1

Onderwerp: Swim Run Lauwersoog

Last minute mn seizoen toch nog wat langer gemaakt en me ingeschreven voor de Swim Run in Lauwersoog op zaterdag 21 sept.

Het is de 2e editie, vorig jaar had ik er ook al naar gekeken maar omdat het zo dicht bij Almere zit kon het toen niet.
Dat is ook de reden dat ik het nu wel doe, want volgend jaar kan t misschien ook weer niet ivm Almere.

Ik heb me ingeschreven voor de middelste afstand, 15km hardlopen (trail) en 3km zwemmen in 13 etappes.

Ik ben benieuwd, volg al jaren de Ötillö en hoop ooit nog eens aan zoiets mee te doen. Dus we beginnen klein smile

Het zwemmen is in zoet en zout (waddenzee) water, een wetsuit shorty wordt wel aangeraden, maar ze raden af om je dure triathlonwetsuit te gebruiken. Dus ik zoek nog even naar een oplossing what to wear!
Bij de Ötillö hebben ze allemaal hun pullbuoy bij zich aan een elastiek om hun middel, denk dat ik dat ook doe.

2

Re: Swim Run Lauwersoog

Wat is de meerwaarde van een pullbuoy aan een elastiek om je middel?
Had wel gezien dat er bij deze swimrun mensen met paddles waren.

3

Re: Swim Run Lauwersoog

Tijdens het rennen heb je er zo geen last van, met zwemmen zit ie snel tussen je benen...

Paddles zie ik ook, maar daar ben ik zelf nog niet zo handig mee, al helemaal geen langere stukken...

4

Re: Swim Run Lauwersoog

Een pullbuoy bovenop een wetsuit? Lijkt me een beetje dubbelop.
Al zwem ik dan ook het liefst zonder beide.

5

Re: Swim Run Lauwersoog

Buus schreef:

Een pullbuoy bovenop een wetsuit? Lijkt me een beetje dubbelop.
Al zwem ik dan ook het liefst zonder beide.

Áls ik al met wetsuit ga dan is het een shorty. Maar die heb ik (nog) niet, dus dan wordt t een trisuit. Met pullbuoy dus.

6

Re: Swim Run Lauwersoog

Hoi Hedcandy,

Ik ben ook van de partij op dezelfde afstand! Helemaal zin in. Ik heb al wat geoefend qua materiaal. Ik heb een shorty om aan te trekken en zwem prima met mijn hardloop schoenen. Het drijfvermogen van mijn schoenen is groot dus ik gebruik geen  Pullboy.

Gr Carlala

7

Re: Swim Run Lauwersoog

Ik zou hem ook doen maar het lukt niet, dus jammer maar helaas.

Een pull buoy leek me ook onzin, maar met een swimrun wetsuit heb je geen drijfvermogen bij je benen en die schoenen schijnen als ankers te werken. Een pull buoy is naar ik heb begrepen absoluut noodzakelijk om fatsoenlijk te kunnen zwemmen. Maar goed, dat weet ik nog niet uit eigen ervaring.

Veel plezier Hedcandy, erg benieuwd naar je ervaringen!

8

Re: Swim Run Lauwersoog

Ik had nog nooit van zo'n concept gehoord. Grappig zeg! Veel plezier!

9

Re: Swim Run Lauwersoog

Idd,je voeten drijven heel erg door die schoenen. Zo erg, dat er niet mee valt te zwemmen. Dus dat doe ik lekker op mn armen en dat gaat weer sneller met pullbuoy.
Jammer dat je niet meedoet Maca , Carla wie weet zien we elkaar!

10

Re: Swim Run Lauwersoog

Het was zooo superleuk!!
En het verbaasde me, hoe profi de meesten gekleed waren. Toch wel veel in swim-run suit, sommigen zelfs nog met neoprene kuitstukken en losse mouwtjes...
Veel pullbuoys, enkele peddels.
Diverde constructies, waarbij ik nu kan concluderen dat het fijn was dat mn pullbuoy vast zat om mn middel, bij het in en uit het water klimmen bengelde hij gewoon mee, geen omkijken naar.
Maar de volgende keer gaat hij óok nog om mn bovenbeen vast, want het eerste stuk zwemmen schoot hij wel 8x tussen mn benen vandaan...glad pak, niet genoeg knijpen..ik kreeg het later door! (Diegenen die hem alleen aan hun bovenbeen vasthadden kregen het probleem dat dat ding naar hun knieholte zakte, daarom dus en en)

Wel lastig, ik ben na zwemmen altijd even duizelig, sta dan echt te wankelen. En nu moest je dan een dijkje op, of zandpad rennen, pittig!
Maar het was een prachtig parcours, zwemmen in het zoute water vd haven was ronduit gaaf, de paadjes door het bos, boven over de dijk, stukken gras, mtb parcours, het was tof!

Uiteindelijk blij dat ik er was, het 2e langere loopstuk (5e looponderdeel) was zwaar voor mij. Bleek dat ik 2e dame solo was op de 10mijl, leuk! (Tijd 2.31 na 15km trailrunnen en bijna 3km zwemmen)

Verder een perfecte organisatie. Goede briefing vooraf, duidelijke route, goede markering waar je heen moest zwemmen, drankposten onderweg, ehbo op de fiets, kanobegeleiding en lekkere pasta na de finish!

11

Re: Swim Run Lauwersoog

http://www.swimrunsport.nl/wp-content/uploads/2019/09/WhatsApp-Image-2019-09-22-at-17.22.52.jpeg

De uitslag: http://www.swimrunsport.nl/uitslag19/!

12

Re: Swim Run Lauwersoog

Leuk zeg, klinkt wel heel gaaf om een keer te doen! Jullie hadden natuurlijk ook wel superweer.

13 Laatst bewerkt door MontanaMan (23-09-19 15:19:55)

Re: Swim Run Lauwersoog

Leuke wedstrijd! Ik denk dat ik er best moeite mee zou hebben om mijn hartslag onder controle te krijgen. Eerder dit jaar deed ik een halve met een loopje van 1,5km van zwemmen naar de fiets, en toen moest ik onderweg even stoppen vanwege kramp in mijn benen. Daar zou ik me ook nog wel zorgen over maken.

Mooi weer is altijd lekker natuurlijk, maar voor een swim-run lijkt regen me niet zo heel veel uit te maken. Minder dan wedstrijden met fietsen, of zelfs als je alleen maar loopt (als je hoopt droge voeten te houden).

14

Re: Swim Run Lauwersoog

Ook hier een ge-wel-dig evenement dit! Wat hebben wij genoten!

Zoals Hedcandy beschrijft: prima organisatie, relaxed, helder en goed georganiseerd. Fijn ook dat ze de deelnemers wat eigen verantwoordelijkheid meegeven; "let ook een beetje op elkaar" werd er bijvoorbeeld gezegd. Hier en daar hielpen we daarom elkaar als iemand bv een route bordje dreigende te missen en er stronken op de paden lagen. Super leuke sfeer dus.

De looproute was grotendeels over een trailachtig pad, maar ook over een terras, door een kunstwerk heen en door de haven. Genoeg te zien onderweg dus ook. Het zwemmen was leuk! Mooie stukken, lekker koud water wat een welkome verfrissing was onderweg.

Mijn vriend en ik liepen samen als duo, we konden het prima aan samen en waren een goed koppel. Erg leuk om zoiets samen te doen. Wij waren rond in 2.27 en als eerste duo binnen. Volgen jaar lijkt het een echte wedstrijd te worden maar onafhankelijk daarvan zijn wij zeker weer van de partij! Een superleuk einde van het triatlon seizoen. Jammer dat de Rottaman dit weekend niet doorgaat anders hadden we ook daar zeker nog aan meegedaan.

Carlala

15

Re: Swim Run Lauwersoog

Leuk dat jullie ook zo hebben genoten!

16

Re: Swim Run Lauwersoog

Even omhoog halen ivm aanstaande zaterdag, dan de 3e editie!

17

Re: Swim Run Lauwersoog

Hedcandy schreef:

Even omhoog halen ivm aanstaande zaterdag, dan de 3e editie!

Jeey! Mag ook meedoen!

18

Re: Swim Run Lauwersoog

Leuk dat je ook kunt komen!

Met de voorspelde windkracht en -richting kon het wel eens een hele bijzondere ervaring gaan worden...

Van mij mag het allemaal wel een tandje minder...

Tot zaterdag!

http://www.swimrunsport.nl/wp-content/uploads/2020/09/IMG_4195F4D7BFC7-1.jpeg

19

Re: Swim Run Lauwersoog

arnosmit schreef:
Hedcandy schreef:

Even omhoog halen ivm aanstaande zaterdag, dan de 3e editie!

Jeey! Mag ook meedoen!

Ja heb je akkoord, wat fijn!!!
Tot zaterdag. Welke afstand ga je doen?

20

Re: Swim Run Lauwersoog

Newbie@Triathlon schreef:

Leuk dat je ook kunt komen!

Met de voorspelde windkracht en -richting kon het wel eens een hele bijzondere ervaring gaan worden...

Van mij mag het allemaal wel een tandje minder...

Tot zaterdag!

http://www.swimrunsport.nl/wp-content/uploads/2020/09/IMG_4195F4D7BFC7-1.jpeg

O ja, hij waait zo precies het nieuwe Robbengat in, pittig!!

21

Re: Swim Run Lauwersoog

Hedcandy schreef:
arnosmit schreef:
Hedcandy schreef:

Even omhoog halen ivm aanstaande zaterdag, dan de 3e editie!

Jeey! Mag ook meedoen!

Ja heb je akkoord, wat fijn!!!
Tot zaterdag. Welke afstand ga je doen?

18 km

22 Laatst bewerkt door arnosmit (24-09-20 07:32:51)

Re: Swim Run Lauwersoog

Het lijkt er op dat de storm Lauwersoog gaat missen, Bft 2 in Lauwersoog, Bft 7 aan de noordzeekust in Noord Holland!

https://www.windy.com/?2020-09-26-09,53 … ,m:e76aglu

23 Laatst bewerkt door Newbie@Triathlon (24-09-20 21:49:33)

Re: Swim Run Lauwersoog

arnosmit schreef:

Het lijkt er op dat de storm Lauwersoog gaat missen, Bft 2 in Lauwersoog, Bft 7 aan de noordzeekust in Noord Holland!

https://www.windy.com/?2020-09-26-09,53 … ,m:e76aglu

Het verandert bijna per uur, maar gelukkig worden de voorspellingen steeds gunstiger. Vandaag waaide het hard, maar de routepijlen zijn blijven staan... dat scheelt weer... Het Lauwersmeer was een behoorlijke klotsbak. Het zag er spectaculair uit!

24

Re: Swim Run Lauwersoog

O jee...nou ja, we gaan het meemaken.

Mn armstukken zijn op tijd binnen, denk dat ik er blij mee ga zijn. T wordt fris.

25 Laatst bewerkt door TumTumTum (25-09-20 09:30:03)

Re: Swim Run Lauwersoog

Jemig wat is dit nou weer? smile Moet je daar ook weer een ander pak voor hebben? Zo blijf je wel bezig. Jullie hebben wel pech dat nu nét het weer ineens is omgeslagen maar misschien draagt dat wel bij aan de extra uitdaging. Veel succes. Bikkels. Morgen toch?