51

Re: Almere 2019

Veel vodka in verschillende smaken, veel (vet) eten, veel bier. Ik heb me redelijk in kunnen houden gelukkig smile Maar toch, je bent me collegas op stap, het is feest, het eten is goedkoop maar de groente moeilijk te vinden op de menus. Niet het meest gezonde weekend.

De bi-saddle: Dat is inderdaad passen en meten, maar hij zat vanaf het begin beter dan mijn ISM en op dit moment veel beter. Vorige week anderhalf uur op de trainer zonder zadel-gedoe eigenlijk. Ook een keer buiten 2,5u gefietst met wedges eronder, maar dat was toch niet ideaal (maar wel te doen, en dus beter dan het oude zadel eigenlijk).

Nog even een voorspelling doen voor de vriendin waar ik mee race. Nou ja, niet echt mee race natuurlijk, maar ik kom uit de UK, zij uit Zwitserland, om deze race te doen. Die heeft zaterdag nog de Europese kampioenschappen skyrunning gedaan, 30km lopen door de bergen.
Zij zal ongeveer hetzelfde zwemmen als ik denk ik, fietst een stuk harder en loopt een stuk harder. Vorig jaar had de eerste vrouw in haar agegroup 5:07:31 (en nr 2 5:07:39...ai) maar ik denk dat zij een goede kans heeft om onder de 5u te gaan.
Eerder dit jaar won ze haar agegroup by IM Lanzarote (niet naar Kona gegaan, te duur, al heeft ze nu een toezegging voor sponsoring als ze zich nogmaals kwalificeerd). Ze is goed in klimmen en met wind, dus de omstandigheden zaterdag lijken niet ideaal voor haar.

52 Laatst bewerkt door Hedcandy (10-09-19 18:05:48)

Re: Almere 2019

MontanaMan schreef:

@Hedcandy Bedankt voor het vrijwilligen! En voor het jureren!

Ah, lieve woorden!
Ik doe het met groot plezier!

Edit: Louise ook bedankt. Ik zal zeker zwaaien alsik je zie!

53

Re: Almere 2019

Voor wat betreft de chips: het zijn niet de oude vertrouwde champion chips dit jaar. Het is wel van my laps, maar met name de heren hebben toch een flink zwart/oranje blokje aan hun been!
Bij de dames was het een blauw ding, maar ook groter en steviger dan die we reeds kennen.


Omdat er volgend jaar het WK is, draaien ze sommige dingen dit jaar als proef.
Bijv de 2 finishbogen.
Volgend jaar is blauw (ITU kleuren) de finish voor de WK en rood (challenge kleuren) voor de open series LD en alle bijnummers (dus ook MD).
Dit jaar is rood voor de MD en blauw voor alle LD's, dus ook de open serie.

54

Re: Almere 2019

Macer schreef:

Ook maar even een voorspelling dan

00:40 - Zwemmen  (hopelijk nu wel 1900 ipv 2200 vorig jaar)
00:05 - T1
02:30 - Fietsen
00:05 - T2
01:50 - Lopen

05:10 - Totaal

Vorig jaar 5:20, dus zou daar wel blij mee zijn.

De halve is sowieso 2000m zwemmen vanwege de rolling start.
Je start dus vanaf de kant en niet vanaf de stsrtlijn in het water.

Fietsen is bij de halve 92,5km, zoals altijd in Almere

55 Laatst bewerkt door Louise (10-09-19 18:21:15)

Re: Almere 2019

MontanaMan schreef:

Veel vodka in verschillende smaken, veel (vet) eten, veel bier. Ik heb me redelijk in kunnen houden gelukkig smile Maar toch, je bent me collegas op stap, het is feest, het eten is goedkoop maar de groente moeilijk te vinden op de menus. Niet het meest gezonde weekend..

Een week van tevoren kan dat niet zo heel veel kwaad, volgens mij. En kllinkt gezellig! Mooi dat het met het zadel beter gaat.

Enne: verschillende chips voor dames en heren, huh?
En weet je toevallig wat wij krijgen - (gemengde) relayteam? Er stond in de info iets over blauw, geloof ik.

Louise

56

Re: Almere 2019

Louise

Enne: verschillende chips voor dames en heren, huh?
En weet je toevallig wat wij krijgen - (gemengde) relayteam? Er stond in de info iets over blauw, geloof ik.

Louise

Nee sorry, heb alleen enveloppen van de hele heren en halve dames en heren in handen gehad...

57

Re: Almere 2019

Ik had al eerder in dit topic mijn voorspelling gegeven op basis van gunstige omstandigheden maar de laatste dagen ben ik erg moe en vandaag heftige darmkrampen gehad. Voel me dus niet optimaal en heb mijn rustige trainingen van deze week maar helemaal moeten overslaan. Enorm frustrerend na zo lang hard trainen. Ik voelde me twee weken geleden zo ontzettend sterk en nu op het moment dat het moet gebeuren lijkt het in te zakken. Als ik me zo blijf voelen ga ik gewoon voor het finishen en kijk niet naar mijn tijden. Maar hopelijk is het een kort dipje en ben ik zaterdag weer helemaal in orde. Ik ga er stiekem maar van uit. Positief blijven smile

58

Re: Almere 2019

Sterkte Gringo, hopelijk een dipje van een paar dagen en sta je hierdoor wat uitgeruster dan gepland aan de start!

Een meer praktisch/tactische vraag: bidons, hoeveel neem je er mee op de fiets? Ik kan er twee kwijt voor drinken. Bij de meeste halve die ik gedaan heb had ik ook 2 bidons bij, 1 met water en 1 met electrolyten. Maar die triathlons hadden maar 2 aid-stations tijdens het fietsen, in Almere hebben ze er 4 per fietsronde.
Deopties:
1: Een gewone bidon, dan drink ik dus of water of sportdrank.
2: Alleen aero bottle (tussen het ligstuur) en die vullen bij aidstations, dan kan ik water en electrolyten (pil) afwisselen. Heb ik genoeg tijd om water in de aero bottle te squeezen bij de aid stations? Ik zou dan de bidonhouder op het frame kunnen verwijderen (of laten zitten voor het geval dat, optie 2b zeg maar).
3: Een gewone bidon en 1 aero bottle. Dan kan de eerste 2 aid stations waarschijnlijk overslaan (of bij de twee een bidon weggooien) en bij het derde aid station een bidon met water pakken en op mn gemak uitknijpen in de aero bottle.

59

Re: Almere 2019

Ik had voldoende aan 2 bidons.
Ik pak er altijd eentje aan bij het 2e station (blocq van kuffeler) dan had ik de eerste wel leeg gedronken.
Mocht je daarna meer drinken dan gepland kun je bij de post daarna ook nog een keer een volle aanpakken, dat is weer 20km verder.
Vanaf daar redt je het zeker tot t einde
(Uitgaande van een MD)

60

Re: Almere 2019

Dank je Montanaman!

Ik ga voor een aerobidon met water en electrolieten (ook pil) op het stuur en een bidon met sportdrank op het frame. De aerobidon ga ik tussendoor bij aid stations bijvullen. Als de bidon op het frame op is stap ik over op gelletjes.

61

Re: Almere 2019

Heel veel succes! smile
Ik hoop op mooie tijden en stoere verhalen, liever geen bloed maar wel zweet en tranen. big_smile

Ik ga voor jullie duimen komend weekend.

62

Re: Almere 2019

Succes allemaal! Ik hoop dat jullie vele trainingen tot een mooie dag en mooie resultaten mogen leiden smile

63

Re: Almere 2019

MontanaMan schreef:

Sterkte Gringo, hopelijk een dipje van een paar dagen en sta je hierdoor wat uitgeruster dan gepland aan de start!

Een meer praktisch/tactische vraag: bidons, hoeveel neem je er mee op de fiets?

Ik had er op mijn halve 2 mee. Twee maal 750 ml. Een met sportdrank en 1 met sportdrank met wat andere mineralen. Daar was het toen 25 graden en de twee bidons waren voldoende. Daarbij komt dat ik, op zijn Elburgs gezegd, een "nat nek" ben: ik heb altijd dorst.

Je moet sneller dan de klos zijn.

64

Re: Almere 2019

Ik heb ook al zitten puzzelen aan bij welke post ik wat moet aanpakken (water/sportdrank), maar voor mij is het een beetje anders natuurlijk omdat ik weliswaar 2 rondjes moet fietsen maar daarna niet bang hoef te zijn voor klotsen dan wel hongerklop bij het lopen. Vier verzorgingsposten per rondje is wel riant, dus dat gaat wel lukken. Ik doe het alleen met (twee) bidons trouwens.

@Gringo, vervelend, zo'n dip kort van tevoren, maar hoeft niet onoverkomelijk te zijn. Inmiddels al wat beter?

@Hedcancy, geen probleem, ik zie het vrijdag wel, wat voor chip, was nieuwsgierig.

En dank voor de succeswensen!

Louise

65

Re: Almere 2019

Ik zag dat thuis de voorraad gels aan de krappe kant is, worden die onderweg ook nog uitgedeeld? Dacht dat ergens gezien te hebben maar kan dat niet meer herinneren van eerder edities. Weet iemand dat?

66

Re: Almere 2019

Ja, bij fietsen en lopen.
https://www.challenge-almere.com/nl/atl … ngsposten/

Jasper298 schreef:

Ik zag dat thuis de voorraad gels aan de krappe kant is, worden die onderweg ook nog uitgedeeld? Dacht dat ergens gezien te hebben maar kan dat niet meer herinneren van eerder edities. Weet iemand dat?

Triathletes don't get older. They just change their age group.

67 Laatst bewerkt door Jasper298 (12-09-19 09:53:57)

Re: Almere 2019

@Olaf2004 Bedankt! Dan hoef ik ze in ieder geval niet op mijn fiets te plakken smile

68

Re: Almere 2019

Aangezien ik nog steeds mijn startnr. niet zag staan op de startlijst heb ik even contact gezocht.
Gelukkig zi dat allemaal toch goed en krijg ik nr 2744

qua voorspelling weet ik niet of mijn eerdere streeftijden nog gaan lukken, de laatste paar dagen niet 100%, geen macht in benen/armen en HF hoger dan normaal (ook de oudste is thuis wat ziek) ... ben benieuwd of dat nog beter wordt.

aangezien het mijn eerste halve wordt toch nog wat vragen aan de ervaren triathleten:
- Wat betreft de wisselzone begrijp ik dat we niets bij de fiets mogen leggen (behalve helm en startnr band?) en dus verplicht via een tent moeten? worden hier dan de wisseltassen aangerijkt die je vooraf vult? (voor zwem->fiets hoef ik eigenlijk alleen mijn wetsuit en bril/muts kwijt, dat moet daar dan ook worden ingepropt?)

- indien er niet in wetsuit gezwommen mag worden, kun je dus wel rechtstreeks naar je fiets?

- worden bidons tijdens fietsen al rijdend aangerijkt of moet je hiervoor stoppen bij de verzorgingspost?

- heeft er iemand ervaring met de rolling-start? da's toch gewoon een kwestie van in een vak met verwachtte zwemtijd te gaan staan en wachten tot je mag gaan?

- inzwemmen is niet mogelijk?

- tenslotte zie ik dat aanmelden kan tussen 6-7u op zaterdag; ik neem aan dat de wisselzone nog wel langer open is?

69 Laatst bewerkt door Jasper298 (12-09-19 10:17:20)

Re: Almere 2019

Kempenaer schreef:

qua voorspelling weet ik niet of mijn eerdere streeftijden nog gaan lukken, de laatste paar dagen niet 100%, geen macht in benen/armen en HF hoger dan normaal (ook de oudste is thuis wat ziek) ... ben benieuwd of dat nog beter wordt.

Hier het zelfde verhaal, behoorlijk aan het snotteren en elke dag vroeg naar bed in de hoop optijd te herstellen!

Kempenaer schreef:

aangezien het mijn eerste halve wordt toch nog wat vragen aan de ervaren triathleten:
- Wat betreft de wisselzone begrijp ik dat we niets bij de fiets mogen leggen (behalve helm en startnr band?) en dus verplicht via een tent moeten? worden hier dan de wisseltassen aangerijkt die je vooraf vult? (voor zwem->fiets hoef ik eigenlijk alleen mijn wetsuit en bril/muts kwijt, dat moet daar dan ook worden ingepropt?)

Wat je voor het fietsen nodig hebt en niet bij de fiets mag liggen zit in je "fiets" tas. Dat haal je er uit, en prop je je zwem attributen in zoals je wetsuit, badmuts en bril.


Kempenaer schreef:

- worden bidons tijdens fietsen al rijdend aangerijkt of moet je hiervoor stoppen bij de verzorgingspost?

Als je een klein beetje snelheid aanpast kan je die gewoon rijdend aanpakken. Wel oppassen voor bidons die mensen per ongeluk laten vallen. Fiets hier niet overheen smile
Je hoeft niet te stoppen.


Kempenaer schreef:

- heeft er iemand ervaring met de rolling-start? da's toch gewoon een kwestie van in een vak met verwachtte zwemtijd te gaan staan en wachten tot je mag gaan?

Je tijd gaat pas in als je over de mat gelopen bent geloof ik. Dus als je een snelle zwemmer bent ga je dus wat voorin staan.


Kempenaer schreef:

- inzwemmen is niet mogelijk?

Volgens mij niet, maar miss dat iemand dit zeker weet.

Kempenaer schreef:

- tenslotte zie ik dat aanmelden kan tussen 6-7u op zaterdag; ik neem aan dat de wisselzone nog wel langer open is?

Ik denk dat de aanname van fietsen niet veel langer open is dan de aanmelding...
Maar misschien een optie om in alle rust op vrijdag je fiets weg te brengen? Ik moet er een heel eind voor rijden, maar geeft me wel meer rust om dat gedaan te hebben.
Ervan uitgaan dat je dit bedoeld? Verder kun je volgens mij gewoon als deelnemer in de wisselzone lopen. dit was in de eerdere edities wel het geval, maar toen ik mee deed werd er niet met de tent gewerkt.

70

Re: Almere 2019

Kempenaer schreef:

Aangezien ik nog steeds mijn startnr. niet zag staan op de startlijst heb ik even contact gezocht.
Gelukkig zi dat allemaal toch goed en krijg ik nr 2744

qua voorspelling weet ik niet of mijn eerdere streeftijden nog gaan lukken, de laatste paar dagen niet 100%, geen macht in benen/armen en HF hoger dan normaal (ook de oudste is thuis wat ziek) ... ben benieuwd of dat nog beter wordt.

aangezien het mijn eerste halve wordt toch nog wat vragen aan de ervaren triathleten:
- Wat betreft de wisselzone begrijp ik dat we niets bij de fiets mogen leggen (behalve helm en startnr band?) en dus verplicht via een tent moeten? worden hier dan de wisseltassen aangerijkt die je vooraf vult? (voor zwem->fiets hoef ik eigenlijk alleen mijn wetsuit en bril/muts kwijt, dat moet daar dan ook worden ingepropt?)

- indien er niet in wetsuit gezwommen mag worden, kun je dus wel rechtstreeks naar je fiets?

- worden bidons tijdens fietsen al rijdend aangerijkt of moet je hiervoor stoppen bij de verzorgingspost?

- heeft er iemand ervaring met de rolling-start? da's toch gewoon een kwestie van in een vak met verwachtte zwemtijd te gaan staan en wachten tot je mag gaan?

- inzwemmen is niet mogelijk?

- tenslotte zie ik dat aanmelden kan tussen 6-7u op zaterdag; ik neem aan dat de wisselzone nog wel langer open is?

-De tassen hangen aan haakjes in de tent. Hier doe ik mijn fietsschoenen, fietsbril en nummerband in. Je zwemspullen doe je dan in deze tas en hang je terug aan het haakje. Bij je fiets mag je niks op de grond hebben liggen. Helm op/aan de fiets. Daarom stop ik mijn nummerband ook in mijn tas. Stel dat hij weg waait o.i.d.

-Je moet sowieso door de tent heen. Met of zonder wetsuite. Dat is de route.

-Bidons kan je al fietsend aanpakken. Hoef je niet voor te stoppen. De vrijwilligers die ze aanreiken hebben hesjes aan waarop staat wat er in de bidons zit (en ze roepen het ook nog).

-Klopt over de rolling start. Hou er dus rekening mee dat je misschien wel een half uur stil staat op koud beton/asfalt.

-Inzwemmen kan inderdaad niet.

-Wisselzone is inderdaad langer open. Hier vandaan loop je ook naar de start.

Succes in ieder geval.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

71

Re: Almere 2019

Thanks Olaf!!
Dat wordt dus 1 bidon mee op de fiets + aerobidon.
Goede tip voor het wachten bij de start, ik zorg dat ik iets bij heb voor m'n voeten.
Qua watertemp. ga ik er eigenlijk van uit dat het wetsuit-legal zal zijn?

72

Re: Almere 2019

Louise schreef:

@Gringo, vervelend, zo'n dip kort van tevoren, maar hoeft niet onoverkomelijk te zijn. Inmiddels al wat beter?

Louise


Hoi Louise, gelukkig inderdaad weer wat beter. Vermoeidheid trekt weg en kramp in darmen is ook nagenoeg verdwenen. Ik denk dat ik zaterdag gewoon fit kan starten. Die enkele rustige trainingen die ik deze week heb overgeslagen zullen het verschil niet maken, dus geen excuses vooraf smile

Heb er zin in! Morgen rijd ik naar Almere om te registreren, fiets in te checken en wat rond te kijken. Daar kom ik zaterdag niet aan toe omdat ik direct na de race naar huis wil om bij de eerste waterpolo wedstrijd van mijn zoontje te zijn. Normaal was ik graag wat langer blijven hangen om anderen te zien finishen en de sfeer mee te krijgen, maar nóg leuker vind ik het om bij zijn eerste wedstrijd te zijn! Het draaide bovendien de afgelopen maanden al vaak genoeg om mijn trainingsschema etc.

Zijn er andere forumleden die morgen ook al rondlopen? In ieder geval veel succes en plezier voor iedereen en dat iedereen zijn doelen, of dat nou kwalificatie voor WK of gewoon genieten is of beide smile, maar mag halen!

73

Re: Almere 2019

Kempenaer schreef:

Thanks Olaf!!
Dat wordt dus 1 bidon mee op de fiets + aerobidon.
Goede tip voor het wachten bij de start, ik zorg dat ik iets bij heb voor m'n voeten.
Qua watertemp. ga ik er eigenlijk van uit dat het wetsuit-legal zal zijn?

De laatste melding was 17 graden. Dus wetsuit wel aan te raden (voor mij dan).

Triathletes don't get older. They just change their age group.

74

Re: Almere 2019

Gringo schreef:

Zijn er andere forumleden die morgen ook al rondlopen? In ieder geval veel succes en plezier voor iedereen en dat iedereen zijn doelen, of dat nou kwalificatie voor WK of gewoon genieten is of beide smile, maar mag halen!

Ik loop morgen ook rond. Jij ook succes en ook vooral genieten.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

75

Re: Almere 2019

Ik zat met dezelfde vragen als Kempenaer.

Ook voor mij voor dit mijn eerste halve. Wanneer dien je de tassen in te leveren/ aan de haak te hangen. Is dit ook vrijdag of kan dit op zaterdag?

Begin toch wel wat last van zenuwen te krijgen...