1

Onderwerp: Fietskoffer

Goedemorgen! Een vraag over fietskoffers. Binnenkort mijn eerste buitenlandse triathlonavontuur (Mallorca 70.3). Wil wat meer naar het buitenland, dus een fietskoffer aanschaffen. Omdat er nogal wat verschillende te koop zijn graag jullie hulp. Welke hebben jullie en kunnen jullie aanbevelen? Vast dank!

2

Re: Fietskoffer

Ik heb de Scicon airocomfort 5.0. Maar heb telkens ik met het vliegtuig ga al brokken gehad met mijn fiets. In April barst in mijn frame en 2 weken terug mijn derailleur pad afgebroken.

3 Laatst bewerkt door Macer (04-09-19 12:05:32)

Re: Fietskoffer

Er zijn ook aardig wat bedrijfjes die fietskoffers verhuren, dan hoef je zelf niet zo'n koffer aan te schaffen (die ook de rest van de tijd nog aardig wat plek in beslag neemt)..

Wij huren voor Mallorca 2 fietskoffers bij fietskoffers.nl. Ik zit er in ieder geval wel over te denken om mijn frame goed in te pakken met buisisolatie

https://www.karwei.nl/assortiment/buisi … /p/B350372

4

Re: Fietskoffer

Als je vaker vliegt is eentje 2e hands via maktplaats misschien wel een optie.
Heb er zelf ooit een voor 100 euro gekocht, die heb je er dus na 2x uit.

Als je huurt en de boel gaat kapot (hebben wij gehad met 2 vd 3 koffers) dan kun je ook daarvoor dokken want dat is niet verzekerd!

Let erop dat de koffer niet een groot vlak heeft zonder extra ribben om te verstevigen. De goedkopere koffers hebben dat niet. Dit scheurt snel.
Verder zijn de wielen het meest kwetsbare aan de koffer, dus bij 2ehands goed op letten!
Bij sommige modellen, bijv die van Rose bikes, kun je losse wielen bestellen als ze stuk gaan, handig!

Bij het vervoeren pak ik het frame ook nog extra in in isolatiebuizen en bubbeltjesplastic.

5

Re: Fietskoffer

Even hier
Het is chaos op Schiphol, met kwijtgeraakte fietsen en koffers.
Schiphol zelf doet momenteel weinig moeite om de eigendommen terug bij hun eigenaren te krijgen.

Ik las her en der wat tips, die zet ik hier neer.

Gooi een airtag in je (fiets)koffer, dan heb je zelf wél zicht op waar die is en kun je meer drukzetten in het ophalen hiervan.
Vrienden van mij hebben zo uiteindelijk hun bagage toch teruggekregen.

Zorg dat je telefoonnummer aan de buitenkant van de koffer zichtbaar is.
Mensen die bij hun koffer konden, hebben, omdat ze toch in die ruimte waren, anderen zo kunnen bellen en inseinen waar hun bagage was gedumpt.