. Ik zwem graag maar ben altijd blij als het erop zit. Ook trouwens omdat ik dan aan m'n beste onderdeel begin en lekker een boel mensen kan inhalen. Dat is dan weer het voordeel van relatief slecht zwemmen.

Louise

Doet me toch wel een beetje goed om te lezen dat er meer mensen struggelen met het zwemgedeelte wink

9

Re: Ook even voorstellen

Welkom janine!

10

Re: Ook even voorstellen

Tja, dan win ik de hoofdprijs m.b.t. leren zwemmen. Week in week uit, maand in maand uit heb ik les gehad. Dan zag mijn vrouw me weer thuiskomen met een lang gezicht. Weer niet gelukt? Maar na een maand of zes, na een sessie met zwemvliezen, voelde ik eindelijk wat de bedoeling was. Vanaf dat moment gingen de verbeteringen hard. Sne ben ik niet maar ik kan het inmiddels ruim 4 km achterelkaar volhouden.

Je moet sneller dan de klos zijn.

11

Re: Ook even voorstellen

Welkom! En veel succes/plezier smile

12

Re: Ook even voorstellen

mcguyver schreef:

Tja, dan win ik de hoofdprijs m.b.t. leren zwemmen. Week in week uit, maand in maand uit heb ik les gehad. Dan zag mijn vrouw me weer thuiskomen met een lang gezicht. Weer niet gelukt? Maar na een maand of zes, na een sessie met zwemvliezen, voelde ik eindelijk wat de bedoeling was. Vanaf dat moment gingen de verbeteringen hard. Sne ben ik niet maar ik kan het inmiddels ruim 4 km achterelkaar volhouden.

Er is dus nog hoop wink

13

Re: Ook even voorstellen

JBK schreef:
mcguyver schreef:

Tja, dan win ik de hoofdprijs m.b.t. leren zwemmen. Week in week uit, maand in maand uit heb ik les gehad. Dan zag mijn vrouw me weer thuiskomen met een lang gezicht. Weer niet gelukt? Maar na een maand of zes, na een sessie met zwemvliezen, voelde ik eindelijk wat de bedoeling was. Vanaf dat moment gingen de verbeteringen hard. Sne ben ik niet maar ik kan het inmiddels ruim 4 km achterelkaar volhouden.

Er is dus nog hoop wink

Ja, dat was ook mijn gedachte! big_smile

14

Re: Ook even voorstellen

Janine welkom en alvast succes in Valencia! Wat voor honden hebben jullie?

15

Re: Ook even voorstellen

Maca944 schreef:

Janine welkom en alvast succes in Valencia! Wat voor honden hebben jullie?

We hebben een spaans asbakkenras wink.. haar neem ik alleen mee op korte wandelingen.
En sinds maart een Vizsla, boordevol energie en een ontzettende lieverd. Ze gaat al mee hardlopen (tot ca 12 km omdat ze 'pas' 7,5 maand is), maar die krijg je niet moe haha.
Voorheen hadden we een labrador die we helaas op 8-jarige leeftijd hebben moeten laten inslapen, zat vol met kanker. Hij ging ook mee hardlopen.

Heb je ook honden Maca?

16

Re: Ook even voorstellen

JBK schreef:
Maca944 schreef:

Janine welkom en alvast succes in Valencia! Wat voor honden hebben jullie?

We hebben een spaans asbakkenras wink.. haar neem ik alleen mee op korte wandelingen.
En sinds maart een Vizsla, boordevol energie en een ontzettende lieverd. Ze gaat al mee hardlopen (tot ca 12 km omdat ze 'pas' 7,5 maand is), maar die krijg je niet moe haha.
Voorheen hadden we een labrador die we helaas op 8-jarige leeftijd hebben moeten laten inslapen, zat vol met kanker. Hij ging ook mee hardlopen.

Heb je ook honden Maca?

12km, dat is een flinke afstand! Leuk om dat met je hond te doen. Wij hebben twee Golden Retrievers. Af en toe loop ik met eentje wel eens hard (tot een km of 6), met twee lukt dat niet. De ene sjokt achteraan en de andere rent vooruit, dan ben ik ze continue kwijt wink