1

Onderwerp: Branders zwemtocht Schiedam

Zijn er nog meerdere hier die morgen meedoen?
Kan wel eens pittig worden als het huidige weerbeeld aanhoud, water is ook niet echt warm met 16,2 graden.

2

Re: Branders zwemtocht Schiedam

Ik ben er ook bij. Ik ben ook wel benieuwd ja, ik heb 'm een keer eerder gedaan, 3 jaar terug, superleuk... bij perfecte omstandigheden. Da's nu duidelijk anders! Sowieso jammer voor de Brandersfeesten, dit weer. En ben zelf ook bepaald niet in topvorm.

Wie weet tot zo, Buus! Jij bent vast ook te herkennen aan je zwarte wetsuit

3

Re: Branders zwemtocht Schiedam

Jazeker, mét oranje polsen en enkels.

4

Re: Branders zwemtocht Schiedam

Nou, viel niet tegen, het was weer leuk. Watertemperatuur 16,9 graden, ik kreeg iets koude handen en voeten maar niet erg, geen last van gehad. Van de regen heb je bij het zwemmen geen last, dat was minder fijn voor de toeschouwers. En het blijft een geweldige route, Schiedam op z'n mooist, langs allerlei boten, pakhuizen, molens, door een historische sluis - echt gaaf zwemmen!

Louise

5

Re: Branders zwemtocht Schiedam

Zeker een hele gave tocht. Veel kunnen zien onderweg en ondanks het weer nog best wat toeschouwers, wat leuk is. Super organisatie. Toiletwagen bij start, evenals gratis dranken en bananen. Bij de finish 2 warme douchewagens en zelfs een berenburgje of een soepje, heb nog niet veel zwemtochten gedaan, maar deze staat wel met stip op 1.

Ik deed de 6km en bij de sluizen was er toch wel een zeer pittige stroming, vanaf daar ook meer op doorzettingsvermogen dan op techniek verder gegaan. Ondanks stroming toch een voor mij goede tijd neergezet.

6

Re: Branders zwemtocht Schiedam

6 km, wauw, dat doe ik je niet na. Ik voel de 2,7 vandaag best wel, ik had weinig gezwommen de afgelopen weken, en dit jaar maar één keer langer in tijd. 6 km gaat sowieso ver boven m'n petje, en bij deze watertemperatuur al helemaal. Ik had dit zelfs een paar jaar geleden nog niet aangekund/aangedurfd, ik ben wat verder afgehard en mijn nieuwe wetsuit scheelt ook veel. Maar dit was voor mijn doen dus al best wel stoer.

Inderdaad bij de sluis rare stroming, ja, in 'onze' richting volgens mij sowieso wat meer tegen dan mee.

De berenburg en de soep waren lekker, ja, en de koffie vooraf - inderdaad is het prima verzorgd. Wij kregen van een medewerker ook nog een heuse Sonnema-muts!

Louise

7

Re: Branders zwemtocht Schiedam

Als ik mijn race bekijk klopt het dat jullie de stroming inderdaad vrijwel constant tegen hebben gehad. Scheelde soms zo’n 20 seconden per 100m ten opzichte van stroming mee.

8

Re: Branders zwemtocht Schiedam

Ja, ik vond het al vrij langzaam, maar ik zat wel op een normale afstand in tijd vóór mijn man.
Hoe lang heb jij gedaan over die 6 kilometer?

Louise

9

Re: Branders zwemtocht Schiedam

1:40:43, maar was maar 5,7km. Ze hadden de tijd ook te vroeg gestart, waardoor ik in de uitslag op 1:42:29 sta. Mijn sprintje ook voor niets gedaan, want blijkbaar lag de tijdsregistratie iets eerder dan het aantikken tongue

Wel tevreden, lag toch grotendeels tussen ervaren zwemmers in, terwijl ik nog maar anderhalf jaar in het water lig. smaakt naar meer.

10 Laatst bewerkt door Louise (29-09-19 19:00:46)

Re: Branders zwemtocht Schiedam

Wauw, mooie tijd!

Tijdregistratie was toch door het bord aantikken? Dat kan niet anders in het water volgens mij. Ik heb de uitslag niet eens gezien nog, zoiets is voor mij meer een toertocht dan een wedstrijd.

Louise

11

Re: Branders zwemtocht Schiedam

Ik heb gister  nog een blogpost geschreven over de Branderszwemtocht met o.a. parcoursfoto's van toen we terugwandelden naar de start: http://www.delftweg9.nl/triathlon/zwem/ … erseizoen/