1 Laatst bewerkt door ic3d (02-09-19 23:35:00)

Onderwerp: Blamage triathlon Keulen

Ik zou voor het eerst een halve triathlon doen. Ik zocht iets dat "goed" bekend stond, een vlak (en toch leuk) parcours had, met de auto bereikbaar, laat in het seizoen, niet te vroeg (ben een avondmens) én enigszins betaalbaar. De keuze was op Keulen gevallen. Deze voldeed aan alles.

Slechtste keuze ooit. Heb een half jaar geleden ingeschreven en de afgelopen maand is er teleurstelling op teleurstelling gekomen. Als eerste werden door werkzaamheden de parcoursen gewijzigd. Het resultaat was dat je vier keer hetzelfde rondje fietst in een industrieel buitengebied en daar tevens vier keer een rondje hardloopt. Kortom, er viel niets te zien en de wegen zouden smal en slecht zijn. Het centrum zou je op nog geen 20KM bereiken, dus echt compleet buiten de "stad".
Die teleurstelling was nog te behappen, tot twee weken voor de start de starttijd van einde ochtend / begin middag naar 6:00 werd verplaatst (later 6:50). Dat was een belangrijk criterium voor me. Toch maar een hotel geboekt en de knop omgezet.

Maar de totale deceptie kwam twee dagen voor de start. Het evenement werd geannuleerd. Wat een ellende. Hartstikke veel getraind. 200+ euro aanmeldkosten weg (krijg je nooit meer terug natuurlijk), hotelkosten weg (te laat met annuleren) en je "grote" primeur op de halve als afsluiter van het seizoen als sneeuw voor de zon verdwenen.

Nu ben ik op zoek naar een alternatief, met bovenstaande kenmerken. Almere is een optie, maar vol. In België lijkt ook alles vol. Iemand nog suggesties?

2

Re: Blamage triathlon Keulen

Misschien dat Almere nog plekken heeft? In dat topic staat ook het verhaal van nog een lotgenoot wink Hij had volgens mij wel al ingeschreven, maar even bellen kan nooit kwaad lijkt me.

3

Re: Blamage triathlon Keulen

Almere is een perfect alternatief, mogelijk zijn er nog wat reserveplekken vrij.

Wil je echt een complete belevenis in het buitenland, kan ik je Challenge Mallorca op 17 oktober ook aanraden. Niet echt een vlak parcours met fietsen (wel goed te doen) en hardlopen is best zwaar afhankelijk van het weer, maar wel echt een super evenement.

4

Re: Blamage triathlon Keulen

Inderdaad, die lotgenoot ben ik.
Gelukkig heb ik mijn hotel vrijdag nog kostenloos kunnen annuleren. Verder is de berichtgeving vanuit de organisatie in Keulen ronduit beroerd.

5 minuten na het ontvangen van het mailtje dat Keulen geannuleerd was, heb ik meteen gebeld met Almere. Daar hebben ze nog een paar plekken werd mij verteld. Wel moet ik erbij zeggen dat ik me daarvoor al wel op de reserve lijst heb laten zetten. Maandag voor het evenement kreeg ik een mail van Almere dat ik alsnog mee kon doen. Deze heb ik toen aan mijn neus voorbij laten gaan want ja, ik doe mee aan Keulen was de gedachten.
Toen toch maar gebeld met Almere en ik kon nog mee doen.

Mocht je een nummer nodig hebben: 036 534 59 31
Succes en laat even weten of je er bij bent! Wel opschieten trouwens van op de 11e stopt de inschrijving geloof ik.

5

Re: Blamage triathlon Keulen

Wat een gepruts van die organisatie, hoop dat je nog iets van je investering kan terugkrijgen.

Zijn de startplekken voor Almere overdraagbaar ? Daar ligt misschien ook een mogelijkheid.

6

Re: Blamage triathlon Keulen

Hier nog 2 berichten over de Triathlon Keulen:

Dit bericht uit de krant met reactie van de gemeente:
https://www.ksta.de/koeln/wegen-fehlend … 30_tmphWfI

Hierin een interview met de organisator:
https://www.express.de/sport/sportmix/t … Kx5rFmBhyM

7

Re: Blamage triathlon Keulen

davidr schreef:

Zijn de startplekken voor Almere overdraagbaar ? Daar ligt misschien ook een mogelijkheid.

Nee

8

Re: Blamage triathlon Keulen

Thanks voor de reacties, ik ga Almere bellen. Niet geschoten...

9 Laatst bewerkt door @Jeanette (04-09-19 06:31:46)

Re: Blamage triathlon Keulen

Heb je dit jaar niets meer aan , maar dit vond ik op Facebook .

Austria Triathlon Podersdorf :

Solidarität mit Cologne-Athleten – minus 33% auf den Startplatz beim 33. Austria Triathlon vom 4. bis 6. September 2020.

Zum 33. Austria Triathlon, der vom 4. bis 6. September 2020 stattfinden wird, werden wir für insgesamt 333 Startplätze einen Startgeldnachlass von 33 Prozent auf den finalen „Rising Star“ Preis (somit Halb-Distanz EUR 134, Ironman-Distanz EUR 221) bzw. „Fast Mover“ Preis (somit Olympische-Distanz EUR 50, Sprint-Distanz EUR 44) für die angemeldeten Teilnehmer des Cologne Triathlon Weekend anbieten. Diese Anmeldungen werden die Preisstaffeln für die restlichen Athleten nicht beeinflussen, um hier die Fairness aufrecht zu erhalten.

Alles, was du tun musst, ist deine Anmeldebestätigung von 2019 an office@austria-triathlon.at zu senden und uns mitzuteilen, über welche Distanz du starten möchtet. Du erhältst dann einen einmaligen personalisierten Rabattcode.

10

Re: Blamage triathlon Keulen

Thanks Jeanette!

11

Re: Blamage triathlon Keulen

Graag gedaan .