1

Onderwerp: Even voorstellen

Hoi, ik ben Robert. Ik ben al jaren een actief lid van het forum FIETS, en fiets ook al heel lang. Op mijn zeventiende heb ik mijn eerste racefiets gekocht. Dat is inmiddels al 34 jaar geleden. Nog steeds doe ik dat erg graag. De laatste jaren heb ik regelmatig meegedaan met tijdritten, en heb ik daar zelfs speciaal een fiets voor aangeschaft.
In mijn woonplaats Helmond wordt eind september voor de eerste keer een triathlon georganiseerd, en het leek mij een mooi idee om daar eens voor te gaan trainen.
Vanaf het begin van de zomervakantie ( ik werk in het basisonderwijs, dus die duurt lekker lang) heb ik al ruim veertig zwemsessies afgewerkt. Ik kan inmiddels vrij vlot een kilometer crawlen. Het hardlopen deed ik al vrij regelmatig, en dat probeer ik met twee á drie trainingen in de week een beetje bij te houden.
Ik doe mee met de achtste triathlon, omdat deze afstanden mij goed liggen. Ik houd wel van wat tempowerk.
Jullie forum is erg prettig om tips te vinden in mijn voorbereidingen. Ik laat jullie na mijn debuut uiteraard weten hoe het is gegaan. Ik hoop op een tijd van rond de 1:05 (9 minuten zwemmen/2 wissel/31 minuten fietsen/2 minuten wissel/21 minuten lopen).

2

Re: Even voorstellen

Robert welkom! Benieuwd hoe je eerste triathlon je vergaat, je streeftijden zijn in elk geval lekker ambitieus. De triathlon van Helmond is nieuw voor me, ik ga eens zoeken.

3 Laatst bewerkt door Tri-John (02-09-19 22:49:10)

Re: Even voorstellen

Welkom Robert!

Je hebt mooie tijden voor ogen, vergeet je niet om onderweg een beetje te genieten. wink

4

Re: Even voorstellen

Ik heb al genoten van de voorbereiding. Het zwemmen vooral. Heerlijk om te doen, vooral bij de lekker warme zomer die we gehad hebben. Tijdens een wedstrijd is er niets te genieten is mijn ervaring. Daar is het te kort en te intensief voor. Als alles goed is gegaan, kan ik er achteraf wel erg van genieten.

5

Re: Even voorstellen

Welkom! Scherpe tijden inderdaad!

6 Laatst bewerkt door Louise (03-09-19 12:55:22)

Re: Even voorstellen

Welkom! Dat is zeker ambitieus.

Ik ben trouwens ook een 'oversteker' van alleen fietsen + Fiets-forum naar hier. Ik lees een paar stukjes van het Fiets-forum nog wel mee, reageer zeer sporadisch. Het is hier wat rustiger, qua mensen en qua getrol wink Voel me wel ook nog steeds een fietser die er twee andere sporten bij doet en dus ook triathlon doet.

Louise

7

Re: Even voorstellen

Whoa! Dat zijn hele mooie tijden. Heb je ook al koppeltrainingen gedaan?

8

Re: Even voorstellen

Welkom hier!
Benieuwd hoe je eerste je gaat bevallen!

9

Re: Even voorstellen

Welkom! Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen, ook qua tijden. Schrijf je wel een stukje na afloop? smile

10

Re: Even voorstellen

Natuurlijk laat ik een verslag achter van mijn eerste (achtste) triathlon. Dat de tijden ambitieus zijn, realiseer ik me wel, en misschien gaat alles wat moeizamer dan van tevoren ingeschat. Toch denk ik mezelf inmiddels goed genoeg te kennen om dit realistisch te noemen.
Ik heb nog geen wissels getraind. Dat ga ik wel doen, en ik leer daarvoor veel van dit forum en van Youtube.

11

Re: Even voorstellen

Nou, ik zal op de valreep mijn ambities nog een beetje bijstellen.

Gezien het weer, en rugklachten die ik helaas net op het verkeerde moment heb, verwacht ik dat 1:05 er niet in zal zitten. Ik ga gewoon meedoen, mijn best doen, en zien waar het me brengt.

Misschien valt het nog mee, maar anders heb ik een goeie ervaring voor de volgende keer. Want, het trainen voor dit evenement is mij erg goed bevallen.

12 Laatst bewerkt door Robbebopper (29-09-19 17:57:50)

Re: Even voorstellen

Al met al viel het me nog mee, maar mijn eindtijd is niet wat ik ervan gehoopt/ verwacht had.
Ik kon door een stramme onderrug ( die een beetje op knappen stond, waardoor ik voorzichtig moest zijn bij het lopen) niet echt voluit gaan.

Het zwemmen viel me tegen. Daaraan merk ik echt dat ik ervaring mis. Ik moest regelmatig mijn koers bijstellen, en ik voelde me in de eerste helft ook helemaal niet lekker. Ik kwam eigenlijk nooit lekker in mijn slag.
Fietsen ging gezien de omstandigheden wel redelijk met een gemiddelde van 37,7 km/h over 20,6 kilometer. Lopen door de eerder genoemde rugklachten onder de maat.

Voor een eerste keer was het een prima georganiseerd evenement, en als ze volgend jaar er een vervolg aan geven, probeer ik zeker weer van de partij te zijn. Ik denk nog steeds dat 1:05 te doen is.

Zesde in de uitslag:

http://nl.mylaps.com/evenementen/uitsla … teTot.html

https://abload.de/img/bff0e3bf-881e-400d-a90kic.jpeg

13

Re: Even voorstellen

Hoe hard was de wind, aangezien je met discwiel bent gestart? Hier was een zeer pittige wind namelijk.

14

Re: Even voorstellen

Windkracht 4. Geen probleem mee gehad.

15

Re: Even voorstellen

Nou, als je zesde wordt met 1.09... mooie plek, mooie tijd! smile Da's maar 4 minuten langzamer dan je had verwacht. Daar zit nog wel meer in zonde stramme rug.