1

Onderwerp: Plannen 2020

Nu het seizoen (bijna) afgelopen is, kunnen we plannen maken voor het volgende!

Mijn 'grote' doel is een snelle vlakke halve, die heb ik alvast ingeschreven.
Verder moet het eerste deel van het seizoen er ongeveer zo uit gaan zien:

08-02 Two Rivers Marathon
08-03 City Pier City met werk
31-03 Ronde van Park 16Hoven (10 km)
16-05 Brouwersdam (1/4)
??-05 Triathlon Nieuwkoop (1/2)
13-06 Challenge Herning Denemarken (1/2)
Rest van juni lekker op vakantie in Noorwegen en maar eens verder zien.

Daarnaast wil ik wat wedstrijden in de 2e divisie triathlon starten met ons team, en wat koersen bij de dames Amateurs.

2

Re: Plannen 2020

Ben ook bezig met de planning. Ik zoek nog een leuke triathlon in de tweede helft van juli. Afstand maakt niet zo heel veel uit.

3

Re: Plannen 2020

Ik wil volgend jaar een olympische doen. Dat zou supervet zijn. En wellicht een halve of hele marathon lopen. Ik vind het alleen lastig om goede informatie te vinden over mogelijke events die er zijn volgend jaar.

Welke bronnen gebruiken jullie daarvoor?

4

Re: Plannen 2020

esrem schreef:

Ik wil volgend jaar een olympische doen. Dat zou supervet zijn. En wellicht een halve of hele marathon lopen. Ik vind het alleen lastig om goede informatie te vinden over mogelijke events die er zijn volgend jaar.

Welke bronnen gebruiken jullie daarvoor?

-NFTU kalender voor het fietsen;
-voor het lopen de hardloopkalender van de atletiek unie;
-dit forum;
-de triathlonkalender.

Je moet sneller dan de klos zijn.

5

Re: Plannen 2020

Heb me ingeschreven voor de loting voor de marathon van Londen, maar de kans om ingeloot te worden is vrij klein.

1-2 Juni: Blenheim Palace weekend warrior - het doel is 7 sprint triathlons te finishen in 2 dagen

begin augustus: Een halve triathlon onder de 5u. Waarschijnlijk wordt dat de Cotswolds Classic.

Mogelijk ergens nog een mooie halve van een grote organisatie, maar West Friesland gaat helaas niet lukken.

6

Re: Plannen 2020

Mijn planning staat ,met als focus mijn eerste 70.3 .

22-3 Stevensloop ; halve marathon
17-4/26-4 ; Trainingskamp Mallorca
10-5 ; Ronde van Nijmegen > 100 km
1-6 woerden 1/4
28-6 ;70.3 Westfriesland
2-8 ; Sassenberg Grand prix ( 1/3 )
6-9 ; Maastricht 5150

7

Re: Plannen 2020

Tot nu toe:
9-2 30km Groet uit Schoorl run
5-4 de hele marathon van Rotterdam (zodra de inschrijving open gaat)
28-6 70.1 Hoorn
Voor de rest nog invullen. Ronde van Noord Holland misschien.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

8

Re: Plannen 2020

MontanaMan schreef:

begin augustus: Een halve triathlon onder de 5u. Waarschijnlijk wordt dat de Cotswolds Classic.

Dit is om de hoek bij vrienden van ons, die wonen in Swindon! Misschien dan begin augustus mijn eerste middle distance en in het begin van het jaar wat olympische... Interesting

In de winter kan ik makkelijk met hardlopen en zwemmen het uithoudingsvermogen opbouwen.

9

Re: Plannen 2020

Ik woon iets verder, maar ook in de buurt. Heb deze 2 jaar terug gedaan. Erg relaxte organisatie. Toen deden er 1200 man mee, maar sindsdien is 800 het maximum, en hij zit snel vol. Ze organiseren er twee elk jaar, de 113 in mei en de classic in augustus. De routes zijn vrijwel identiek. Mijn vriendin heeft als doel deze als eerste halve te doen, vooral omdat de organisatie ook heel soepel met de cut-off tijden omgaat. Er wordt gestart in waves om de 10-15 minuten met 100-150 man, en je kunt aangeven in welke wave je wilt starten. Het fietsparkoers is redelijk vlak, met maar een heuvel (paar minuten klimmen) die je elke ronde over moet. Het heet wel 'Cotswolds', maar eigenlijk kom je nauwelijks in de Cotswolds (daar zijn veel meer heuvels!).

10

Re: Plannen 2020

Tot nu toe alleen mijn twee hoofddoelen bepaald:

5-4 marathon Rotterdam
28-6 70.3 Hoorn

De komende weken ga ik dat een beetje aanvullen met kortere afstanden triathlon. Ik denk sowieso mijn thuis triathlon 1/4 Krimpenerwaard ergens in mei.

11 Laatst bewerkt door Louise (26-09-19 11:37:55)

Re: Plannen 2020

Ik kan mijn seizoen nog niet overzien omdat manlief en ik weer een mooie, verre fietsreis gaan maken, en we weten nog niet wanneer in de zomer.

Wat ik wel hoop in het voorseizoen is dat m'n belegen (2014) PR op de kwart eraan gaat. Dat heb ik nog gereden op m'n oude racefiets, dus dat kan echt beter - ik heb ook al wel betere kwarten gedaan, maar dan op tragere parcoursen. Dat zou dan liefst moeten in Ter Aar, waar dat PR (en dat op de 1/8e, dit jaar nog verbeterd) staat, en waar het parcours snel is en mij goed ligt. Hopen dat-ie doorgaat (in mei) en dat het weer dan meewerkt.

In de winter ga ik met zwemmen aan de slag en met sneller worden op de 10 km hardlopen. Paar loopjes doen dus ook.

Louise

12

Re: Plannen 2020

Mijn voorlopige kalender

11 en 12 Januari strandrace ne halve marathon Egmond;
1 maart duatlon Brendrecht
16 Mei Brouwersdam
28 Juni Chitriman FD
23 Aug 111 Deinze of Gelreman FD
Oktober ergens IM Barcelona

Sommige ben ik nog niet ingeschreven dus is nog maar een voorlopige benadering.

13

Re: Plannen 2020

esrem schreef:

Ik wil volgend jaar een olympische doen. Dat zou supervet zijn. En wellicht een halve of hele marathon lopen. Ik vind het alleen lastig om goede informatie te vinden over mogelijke events die er zijn volgend jaar.

De kalender is nog lang niet compleet, daarvoor is het nog te vroeg. Meestal herhalen wedstrijden zich, dus zijn ze in hetzelfde weekend als het jaar ervoor, maar niet altijd. De grote organisaties zoals Ironman zijn vaak heel vroeg met hun planning. Verder is het ook nog even afwachten. De komende maanden zal de agenda zich gaan vullen, bv. op ntbinschrijvingen.nl

Louise

14

Re: Plannen 2020

Niemand een leuke aanrader tweede helft juli?

15

Re: Plannen 2020

Ik ben voor mezelf alvast het seizoen in de grondverf aan het zetten; definitieve invulling volgt in de komende maanden.

- winter enkele cross-loopjes in de omgeving
- eind maart halve marathon (lokale wedstrijd)
- juni/juli; nations-cup, hier wil ik mijn hoofddoel van maken mits dit ook uitkomt met de vakantieplanning thuis.
- verder nog paar wedstrijden hieromheen net welke er uitkomen uit volgende lijstje: Eijsden, Stein, Terheijden, Oirschot, Nuenen, HTC en dan nog zoeken voor een leuke wedstrijd (halve na de zomer).
- wellicht een NK proberen te doen maar moet me nog verdiepen wanneer dat allemaal is en welke afstanden. Sowieso heb ik dan volgens mij een licentie nodig

nu eerst flink aan het zwemmen gaan werken komende winter en ook lopen nog verder opvoeren

16 Laatst bewerkt door San (26-09-19 13:13:10)

Re: Plannen 2020

Ben ook al druk aan het stoeien met mijn plannen voor 2020.
Vraag me af of een week voor de halve triathlon een kwart nog wel verstandig is?

17

Re: Plannen 2020

San schreef:

Ben ook al druk aan het stoeien met mijn plannen voor 2020.
Vraag me af of een week voor de halve triathlon een kwart nog wel verstandig is?

Als je die kwart op lage hartslag doet zou dat bij mij wel gaan.

Je moet sneller dan de klos zijn.

18

Re: Plannen 2020

Inderdaad dan wel de 1/4 beschouwen als een heel rustige brick training.

19

Re: Plannen 2020

Vaak doe ik een week vantevoren nog wel een pittige brick training op de intensiteit van een halve. Totaal ongeveer 2-2,5u fietsen (laatste 1,5-2u op race intensiteit) en dan 10k lopen (eerste 5k op race intensiteit). Dus een 1/4, mits goed gepaced, zou best moeten kunnen. Maar het ligt er ook aan hoe getraind je bent, en hoe snel je normaliter hersteld. Meestal heb ik in de weken voor zo'n training 3x per week 10k of langer gelopen, en ook wel wat ritten van 100+ km.

20

Re: Plannen 2020

Ik ben er nog niet uit.

In ieder geval een halve in liefst juni of begin juli: tips welkom! Liefst op max. 1 uur rijden vanuit driehoek Almelo/Zwolle/Deventer.

nov/dec/jan Sallands crosscircuit
Februari Asselronde Apeldoorn of 10 mijl
Maart Sallandtrail 25K
april: halve marathon Enschede; afhankelijk van kalender nog een kwart tri. Deventer supersprint ook altijd leuk.
mei/juni: nog in te vullen, afhankelijk van data
daarna afhankelijk van onze zomervakantie

21 Laatst bewerkt door Jörgen (27-09-19 09:00:04)

Re: Plannen 2020

14-12 Night trail 17 km
12-01 Egmond 21 km
09-02 Groet uit Schoorl 30 km
28-06 Hoorn 70.3

Ik twijfel nog over Rotterdam marathon. In aanloop naar Hoorn kan ik waarschijnlijk beter de nadruk leggen op het fietsen.

22 Laatst bewerkt door sanger (27-09-19 09:03:37)

Re: Plannen 2020

Mijn voorlopige planning ook gemaakt. Gaat nog wel wat aan worden gevuld gok ik. In ieder geval nog een extra obstacle run en wellicht nog 1-2 triathlons (OD en heel misschien een 70.3).


05-04-20    1/4 marathon Rotterdam
16-05-20    1/4 triathlon Brouwersdam (nog niet zeker)
21-05-20    Battle4life Hoorn 12 km (obstacle run)   
28-06-20    Ironman 5i50 Westfriesland   
??-09-20    Challenge Almere of Maastricht 5i50 (nog niet zeker)

23

Re: Plannen 2020

Dinsdag 8 september het WK crosstriathlon in Almere lijkt me een mooi doel.

op weg daarheen een paar divisie wedstrijden met TC Maastricht

Xterra Belgie in juni en/of Frankrijk in juli en de
Cross triathlon in La gileppe midden augustus.

Even kijken of ik nog ergens een kwalificatie wedstrijd moet doen, maar dat zal wel loslopen. Zo mega veel age groupers zullen niet op dinsdag 8 september willen racen door de Flevoploder smile

Eigenlijk stom, ik kan veel beter de weg duathlon doen, want ik ben een zeer matige ATB er. Maar ja.. Crossen door de bossen is nu eenmaal veeeel leuker :-)

24

Re: Plannen 2020

Net ingeschreven voor de 70.3 in Hoorn 28-6 ! Nog even aan het zoeken naar een leuke 1/4 voor in mei

25

Re: Plannen 2020

13 Januari: halve marathon Egmond
29 maart: Zandvoort circuit run (later beslissen welke afstand)
Begin mei: 1/4 Breukelen?
16 mei: Brouwersdam90
28 Juni: 1/2 West Friesland

Daarna ffe rustig en dan in het naseizoen vast nog wat, als ik zin heb.