1

Onderwerp: even voorstellen

Hallo, ik ben Mike uit Zwolle. Ik volgt dit forum al een tijdje dat dacht tijd om even voor te stellen. Ik ben 48 jaar en sinds 2009 een fanatiek hardloper met oa 14 marathons en vele kortere loopjes. De laatste twee jaar wat blessuregevoeliger geworden dus begin dit jaar heb ik besloten om wat minder te gaan lopen. Niet minder te trainen (lopen deed ik altijd 4/5 keer in de week) maar gevarieerder.
Dus begin dit jaar ben ik begonnen met fietsen en heb ik een borstcrawlcursus gevolgd. Fietsen gaat lekker maar voor een 48-jarige zonder zwemachtergrond en geen aanleg ervoor valt het aanleren van een borstcrawl niet mee smile
De puzzelstukjes vallen wel een beetje in elkaar maar dit gaat heel langzaam.
Aflopen maand heb ik aan m'n eerste triathlon evenement meegedaan, de 1/8 in Lemelerveld. Ik heb het zwemmen met de schoolslag gedaan omdat de borstcrawl nog te moeizaam gaat. Kwam als een van de laatsten het water uit maar het voordeel is dan wel dat je met fietsen en lopen nog aardig wat deelnemers kunt inhalen. Fietsen (33 km/u) en lopen (4.29 min/km)ging wel lekker. Ondanks het moeizame zwemmen vond ik het superleuk!
Volgende week doe ik nog mee als duo bij de kwart triathlon in Zwolle (ik fiets en loop, het zwemmen laat ik aan iemand anders over smile ) maar daarna wil ik het hardlopen en fietsen even op een laag pitje zetten en 2/3 keer in de week gaan zwemmen om stappen te maken in het beter aanleren van de borstcrawl zodat ik hopelijk volgend jaar me met de borstcrawl kan redden bij evenementen.
Leuk om alle tips en ervaringen hier op het forum te lezen !

2

Re: even voorstellen

Welkom! Met zo´n nickname moet je wel een blauwvinger zijn :-).

In welke serie start je in ZWolle?

Veel plezier met trainen.

3

Re: even voorstellen

Dank je ! Start in serie 8 (13.00). Nog geen mail van de organisatie gehad maar op de site staat dat in die serie de teams starten.

4

Re: even voorstellen

Welkom!

5

Re: even voorstellen

Welkom!

6

Re: even voorstellen

Welkom en veel plezier in Zwolle!