476

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Weer een week niet gefietst...

Ma: rustdag
Di: niets
Wo: niets, wel gepland maar te laat thuis uit werk om met de loopgroep mee te gaan en op de bank geploft...
Do: zwemmen 1 km + zaalvoetbal
Vr: niets, had met zaalvoetbal goede tik tegen schenen gehad en lopen ging niet echt
Za: voetbal
Zo: duurloop 13,5 km

Moet wel even de trainingspirit weer oppakken...

477

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hier een beetje hetzelfde.
Ma, din, woe, vrij korte stukjes gelopen (~30 min of korter).
Zondag 10k wedstrijd gedaan (47:23, heuvelachtig en zat bij de start vast achter 70 min pacers...kon pas na een paar 100 meter met inhalen beginnen en eerste 1.5k was slalommen).
Donderdag gezwommen (geen kramp, terwijl we wel hard zwommen 2.65k 1:27/100m gemiddeld, veel korte afstanden).

Ma t/m vrij wel elke dag een half uur fysio oefeningen gedaan.

478

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hier ook een rustweek achter de rug waarbij ik ook nog eens ziek werd (perfecte planning van het lichaam!)

Dinsdag en donderdag dus twee keer zeer rustig 10km gelopen. Vanaf vrijdag ziek en dus in het weekend niets gedaan.

Ook de komende 4 weken zijn nog zeer rustig met 8u, 9u, 10u en 7u voor we er weer voor "echt" invliegen.

479 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (06-10-19 11:07:23)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Nu weer op zondag zo'n regen. Dan maar even werken en morgen weer op tijd klaar, als het wél droog is!

Ma: Fietsen duur 90 km
Di: Rust
Wo: Lopen tempo 38', fietsen eerste training veldrijden
Do: Zwemmen techniek 1800 m
Vr: Zwemmen techniek cursus
Za: Lopen duur 20 km
Zo: Rust, hele dag regen

Totaal 8 1/2 uur en 530 TSS.

Begint weer ergens op te lijken; zo vind ik offseason wel te doen. Duurritten 'moeten' nu even voor een laatste toertocht, maar kunnen straks ook wel weer wat korter en vrijblijvender.
Wil wel nog een extra loopje inplannen. Mag van de fysio ook de intensiteit gaan opbouwen, net zo lang tot het fout gaat big_smile

480 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (13-10-19 18:06:34)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma Fietsen duur 103 km
Di Rust, dagje Brussel voor werk
Wo Lopen 21'
Do Rust, vroeg en tot laat gewerkt
Vr Zwemmen cursus techniek
Za Lopen (naja, joggen en wandelen) duur 130'
Zo Fietsen Meewindkoers 121 km

Totaal 11nhalf uur en 580 TSS.
Zo klaar! Fietsen lekker alleen nog crossen en lopen even een weekje helemaal rust. Daarna weer normaal opbouwen. Wel dagelijks oefeningen van de fysio.

Al de hele week verkouden, maar zet vooralsnog niet door. (Y)

481

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Na de halve van Damme 2 weken rust gehad dus afgelopen week rustig weer begonnen. Over 3 weken toch wel een vrij pittige duatlon op het programma staan dus nu 2 weken goed door trainen.

482

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma Rust
Di Zwemmen techniektraining 2000 m
Wo Rust, laat thuis
Do Rust, nog later
Vr Zwemmen techniekcursus
Za Lopen opbouwen 30'
Zo Fietsen veldrit 2hr

Ook weer elke dag fysio oefeningen gedaan.
Blij om komende week weer te kunnen lopen; een klein rondje kan altijd nog wel en is goed voor mn mentale gesteldheid wink

Totaal 3u50 en 240 TSS.

483

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

ik doe nu niet erg veel, vooral de standaardlessen en clubtrainingen:

ma + di niks
wo zwemmen, techniek ongeveer 1300 mtr moest snel door naar werk
do spinning
vrij heuveltraining met hardloopvereniging tbv Diepe Hel Holterbergloop
za niks
zon duurloop 10K

484

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Off season dus tja..
Maandag: rust
Dinsdag: 2700m zwemmen+ 75min fietsen interval
Woensdag: 1u fietsen+ 40min lopen
Donderdag: 1700m zwemmen+ 90min fietsen
Vrijdag:3200m zwemmen+ 60min lopen
Zaterdag: 2u fietsen
Zondag: 2u mountainbiken+ 65min lopen

Totaal een dikke 13u getraind.

485

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

ronnyke schreef:

Off season dus tja..
Maandag: rust
Dinsdag: 2700m zwemmen+ 75min fietsen interval
Woensdag: 1u fietsen+ 40min lopen
Donderdag: 1700m zwemmen+ 90min fietsen
Vrijdag:3200m zwemmen+ 60min lopen
Zaterdag: 2u fietsen
Zondag: 2u mountainbiken+ 65min lopen

Totaal een dikke 13u getraind.

Dat haal ik bij lange na niet ´on-season' :-)

486

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Bij mij is het echt off season .
Heb 4-10 een cyste uit mijn rug gehaald gekregen , dus nog een fikse open wond .
Ik mag in principe nu wat doen ...maar zonder te zweten ...
Noem het dan maar geen sporten ha ha .
Van het weekend een stukje gaan hardlopen in een rustig tempo , en een rondje over het
fietspand met de MTB geweest .
Niets spannend .

487 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (04-11-19 09:41:54)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Bewegen dan, is ook veel gezonder dan sporten wink

Ik was twee weken in het buitenland voor werk, maar ondertussen wel het hardlopen lekker kunnen opbouwen.

Ma Lopen opbouw 50'
Di Rust
Wo Lopen opbouw 45'
Do Rust
Vr Rust
Za Lopen opbouw 65'
Zo Fietsen crossrit (halverwege lekgereden) 11 km. Wel nog een uur gewandeld daarna...

Totaal 3h12 gesport, met 200 TSS.

488

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik had een wedstrijdje deze week dus tja...

Maandag: rust
Dinsdag: 2u30 mountainbike
Woensdag: 1u30 Mountainbike+ 45min lopen
Donderdag 1u10 fietsen+ 30min lopen
Vrijdag: 2000m zwemmen
Zaterdag; 50min losfietsen
Zondag RBR Reusel 15-64-7.5

489 Laatst bewerkt door Macer (04-11-19 16:31:30)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Off season (voor het eerst), dus extreem weinig gedaan de afgelopen 2 weken (wel gesport, maar dan FIFA op de Playstation smile)

- Ma  Rust
- Di   Rust  (voetbal trainen gegeven)
- Wo  50km fietsen
- Do   Start opbouw zwemmen richting Kalmar - 1 uur 2000m
- Vr   Rust
- Za   Rust
- Zo   Toch maar weer iets doen, Twiskemolenloop 10km

Het lopen ging verbazingwekkend goed, met een kilometertijd van 4:40 ging het me makkelijk af.. De rustperiode doet me blijkbaar goed.

De maand november ook maar even rustig aan.. Probeer wel 1 of 2 keer per week te zwemmen, een keer te fietsen en te hardlopen.

Vanaf december opbouwen naar Rotterdam.

490

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma: Rust
Di: Zwemmen techniektraining 2000 m, lopen opbouw 45'
Wo: Fietsen veldrittraining 96'
Do: Rust (Feyenoord)
Vr: Zwemmen techniekcursus 1600 m
Za: Lopen tempo 55'
Zo: Rust (verjaardag)

Totaal 4h38 en 333 TSS.

Nu echt wel weer zin om gericht te gaan trainen. Maar het komende seizoen is nog lang, dus ik houd me netjes in wink

491

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik heb de afgelopen maand bijzonder weinig gedaan. Vooral omdat ik voor werk in Zambia zat. De eerste weken nog wel braaf mijn oefeningen van fysiotherapie gedaan de meeste dagen, ongeveer een half uurtje per dag, en ook een paar keer gezwommen (max 1k), maar zag toch iets te vaak nijlpaarden om lekker relaxed te kunnen zwemmen. Ook een paar keer kort hardgelopen, maar bij 35+ is dat ook niet heel lekker. De laatste 1,5 week helemaal niks gedaan. In de koelere periodes van de dag altijd 'druk' (safaris, beestjes kijken big_smile), en rond de middag was het gewoon te warm (40+, paar dagen rond de 45C).

Vanochtend 25 min rustig gelopen, en dat ging, zoals verwacht, bagger. Deze week een aantal keer rustig en vrij kort lopen om weer in het ritme te komen. Woensdag naar de fysio en een plan voor flexibiliteit en kracht oefeningen voor de winter maken. Misschien dat ik nog een keertje op de trainer klim (sinds Almere niet meer gefietst, behalve woon-werk).
Maar de opbouw naar volgend seizoen is wat mij betreft vandaag begonnen, ik heb er zin in!

492

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Mja die RBR van vorige zondag heeft me toch wel serieus pijn gedaan; Heb tot woensdag last gehad van een zere rug en stijfheid. Maar uiteindelijk toch aan 11u training gekomen maar het grootste deel bestond uit recuperatie dus veel progressie zal ik niet gemaakt hebben deze week :-)

493

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Afgesproken per december te beginnen met trainen, maar de regelmaat zit er al weer goed in.

Ma: Lopen duur 85'
Di: Zwemmen techniektraining 2100 m, yin yoga
Wo: Fietsen veldrittraining 90'
Do: Rust
Vr: Lopen BBR 28'
Za: Lopen tempo 80'
Zo: Fietsen veldtoertocht 135', zwemmen techniek 1600 m

Totaal 9h40 en 540 TSS

494

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Weer een beetje de draad oppakken, vorige 5 weken heel weinig gedaan ivm werk. Paar keer kort gezwommen (wel lekker buiten, lake Tanganyika), paar keer kort hardgelopen (bij 30+ graden) en een aantal lange wandelingen gemaakt (om cameravallen uit te zetten).

Nu ligt de focus op het programma wat ik van de fysio krijg, wat vooral gericht is op kracht rond mijn heupen, laag in de core.

Ma: rustig 25 min hardlopen, 30 min oefeningen fysio
Din: rustig 25 min hardlopen, 30 min oefeningen fysio
Woe: bezoek fysio
Don: rustig 25 min hardlopen
Vrij: 30 min hardlopen, 40 min oefeningen fysio
Zat: 40 min oefeningen fysio
Zon: 30 min hardlopen

Het hardlopen was echt weer even wennen, maar wel frappant hoe snel dat weer beter gaat. Ongeveer elke keer sneller met lagere hartslag. Op zondag liep ik een minuut per km sneller dan op maandag, maar met een lagere gemiddelde hartslag.
De focus ligt op de oefeningen van de fysio, komende week waarschijnlijk om de dag (kort) hardlopen, en misschien dat ik een keertje op de trainer klim als ik er tijd voor heb. Ik ben 5 weken niet thuis geweest, afgelopen weekend was ik ook weer weg, komend weekend komen mijn ouders hier langs, en er is nog veel te doen in en rond het huis (tuin), en werk is ook druk genoeg.

495

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Laatste weekje freestylen! big_smile

Ma: Lopen interval 59'
Di: Zwemmen techniek 2100 m, yin yoga uurtje
Wo: Fietsen veldrittraining 1h40
Do: Rust (laaaange dag werken)
Vr: Gewoon rust
Za: Zwemmen 2300 m, duurloop 1h45
Zo: Fietsen herstel uurtje

Totaal 8nhalf uur en 450 TSS

496

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hier nu onderhoud modus en werken aan (zwem) techniek. Niks bijzonder dus met weektotalen van 6km zwemmen, 190km fietsen en 33km lopen.

497

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik zit nog helemaal in het begin van de voorbereidingsfase. De fysio heeft liever niet dat ik elke dag loop. Die zei dat ik goed hersteld elke keer na het lopen, voordat ik weer zou moeten gaan lopen. Maar ja, als ik 's ochtends rustig 5k loop, dan ben ik daar de volgende dag wel weer van hersteld. Maar voorlopig ben ik nog braaf.

Ma: 50 min fysio oefening
Din: ochtend half uurtje lopen, avond 50 min fysio oefeningen
Woe: 30 min fysio oefeningen
Don: ochtend 25 min lopen, avond 50 min fysio oefeningen
Vrij: ochtend 40 min lopen
Zat: 'rust' (koken voor 20 man voor thanksgiving)
Zon: 1u fysio oefeningen

De duur en intensiteit van de fysio oefeningen is opgevoerd en dat merk ik ook wel, voorlopig blijven die oefeningen nog het kernpunt.

498

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Met zo veel oefenen zou er iets snel progressie moeten maken - merk je dat al?

499

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Merk inderdaad wel dat alles wat meer solide wordt. De one-leg-sqats zijn van een hoge stoel met kussens naar een normale stoel gegaan (maar nog wel alleen het zitten gedeelte), en doe nu ook het opsta gedeelte op de hoge stoel met kussens. De aandacht bij die oefening ligt erop dat de knie stabiel blijft.
Andere oefeningen gaan ook steeds makkelijker en dus ook wat zwaarder en meer reps.
Heb ook geen last meer gehad van mijn heup bij het hardlopen, maar loop ook niet echt veel of lang hard op het moment. Ook geen last meer gehad van kramp bij het zwemmen, maar laatste weken niet meer gezwommen (overmorgen weer!)

500

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Het eerste blok aan trainingen zit er al weer op! Opgebouwd van 6.5 en 7.5, naar de afgelopen rustweek van 8.5 uur.

Ma: Lopen 12 km tempo's
Di: Zwemmen 2000 m kracht
Wo: Fietsen veldrittraining
Do: Zwemmen 2300 m techniek
Vr: Rust
Za: Fietsen 2h30 veldrijden
Zo: Lopen duur 10 EM


Bedenk me nu ik Montanaman zijn post lees dat ik de fysio-oefeningen ook weer op moet pakken. Misschien helpt het niets, maar zou spijt hebben als ik straks weer geblesseerd ben.