2,876

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

daveke schreef:

Das raar. Ik doe echt ettelijke duizenden km's met een ketting, en met een cassette nog veel meer.

Ja, dat dacht ik ook al: 2000 km is echt veel te kort, hoor, dat is echt gek.

Louise

2,877

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

2000km en pak rond de 500km per week dat is maandelijks een nieuwe ketting. Zou idd wat grof zijn.

2,878

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Klopt, jullie hebben gelijk.
Nu is het wel zo dat mijn fiets niet veel voorstelt (B’twin/Shimano Sora) en de ketting en cassette merkloos waren.

Smeren en schoonmaken had ik netjes regelmatig gedaan.

Op termijn ga ik eens een meting laten doen en kijken wat voor fiets bij me past.
(Beetje off-topic, sorry)

2,879

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Afgelopen zaterdag heb ik nieuwe hardloopschoentjes gekocht! Zondag meteen getest op een 12 km duurloop en jippie.. ik ben blij. Hopelijk blijf ik blij.
Ik had nl een paar brooks die na de marathon toe waren aan nieuwe (1000+ km mee gelopen). Helaas kreeg ik de opvolger en toen ging het mis. Blessure aan mijn hamstring. De link tussen blessure en schoenen legde ik pas toen het te laat was wink.
Vandaar even aarzelend dat ik hopelijk blij blijf.

2,880 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (12-09-19 09:47:33)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

JBK schreef:

Afgelopen zaterdag heb ik nieuwe hardloopschoentjes gekocht! Zondag meteen getest op een 12 km duurloop en jippie.. ik ben blij. Hopelijk blijf ik blij.
Ik had nl een paar brooks die na de marathon toe waren aan nieuwe (1000+ km mee gelopen). Helaas kreeg ik de opvolger en toen ging het mis. Blessure aan mijn hamstring. De link tussen blessure en schoenen legde ik pas toen het te laat was wink.
Vandaar even aarzelend dat ik hopelijk blij blijf.

Wat is dat toch met die opvolgers, ik heb daar al zo vaak problemen mee gehad. Waarom veranderen ze zo'n schoen steeds, als je net een goede hebt gevonden?

Ik zit er aan te denken om m'n huidige schoen alvast dubbel te kopen.

2,881

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gisteren nog een paar Nike Zoomfly flyknit aangeschaft (nu 50% korting bij Nike.com), in eerste instantie zelfs nog de Next% overwogen maar dat hield al snel op aangezien mijn maat niet meer beschikbaar is.
Heb er 5km op gelopen en dan mogen ze zaterdag meteen mee naar Almere.

2,882

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

LindaRotterdam schreef:

Ik zit er aan te denken om m'n huidige schoen alvast dubbel te kopen.

`

zou ik niet doen: ook zonder een schoen te gebruiken wordt de schoen slechter. Het kunststof wat er in zit "verlept" na verloop van tijd.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,883

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

LindaRotterdam schreef:
JBK schreef:

Afgelopen zaterdag heb ik nieuwe hardloopschoentjes gekocht! Zondag meteen getest op een 12 km duurloop en jippie.. ik ben blij. Hopelijk blijf ik blij.
Ik had nl een paar brooks die na de marathon toe waren aan nieuwe (1000+ km mee gelopen). Helaas kreeg ik de opvolger en toen ging het mis. Blessure aan mijn hamstring. De link tussen blessure en schoenen legde ik pas toen het te laat was wink.
Vandaar even aarzelend dat ik hopelijk blij blijf.

Wat is dat toch met die opvolgers, ik heb daar al zo vaak problemen mee gehad. Waarom veranderen ze zo'n schoen steeds, als je net een goede hebt gevonden?

Ik zit er aan te denken om m'n huidige schoen alvast dubbel te kopen.

Ik snap ook niet zo goed waarom er veranderd moet worden.
En ook ik heb erover gedacht om ze dubbel te kopen, echter al wat er genoemd wordt dat een schoen slechter wordt als hij niet gebruikt wordt.
Enfin.. heb nu weer fijne schoentjes.

2,884

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gisteren op de expo bij de Challenge bij dare2tri een swim-run suit gescoord.
Het is een demomodel en mocht dus voor een zacht prijsje mee.
Gelijk de zwem tryout maar even meegezwommen, hij doet t prima en de korte mouwen en pijpen was goed te doen kwa temperatuur.

Wel handig dat er een rits aan beide kanten zit en een zakje op het been voor gels, is dat 'probleem' ook gelijk getackeld smile

2,885

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

JBK schreef:
LindaRotterdam schreef:
JBK schreef:

Afgelopen zaterdag heb ik nieuwe hardloopschoentjes gekocht! Zondag meteen getest op een 12 km duurloop en jippie.. ik ben blij. Hopelijk blijf ik blij.
Ik had nl een paar brooks die na de marathon toe waren aan nieuwe (1000+ km mee gelopen). Helaas kreeg ik de opvolger en toen ging het mis. Blessure aan mijn hamstring. De link tussen blessure en schoenen legde ik pas toen het te laat was wink.
Vandaar even aarzelend dat ik hopelijk blij blijf.

Wat is dat toch met die opvolgers, ik heb daar al zo vaak problemen mee gehad. Waarom veranderen ze zo'n schoen steeds, als je net een goede hebt gevonden?

Ik zit er aan te denken om m'n huidige schoen alvast dubbel te kopen.

Ik snap ook niet zo goed waarom er veranderd moet worden.
En ook ik heb erover gedacht om ze dubbel te kopen, echter al wat er genoemd wordt dat een schoen slechter wordt als hij niet gebruikt wordt.
Enfin.. heb nu weer fijne schoentjes.

Je kan de schoenen toch afwisselen ? Dat is volgens mij beter dan heel de tijd op hetzelfde paar lopen. En daarnaast, je zou meerdere soorten hardloopschoenen ook kunnen overwegen; voor lang en rustig en kort en wat hardere sessies.

2,886

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

XLAB Hydroblade drinksysteem zwart

Helaas pas vandaag binnen gekomen en kan daardoor alleen nog gebruikt worden voor de bosbaantriathlon en niet meer voor Almere.

2,887

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Voor Almere 2020 ;-)

2,888 Laatst bewerkt door ArnoS (21-09-19 13:26:35)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ArnoS schreef:

Ik heb gisteren met de HRM TRI gezwommen in het zwembad, en..... Geen succes! deze band blijft niet goed genoeg zitten als je ook maar enigzins afzet tegen de kant. Dus ofwel,  HRM swim die beter zou blijven zitten ofwel zonder hartslag in het zwembad trainen.

Garmin heeft van de week op een aantal horloges de wrist heartrate while swimming feature aangezet. Dat betekent dat je geen hartslagband meer nodig hebt tijdens het zwemmen. Het zal zeker minder nauwkeurig zijn, en het schijnt erg persoonlijk te zijn wat de afwijking is, maar het is tof dat Garmin hiermee de concurrentie volgt en je in ieder geval de optie geeft om het te gebruiken.

Het gaat om de forerunner 245 en 945. Dus voorlopig geen HRM Swim voor mij ;-)

2,889

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een notio konect om beter aero te blijven

2,890

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een notio konect om beter aero te blijven

2,891

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ArnoS schreef:
ArnoS schreef:

Ik heb gisteren met de HRM TRI gezwommen in het zwembad, en..... Geen succes! deze band blijft niet goed genoeg zitten als je ook maar enigzins afzet tegen de kant. Dus ofwel,  HRM swim die beter zou blijven zitten ofwel zonder hartslag in het zwembad trainen.

Garmin heeft van de week op een aantal horloges de wrist heartrate while swimming feature aangezet. Dat betekent dat je geen hartslagband meer nodig hebt tijdens het zwemmen. Het zal zeker minder nauwkeurig zijn, en het schijnt erg persoonlijk te zijn wat de afwijking is, maar het is tof dat Garmin hiermee de concurrentie volgt en je in ieder geval de optie geeft om het te gebruiken.

Het gaat om de forerunner 245 en 945. Dus voorlopig geen HRM Swim voor mij ;-)

Jammer, (nog) niet voor de Fenix 5+ zie ik. sad

2,892

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

pannenkoek schreef:

Een notio konect om beter aero te blijven

Gaaf apparaat. Ben benieuwd of je er echt significante verbeteringen mee kunt bereiken. Als aanvulling op HRM en PWR sensoren heeft dit echt wel potentie.

2,893 Laatst bewerkt door ArnoS (25-09-19 16:20:46)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

rdlk schreef:

Jammer, (nog) niet voor de Fenix 5+ zie ik. sad

In een artikel over deze feature werd aangegeven dat het in de Fenix 6 wel zit, en dat het waarschijnlijk te maken heeft met de nieuwe sensor die nauwkeuriger is. Die zal in de 5+ dan nog niet zitten.

2,894

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Lazer Bullet 2.0 zwart

2,895

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Forerunner 945 Tri bundel, hahaha. Morgen gelijk het diepe in bij Bosbaan. Ik weet dat je er eigenlijk mee getraind moet hebben.

2,896

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

esrem schreef:

Forerunner 945 Tri bundel, hahaha. Morgen gelijk het diepe in bij Bosbaan. Ik weet dat je er eigenlijk mee getraind moet hebben.

Goede keuze!

2,897

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

davidr schreef:
JBK schreef:
LindaRotterdam schreef:

Wat is dat toch met die opvolgers, ik heb daar al zo vaak problemen mee gehad. Waarom veranderen ze zo'n schoen steeds, als je net een goede hebt gevonden?

Ik zit er aan te denken om m'n huidige schoen alvast dubbel te kopen.

Ik snap ook niet zo goed waarom er veranderd moet worden.
En ook ik heb erover gedacht om ze dubbel te kopen, echter al wat er genoemd wordt dat een schoen slechter wordt als hij niet gebruikt wordt.
Enfin.. heb nu weer fijne schoentjes.

Je kan de schoenen toch afwisselen ? Dat is volgens mij beter dan heel de tijd op hetzelfde paar lopen. En daarnaast, je zou meerdere soorten hardloopschoenen ook kunnen overwegen; voor lang en rustig en kort en wat hardere sessies.

Heb ik, maar wil iig 1 paar voor de marathon. Wisselde nu af met de oude, een paar voor de 'snellere' en mijn trailschoenen. Allemaal niet ideaal, mijn voorkeur gaat dan uit naar een stabiele schoen waar ik km'ers mee kan maken.

2,898

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gisteren mijn eerste ritje gemaakt op mijn nieuwe Wahoo Kickr Core, erg tevreden mee! Nu kan er gewoon serieus (en leuk danzij Zwift) in de garage met de babyfoon erbij getraind worden als mijn man op conferentie/zakenreis is smile

2,899

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nice! Heb je je normale fiets erop gezet of heb je een ander frame gebruikt?

2,900

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nee gewoon mijn normale wielrenfiets, achterwiel eruit en klaar!