26

Re: Lid worden van een vereniging

Louise schreef:

Het enige wat ik mis is regelmatige feedback op m'n zwemtechniek. Dat is op eigen houtje een boel georganiseer, en daar zou een (goede) vereniging iets toe kunnen voegen. Maar alleen daarvoor ga ik geen lid worden.

Ik had dit geschreven en zo ongeveer direct daarna kwam de nieuwsbrief van TriExperience met daarin een aankondiging van een mini-cursus 'powerstroke' (voor de stuwfase). Volgens mij is dat inhoudelijk precies wat ik nodig heb, Moet ik straks wel 8 keer akelig vroeg voor uit m'n bed in de donkere dagen, om om 7 uur in Rhoon te kunnen zijn, maar deze winter ben ik dus weer 'voorzien'. Dat soort dingen compenseren de vereniging (hopelijk is het ook een beetje gezellig).

Louise

27

Re: Lid worden van een vereniging

Zo doe ik dat ook Louise, het geld wat ik uitspaar met contributie besteed ik dan gerichter aan waar ik dit nodig heb.
Dus bijv zo'n zwemsessie in de endless pool bij Tri2One coaching.

28

Re: Lid worden van een vereniging

Jörgen schreef:

Ja klopt.

Wist niet eens dat ze ok een triathlon vereniging waren, ga ik ook eens naar kijken dan smile

29

Re: Lid worden van een vereniging

Ook maar eens gekeken naar een triathlonvereniging bij mij in de buurt.
Als je met alles wil meedoen lopen de kosten behoorlijk op. +/- €500 per jaar (incl. lidmaatschap NTB). Dan doe ik liever inderdaad zelf een x zo'n zwemanalyse. De sport is al prijzig genoeg met alles wat er zo bij komt kijken.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

30

Re: Lid worden van een vereniging

olaf2004 schreef:

Ook maar eens gekeken naar een triathlonvereniging bij mij in de buurt.
Als je met alles wil meedoen lopen de kosten behoorlijk op. +/- €500 per jaar (incl. lidmaatschap NTB). Dan doe ik liever inderdaad zelf een x zo'n zwemanalyse. De sport is al prijzig genoeg met alles wat er zo bij komt kijken.

500 Euro is wel erg veel inderdaad. Lang geleden ben ik lid geweest van de Dolfijn in Amsterdam en dat kwam toen wel al tegen de 400 euro aan en dat vond ik een beetje veel voor hoeveel ik er gebruik van maakte.

Dan valt het bij mijn huidige vereniging behoorlijk mee, ik heb het nog eens opgezocht:
https://www.inzeergoedestaat.club/veren … ontributie

31

Re: Lid worden van een vereniging

Aha, dus dat betekent IZGS, weer wat geleerd (;

€ 500 is wel veel, de triathlonclub hier (Rijnmond) is € 195 (exclusief licentie, maar die heb ik sowieso wel).

Louise

32

Re: Lid worden van een vereniging

Mijn vorige club was 75 euro per maand maar daar zat de training begeleiding wel inbegrepen.

33

Re: Lid worden van een vereniging

sanger schreef:
Jörgen schreef:

Ja klopt.

Wist niet eens dat ze ok een triathlon vereniging waren, ga ik ook eens naar kijken dan smile

De site is niet helemaal bij maar zwemtijden kloppen wel. Als je een keer mee wilt zwemmen of info wilt over het lidmaatschap, het mailadres is info duursportdem.nl. Overige trainingen worden afgesproken via een app groep. En binnenkort begint techniektraining op zondag.

34

Re: Lid worden van een vereniging

Jörgen schreef:
sanger schreef:
Jörgen schreef:

Ja klopt.

Wist niet eens dat ze ok een triathlon vereniging waren, ga ik ook eens naar kijken dan smile

De site is niet helemaal bij maar zwemtijden kloppen wel. Als je een keer mee wilt zwemmen of info wilt over het lidmaatschap, het mailadres is info duursportdem.nl. Overige trainingen worden afgesproken via een app groep. En binnenkort begint techniektraining op zondag.

Wat voor techniektraining?

35

Re: Lid worden van een vereniging

Zwemmen. Meer weet ik zelf ook nog niet, heb nog maar één keer meegedaan.

36

Re: Lid worden van een vereniging

Hmmm, ik betaal £50 per jaar. En dan voor zwemmen £3 per training en trainen op de atletiekbaan £5 per training. Als het meer dan £100 per jaar zou zijn dan zou ik het niet doen denk ik.

37

Re: Lid worden van een vereniging

MontanaMan schreef:

Hmmm, ik betaal £50 per jaar. En dan voor zwemmen £3 per training en trainen op de atletiekbaan £5 per training. Als het meer dan £100 per jaar zou zijn dan zou ik het niet doen denk ik.

Ik denk dat jij nu meer dan 100 kwijt bent per jaar, als je alles optelt?
50 weken x 1x zwemmen zit je al op 150 erbij?

Hier ben je lid en komen er in principe geen extra kosten meer bij.
Wel voor een evt licentie, omdat daarin verschillen zijn.

38

Re: Lid worden van een vereniging

Hedcandy schreef:
MontanaMan schreef:

Hmmm, ik betaal £50 per jaar. En dan voor zwemmen £3 per training en trainen op de atletiekbaan £5 per training. Als het meer dan £100 per jaar zou zijn dan zou ik het niet doen denk ik.

Ik denk dat jij nu meer dan 100 kwijt bent per jaar, als je alles optelt?
50 weken x 1x zwemmen zit je al op 150 erbij?

Hier ben je lid en komen er in principe geen extra kosten meer bij.
Wel voor een evt licentie, omdat daarin verschillen zijn.

Tenzij je normaal £5 voor het zwemmen natuurlijk wink

39

Re: Lid worden van een vereniging

Jep, als ik zelf zou zwemmen kost me dat een abbo of inderdaad £5 of £7 per keer. Ik zwem wel bijna elke week, maar je hebt altijd wat vakanties, kerst, sociale dingen, verkoudheden dus ik kom ook lang niet aan 50x.

40

Re: Lid worden van een vereniging

Dat is duur dan, dat zwemmen in GB. Ik betaal met een 25-strippenkaart € 3,60 per keer. Wel in een zwembad dat van ellende half uit elkaar valt en waar regelmatig iets het niet doet enzo, maar het bad zelf is okee.

Louise

41

Re: Lid worden van een vereniging

Ja, duur in Engeland. Ik heb weer aan een actie meegedaan: 25 badenkaart voor € 3,09 per keer.

Je moet sneller dan de klos zijn.

42

Re: Lid worden van een vereniging

Ik betaal 40 euro per kwartaal, zonder binnenzwemmen, anders is het 60. Dat vind ik ook wel schappelijk, als je ziet aan hoeveel trainingen je kan meedoen en wat er allemaal georganiseerd wordt.

Wielervereniging is ook iets soortgelijks (127,50 per jaar), maar daar betaal je nog apart als je spinning, krachttraining of een trainingskoers wilt doen.

Zwembad n Den Haag is trouwens niet zo duur. 73 euro voor 25 keer, en het is echt een prachtig en goed onderhouden 50 m bad.
Vind de prijzen in Rotterdam echt belachelijk. 4 euro, en dan moet je vaak binnen het uur weer het water uit zijn...

43

Re: Lid worden van een vereniging

In Alkmaar kan je een Alkmaarpas kopen voor +/- €45 per jaar. Daarna kan je een jaar lang zwemmen voor €1,70 per keer. Mooi 50 meter bad en een 25 meter bad die wat warmer is.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

44

Re: Lid worden van een vereniging

Pittige prijzen zie ik hier passeren.
Ik ben aangesloten bij de plaatselijke triatlonclub voor 270€ per jaar met volgende zaken inbegrepen:
- 3 begeleide zwemtrainingen per week + in de zomer 1 open water zwemtraining.
- 2 begeleide looptrainingen per week
- Regelmatig groepstrainingen op de fiets.
- Algemeen schema richting de clubwedstrijden (meestal 1 halve triatlon en enkele kwarttriatlons)
- Heel wat korting bij de clubsponsors (sportwinkel, fietsenwinkel, sportvoeding,...)

Daarbij is er nog een premiestelsel waardoor je een deel van je lidgeld recupereert als je aan wedstrijden deelneemt en ook kunnen we aan verschillende lokale triatlons (3) en een lokale loopwedstrijd gratis deelnemen.

Jaarabonnement in het zwembad kost slechts 130€ voor een jaar. Aan 3 trainingen per week is zorgt dat dus voor minder dan 1€ inkom per zwemtraining.

45

Re: Lid worden van een vereniging

Deze dan: Zwemmen in een meer voor £5.

Ontzettend veel meren in de buurt, maar allemaal in prive bezit. Een vent die wilde aantonen dat zwemmen in de Thames best kon en de hele Thames zwom, lag erna weken in het ziekenhuis.
Er zijn twee meren in de buurt waar je in principe kunt zwemmen. Maar bij de ene moet je eerst lid worden van een zeilvereniging en die heeft een wachtlijst en heeft eigenlijk liever niet dat je er zwemt.
De andere is een waterski meer wat een aantal keer per week wordt afgehuurd voor zwemmers. Dan moet je je eerst registreren bij NOWCA (ik geloof £12 per jaar) en krijg je een polsbandje. Met dat polsbandje kun je je inscannen en uitscannen. Ze zetten een ronde uit van 1km en hebben een aantal safety kayakers op het water. Per keer betaal je £5 om te zwemmen. Elke keer als ik er ben zijn er honderden zwemmen, meestal zeker wel 300+. Schijnbaar kost het huren van dat meer £100-150 per uur en ze huren het elke keer voor een uur of 3, tel uit je winst. Misschien ben ik dan te Nederlands big_smile
Ik heb liever een Schie voor de deur!

46

Re: Lid worden van een vereniging

MontanaMan schreef:

Deze dan: Zwemmen in een meer voor £5.

...!

Whoa! Dan zijn we in Nederland goed verwend met ons Waterland. Hier kan ik in twintig minuten fietsen naar drie verschillende zwemwater locaties. En dan vergeet ik er waarschijnlijk nog een paar.