1 Laatst bewerkt door bartherijgers (25-09-19 21:53:14)

Onderwerp: Nieuw Hier

Na een aantal maanden "slapend" lid te zijn geweest toch maar even voorstellen.
ik ben Bart 44 jaar uit Noord Holland.
vorig jaar min of meer per ongeluk aan een sprint triathlon meegedaan. ik werd daar gediskwalificeerd omdat ik een rondje te weinig had gelopen.
Daar had ik nogal de pee in dus dat moest dit jaar beter. afgelopen winter en voorjaar veel getraind en dit jaar tot nu toe succesvol 2 sprint triathlons gedaan. komend weekend als jaar afsluiting de Bosbaan in Amsterdam.
Aangezien ik het trainen en de wedstrijden erg leuk vind en omdat het een stok achter de deur is voor een gezondere levensstijl ga ik er komend jaar maximaal mee door. Volgend jaar wil ik OD gaan doen en wellicht het jaar erna 70.3.
Tot nu toe alles op mijn, licht aangepaste, racefiets gedaan. Ik ben nu aan het oriënteren op een tijdritfiets. Vorig jaar begonnen met borstcrawl en dat gaat prima alhoewel ik nog wat snelheid mis maar daar wordt aan gewerkt. Het lopen gaat best aardig en wordt steeds beter. ben nu een plan aan het maken voor de winter en voorjaar om komend seizoen goed getraind te beginnen. Joe Friel ligt op mijn nachtkastje en zorgt voor de juiste achtergrondinformatie.

mvg Bart

2

Re: Nieuw Hier

Klinkt alsof je het redelijk planmatig aanpakt: orienteren op fiets, volgend jaar OD, daarna mogelijk 70.3, Joe Friel. Leuk!
Heb je bepaalde OD wedstrijden op het oog? Al eens bij een 70.3 van een grote organisatie gekeken? Dat is vaak toch wel een andere happening, en ook gewoon leuk om te zien als toeschouwer.

3

Re: Nieuw Hier

Welkom Bart,
Misschien leuk om de 5i50 in Hoorn te doen (in het zelfde weekend als de 70.3 op 28-6).
https://eu.ironman.com/triathlon/events … z60bfVOBe2
De inschrijving voor de 70.3 is wel al geopend. De andere afstanden nog niet.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

4

Re: Nieuw Hier

Bart welkom en veel succes met je trainingen!

'Per ongeluk' aan een triathlon meedoen. Je was het niet van plan maar zat ineens in een westrijd? Of was het een verloren weddenschap?

5

Re: Nieuw Hier

Welkom, dat klinkt zeker als een gedegen aanpak! Ik ben ook wel benieuwd naar het 'per ongeluk'.

Louise

6

Re: Nieuw Hier

Bedankt voor de reacties!
Ik ga inderdaad komend jaar eens bij een wat grotere wedstrijd kijken om de atmosfeer te proeven en kijken hoe het er aan toe gaat.

Ik heb dit jaar de sprint afstand in oudekerk gedaan en twijfelde toen al om de OD te doen. vond het een leuk evenementent dus die wil ik volgend jaar sowieso doen. Hoorn heb ik al over gelezen maar ik moet even kijken of die samen valt met de sprint in Castricum want die vind ik erg leuk om te doen. voor de rest weet ik het nog niet.

Dat per ongeluk meedoen was eigenlijk meer een opwelling. maar, altijd al eens mee willen doen dus vandaar.

Dat ik het nu wat planmatiger aan pak komt ook omdat ik dat in het begin vooral niet deed. Ik zal nooit een ster worden maar wil er in de beperkte tijd die ik heb voor wel het maximale uit halen.

mvg Bart

7

Re: Nieuw Hier

Wat leuk! Ik doe zaterdag ook mee aan de Bosbaan triathlon. Hoe laat start je?

8

Re: Nieuw Hier

ik start 1215 uur

9

Re: Nieuw Hier

Welkom hier en veel plezier met een nieuw avontuur!!

Hou 12 sept maar vast vrij, dan is het WK long distance in Almere, zeker leuk om daar te kijken... of te helpen wink

10 Laatst bewerkt door bartherijgers (28-09-19 20:46:30)

Re: Nieuw Hier

esrem schreef:

Wat leuk! Ik doe zaterdag ook mee aan de Bosbaan triathlon. Hoe laat start je?

hoe is het gegaan?
ik had uiteindelijk 1:22:43

11

Re: Nieuw Hier

Goed bezig bartherijgers! Vooral omdat jouw wave echt hele harde regen had. Hoeveel last van de wind had je op de fiets?

Ik finishte uiteindelijk in 1:32, met een PR op zwemmen en PR op de 5k. Fiets was een flinke tegenwind, zal topic over Bosbaan aanvullen.

12

Re: Nieuw Hier

esrem, lekker al die PR's ! wind en regen waren inderdaad stevig. ik had ook een dik PR op het zwemmen en ook het lopen ging als een speer.
al met al dik tevreden.