1

Onderwerp: Garmin forerunner 945

Nog niet officieel aangekondigd, maar via Amazon al te reserveren.

Maar wel mooie specs. Eens zien wat de prijs gaat doen ten opzichte van de fenix 5 plus, waar hij toch wel veel van wegheeft.

2

Re: Garmin forerunner 945

Interesting!

3

Re: Garmin forerunner 945

Idd mijn fenix3 is intussen ook aan vervanging toe al laat ik de garmin toestellen graag even de tijd om in orde te komen want hoe ervaren het merk ook is hun nieuwe toestellen vertonen altijd de nodige kinderziektes.

4

Re: Garmin forerunner 945

Ik ben ook erg geinteresseerd. Qua spec lijkt ie overeen te komen met de fenix 5 plus. Erg benieuwd naar de prijs. Als ie inderdaad 599USD gaat kosten ligt het voor de hand dat het ook 599 euro wordt..

5

Re: Garmin forerunner 945

Of je vraagt iemand om er eentje mee te nemen uit de VS, scheelt altijd weer!

6

Re: Garmin forerunner 945

MontanaMan schreef:

Of je vraagt iemand om er eentje mee te nemen uit de VS, scheelt altijd weer!

Volgens mij worden (heb zoiets gelezen over de Fenix 5 plus) de kaarten van de regio waar je hem hebt gekocht ingeladen.
Weet niet hoe makkelijk het is om kaarten van een andere regio in te laden, maar aan US heb ik niet veel.

7

Re: Garmin forerunner 945

Die kun je er ook gewoon opzetten, wat even wat werk is. Net zoals je VS kaarten erop kunt zetten als je daar op vakantie gaat.

8

Re: Garmin forerunner 945

Het horloge is nu officieel uit. En DC Rainmaker heeft meteen een uitgebreide review geschreven:
https://www.dcrainmaker.com/2019/04/gar … eview.html

Ziet eruit als een top horloge, maar wel duur...

9

Re: Garmin forerunner 945

Apparaatje is inmiddels een tijdje uit. Ik zoek een vervanger voor mijn Fitbit Ionic--- die laat behoorlijk te wensen over. De tweede die nu met waterschade kapot is en vervangen moet worden.

Wie heeft er ervaring met deze 945? Of zijn oudere broertje de 935?

10

Re: Garmin forerunner 945

esrem schreef:

Of zijn oudere broertje de 935?

Ik heb de 935 gebruikt en ben er zeer enthousiast over. Ik heb hem in Amerika aangeschaft toen mijn vrouw daar was. Dat scheelt serieus geld. Helaas ben ik hem verloren en heb toen gekozen voor de goedkopere Fenix 5. Maar ik zou blindelings de 935 weer kopen.

Je moet sneller dan de klos zijn.

11

Re: Garmin forerunner 945

Er is nogal wat te doen over de 945. Niet alles lijkt lekker te werken, maar je zou er nu wel mee de hartslag aan de pols kunnen meten tijdens het zwemmen.
Maar mensen melden dat de 945 een aantal dingen niet goed doet, die alle andere garmin gadgets wel goed doen, wat toch raar is. Zie hier: https://forum.slowtwitch.com/forum/Slow … 6938497-4/
Ikzelf heb de 935, maar die ligt nu bij garmin. Dit is de derde keer dat de temperatuur en luchtdruk sensor (waarmee de hoogtemeters worden bepaald) kapot is bij mij (1x 920XT, 2x 935). Dat gebeurd elke keer na ongeveer 11 maanden bij mij. Vorige twee keren een vervangend (920XT) en nieuw (935) toestel gekregen. Nu zeggen ze dat weer te doen. Het zou te maken kunnen hebben met de opbouw van kristallen (van zweet of zwemwater) op de sensor, maar weken in lauwwarm water met zeep hielp niet.
Op zich had ik het niet zo'n probleem gevonden, als ik die hoogtebepaling uit kon zetten, maar dat kan niet. Dus gaf hij bij een kort, vlak, rondje lopen >3000 hoogtemeters aan bijvoorbeeld. En dat moet je dan handmatig aanpassen in garmin connect, strava en trainingspeaks, elke keer.

De 735 bepaald hoogte aan de hand van gps, ipv luchtdruk sensor, en heeft dit 'probleem', dus niet.

Afgezien daarvan ben ik er heel blij mee. Ik draag hem altijd, kan alles, en je kunt ook veel aanpassen.

12

Re: Garmin forerunner 945

esrem schreef:

Apparaatje is inmiddels een tijdje uit. Ik zoek een vervanger voor mijn Fitbit Ionic--- die laat behoorlijk te wensen over. De tweede die nu met waterschade kapot is en vervangen moet worden.

Wie heeft er ervaring met deze 945? Of zijn oudere broertje de 935?

Ik heb eerst de 935 gehad en ben daar altijd 100% tevreden mee geweest! Echter toch net voor de zomer een 945 gekocht ivm een actie via mijn werkgever.

Deze 2 modellen zijn voor 95% gelijk en zeker bij wedstrijden is er geen enkel verschil (nouja, de gps-tracks van de 945 zijn in triathlon mode slechter dan in single sport mode...).

Grootste voordeel van de 945 zijn de kaarten en de daarbij geïntegreerde route voorstellen. Echt ideaal, zeker op onbekend terrein!!
Verder een paar keer de nfc gebruikt voor betaling, werkt ook gewoon goed.
Maar als je de kaarten of nfc niet gebruikt zou ik de 935 zeker aanraden (zou dan even wachten met aanschaffen, waarschijnlijk wel weer goede deals bij de Deense webshop rond black-friday!)

13

Re: Garmin forerunner 945

esrem schreef:

Apparaatje is inmiddels een tijdje uit. Ik zoek een vervanger voor mijn Fitbit Ionic--- die laat behoorlijk te wensen over. De tweede die nu met waterschade kapot is en vervangen moet worden.

Wie heeft er ervaring met deze 945? Of zijn oudere broertje de 935?

Ik heb de 945 sinds eind een paar maanden. Erg tevreden over. De gps issues waar MontanaMan aan refereert heb ik ook wel gezien. Ten opzichte van de 935 is er voor een andere gps chip gekozen. 1 van Sony volgens mij. Het nadeel is dat nauwkeurigheid wat te wensen over laat, al heb ik nog wel goede hoop dat dat met firmware updates beter wordt. Het grote voordeel is dat het energieverbruik sterk verbeterd is tov de 935.

Ik ben er tevreden over, helemaal nu je ook hartslag tijdens zwemmen zonder band hebt. Enige waar ik me aan stoor is dat 1 van de knopjes lijkt te resoneren als het apparaat trilt. Ik gebruik hem als wekker met alleen de trilstand, maar dan hoor je iets in het horloge een soort van rammelen. Ach, er zijn ergere dingen.

14 Laatst bewerkt door esrem (25-09-19 17:23:07)

Re: Garmin forerunner 945

Wat fijn deze reacties! Ik gebruik in principe de maps niet en vind het vooral leuk om het laatste te hebben. Dan schrik ik toch van de onnauwkeurigheid die vooral bestaat in racemode. Dat is overduidelijk software. Is jullie ervaring dat Garmin dit meestal wel aanpakt en de firmware update?

Tot nu toe heb ik alleen ervaring met bedrijven die dat niet doen: Sony, Samsung, Fitbit.

Wanneer ik de features dus eigenlijk niet gebruik maar alleen leuk vind om te hebben, Garmin pay ondersteunt mijn bank niet, ik vind verdwalen niet erg, zou ik dan niet beter een 935 kunnen kiezen?

15

Re: Garmin forerunner 945

esrem schreef:

Wat fijn deze reacties! Ik gebruik in principe de maps niet en vind het vooral leuk om het laatste te hebben. Dan schrik ik toch van de onnauwkeurigheid die vooral bestaat in racemode. Dat is overduidelijk software. Is jullie ervaring dat Garmin dit meestal wel aanpakt en de firmware update?

Tot nu toe heb ik alleen ervaring met bedrijven die dat niet doen: Sony, Samsung, Fitbit.

Wanneer ik de features dus eigenlijk niet gebruik maar alleen leuk vind om te hebben, Garmin pay ondersteunt mijn bank niet, ik vind verdwalen niet erg, zou ik dan niet beter een 935 kunnen kiezen?

Wat betreft software, hier werken ze wel aan. Maar ook Garmin is daar helaas niet foutloos (evenals de anderen).

Maar als je de maps&nfc niet nodig hebt dan is de 935 volgens mij de betere keuze (gezien de prijs met name maar ook ivm iets betere gps in mijn beleving).

16

Re: Garmin forerunner 945

Ben al jaren tevreden gebruiker van Garmin producten.
Idd loopt er wel eens iets mis, maar alsik het vergelijk met Polar bijv, dat is het amper iets.
Ik zou niet snel naar een ander merk switchen.

Heb overigens de 735xt en een Edge 820

17

Re: Garmin forerunner 945

Wat ik begrijp van die gps tracks is dat de afstand en snelheden op zich wel kloppen, maar als je de track op een kaart ziet dan worden bochten afgesneden enzo. Maar 735, 935, 935, fenix 5, fenix 5S, fenix 6 zijn allemaal mooie horloges die ontzettend veel kunnen. Het nadeel aan de fenix series vind ik dat die nogal groot zijn.
Wat betreft batterijduur valt de 935 mij heel erg mee. Ik doe vaak 3 a 4 dagen zonder op te laden en meestal sport ik elke dag toch 1 a 2 uur. En opladen gaat heel snel, soms leg ik hem 10 minuutjes ofzo aan de oplader en dan kan ik toch weer een dag door.

18

Re: Garmin forerunner 945

Fijnste optie voor mij van de 945 tov 935 en oudere horloges is het thuis kunnen laten van je telefoon, en toch muziek via BT oortjes te kunnen luisteren. Die optie gebruik ik echt altijd onder het hardlopen

19

Re: Garmin forerunner 945

Ik heb de Forerunner nu ruim een maand en ben er echt super blij mee. Zoveel statistieken!