1

Onderwerp: kopen racefiets, najaar of wachten tot winter?

Even een vraagje voor de ervaringsdeskundigen. Na dit jaar op een leenfiets de kilometers gemaakt te hebben is het tijd om een eigen racefiets te gaan aanschaffen. Is de komende tijd tijd qua prijs gunstig om een fiets te kopen omdat winkels van hun 2019 fietsen af willen of beter nog om tot de winter te wachten?

2

Re: kopen racefiets, najaar of wachten tot winter?

Ik zou nu gaan kijken, ik heb mijn racefiets en MTB allebei in september/oktober gekocht omdat ze nu de modellen van dit jaar met korting aanbieden inderdaad. En als je niets vind in je maat kun je altijd nog komend voorjaar een fiets kopen.

3

Re: kopen racefiets, najaar of wachten tot winter?

In de winter is de korting groter, maar het assortiment is kleiner.  Het kan geen kwaad om vanaf oktober hier en daar te gaan kijken. Ik heb in het verleden fietsen in oktober tm januari gekocht met uiteenlopende koetingen. Soms moet je ook een beetje geluk hebben.

4

Re: kopen racefiets, najaar of wachten tot winter?

Ik zou ook nu gaan.
Maar bij aanschaf van een nieuwe: denk goed naof je niet gelijk voor schijfremmen wil gaan. Dat is de toekomst...

5

Re: kopen racefiets, najaar of wachten tot winter?

Hmm ja, zal er inderdaad wel doorheen gedrukt gaan worden, maar is in mijn ogen echt geen reden om de (duurdere) schijfremmen te kopen (waar ook remmen tussen zitten die niet super zijn). Enige is dat er over een aantal jaar waarschijnlijk minder nieuwe wielen voor de velgrem beschikbaar zijn.

6

Re: kopen racefiets, najaar of wachten tot winter?

Precies, over 2 jaar is er niks anders meer te krijgen.
Als je dan nog je oude fiets wil doorverkopen oid, wordt dat steeds lastiger.
En idd wielen worden dan ook niet meer gemaakt...

7

Re: kopen racefiets, najaar of wachten tot winter?

Dank voor jullie reacties. Ik ga het eens bekijken.

8

Re: kopen racefiets, najaar of wachten tot winter?

Hedcandy schreef:

Precies, over 2 jaar is er niks anders meer te krijgen.
Als je dan nog je oude fiets wil doorverkopen oid, wordt dat steeds lastiger.
En idd wielen worden dan ook niet meer gemaakt...

Dat is erg overdreven. Ik weet eigenlijk zeker dat dit niet klopt. Sterker nog, omdat er veel mensen fietsen met schijfremmen kopen, komen er zéér veel goede tweedehandse wielsets voor velgremmen op de markt.

9 Laatst bewerkt door Hedcandy (21-09-19 16:05:14)

Re: kopen racefiets, najaar of wachten tot winter?

Robbebopper schreef:
Hedcandy schreef:

Precies, over 2 jaar is er niks anders meer te krijgen.
Als je dan nog je oude fiets wil doorverkopen oid, wordt dat steeds lastiger.
En idd wielen worden dan ook niet meer gemaakt...

Dat is erg overdreven. Ik weet eigenlijk zeker dat dit niet klopt. Sterker nog, omdat er veel mensen fietsen met schijfremmen kopen, komen er zéér veel goede tweedehandse wielsets voor velgremmen op de markt.

Ik zeg dat ze niet meer worden gemaakt, dat is iets anders dan 2e hands wink

10

Re: kopen racefiets, najaar of wachten tot winter?

Hedcandy schreef:
Robbebopper schreef:
Hedcandy schreef:

Precies, over 2 jaar is er niks anders meer te krijgen.
Als je dan nog je oude fiets wil doorverkopen oid, wordt dat steeds lastiger.
En idd wielen worden dan ook niet meer gemaakt...

Dat is erg overdreven. Ik weet eigenlijk zeker dat dit niet klopt. Sterker nog, omdat er veel mensen fietsen met schijfremmen kopen, komen er zéér veel goede tweedehandse wielsets voor velgremmen op de markt.

Ik zeg dat ze niet meer worden gemaakt, dat is iets anders dan 2e hands wink

Er worden nog steeds 26 inch mtb wielen voor velgremmen gemaakt, dus ik ben er wel van overtuigd dat de normale racefiets wielen voor velgremmen de eerste 10 jaar nog worden gemaakt.