26

Re: Het seizoen voorbij, en nu dan?!?

ferrarimanddw schreef:

Met donker fietsen vind ik echter verschrikkelijk!

Ja, ik ook, nouja, ik doe het wel op m'n stadsfiets en dankzij m'n stadsfiets-ritjes (gemiddeld 3,5 uur per week, alles bij elkaar opgeteld) houd ik sowieso een fiets-basisconditie. Maar ik ga niet in het donker trainen op de fiets - al is het alleen maar voor de veiligheid. Ik vind het ook niet leuk, en als één ding belangrijk is voor fietsen in het 'laagseizoen' is wel dat je niet tegen heug en meug gaat - dan heb je geen zin meer tegen de tijd dat het allemaal weer wat leuker, makkelijker én belangrijker wordt. Fietsen moet je jezelf echt niet tegenmaken. En geen onnodige risico's nemen.

Ik ga dus ook niet bij slecht weer, dan ga ik naar spinning. Afgelopen winter hoefde dat trouwens maar een keer of 4. Alle andere weken kon ik nog wel minstens 2 uur buiten fietsen. Tacxen doe ik niet - vind ik ook niet leuk.

Louise

27

Re: Het seizoen voorbij, en nu dan?!?

Herkenbaar. Ik heb ook eens een poging gedaan in de winter door te trainen op de fiets, maar ik vind het gewoon niet leuk genoeg om in het donker te fietsen. Je ziet niks van de omgeving, je moet opletten, je kan de duinen niet in, etc.

Lopen daarentegen vind ik heerlijk in de winter, zelfs als het nat, koud en donker is. Zo aan het einde van het seizoen zie ik ook weer uit naar de verschillende winterloopjes, zoals in Egmond en Schoorl. Aan motivatie geen gebrek.

Een uitdaging is wel om het fietsen wat bij te houden, ik heb daarom sinds vorig jaar ook maar een tacx in huis gehaald. En zwemmen doe ik toch meestal binnen.

28

Re: Het seizoen voorbij, en nu dan?!?

Ik zit twee maal per week op de racefiets voor woon/werk verkeer. Dat is sinds 2 weken weer in het donker. Echt fantastisch is het niet, maar ik heb een hoop verlichting op mijn fiets en zoek veelal rustig wegen om met een ommetje naar kantoor te fietsen. Het is voor mij toch een manier om op dagen dat werk en gezin de meeste tijd claimen, ik toch nog wat kan bewegen. En dan is het even niet anders dat het donker/koud/net is ;-).

29

Re: Het seizoen voorbij, en nu dan?!?

sanger schreef:
ferrarimanddw schreef:
Louise schreef:

Ja, daar heb ik wel ook altijd last van, dat het einde van het triathlonseizoen ook betekent dat de minder leuke tijd van het jaar er weer aankomt: donker, koud (en vaak nat en winderig), meer werkdrukte. Ik ben echt een zomerliefhebber! Maar aan de andere kant is lekker buiten sporten op een mooie winterdag ook wel weer heerlijk.

Louise

Hier precies hetzelfde. Maar met donker hardlopen vind ik prima. Met donker fietsen vind ik echter verschrikkelijk!

Waarom is dat? Weet je dat ook?

Fietsen eigenlijk nog nooit in het donker gedaan, lopen wel vaak zat inderdaad.

Waarom ik fietsen in het donker verschrikkelijk vind? Voornamelijk door het beperkte zicht.

30

Re: Het seizoen voorbij, en nu dan?!?

Tacxen vind ik overigens wel prima, lekker een filmpje of voetbal kijken onder het trainen wink

31

Re: Het seizoen voorbij, en nu dan?!?

Na de Ventouxman vorige week ga ik ook het winterseizoen in. Dat betekent voor mij: schaatsen! Eind januari naar de Weissensee, ik wil proberen mijn goede conditie vast te houden en daar een goede tijd neer te zetten van rond de 9 uur, na twee keer recreatief/rustig te hebben deelgenomen. Dus twee keer per week zeker schaatsen, maar vooral lange fietstochten blijven maken voor het duurvermogen. In januari een aantal keer naar Flevonice om lange schaatstochten te maken en wie weet ook op natuurijs.
Zwemmen zal ik moeten verbeteren, dat was onder de maat dit jaar, dus ook wel twee keer per week.
Lopen wordt dan stopwerk: wanneer ik tijd heb. Want 2 x schaatsen, 2 x fietsen en 2 x zwemmen is al weer een vol programma. Oké, één lange duurloop van 15 - 20 km per week?

O ja, volgende week nog wel de halve marathon op Texel. Daarna echt even twee weken flink gas terug. Wintertriatlon Groningen moet ik laten schieten dan...wel jammer...

32

Re: Het seizoen voorbij, en nu dan?!?

Ik heb er net bijna een 2 maanden rust periode op zitten. Deed alleen wat als ik er zin in had. En moet eerlijk bekennen, dat was maximaal 3 uur per week

33

Re: Het seizoen voorbij, en nu dan?!?

De herfst / winter is een zeer leuke tijd om wat trails te gaan lopen zonder tijdsdruk maar gewoon om lekker buiten te zijn smile