1

Onderwerp: Vervelend staartje Almere

Enorm genoten van een fantastische middle distance race in Almere; geweldige dag en zeer tevreden over mijn tijd. Klein minpuntje ontwikkelde zich enkele dagen later door twee enveloppen van de CJIB in de bus waaruit bleek dat wij op 14 september (wedstrijddag) 54 km/u en 56 km/u hebben gereden in Almere om 07:07 uur en 07:08 uur.
Ben erg benieuwd hoeveel triathleten vol adrenaline (en gespannen of ze op tijd geparkeerd staan en in het startvak aanwezig zijn) de gaspedaal ook iets te ver ingedrukt hebben en een zelfde CJIB enveloppe hebben ontvangen. Kan niet anders dan dat dat er velen zijn.........

2

Re: Vervelend staartje Almere

Op welke weg in Almere als ik vragen mag??

3 Laatst bewerkt door Arnoutdv (01-10-19 09:43:38)

Re: Vervelend staartje Almere

De s103, vanaf de A6 naar het centrum staat vol met flitspalen, die ook allemaal actief zijn.
Als je die weg gereden hebt dan verbaast me dat niks.

4

Re: Vervelend staartje Almere

Mja omdat je deelneemt aan een triatlon wil dat nog niet zeggen dat je boven de wet staat natuurlijk. Ik vertrek altijd op tijd zodat ik me niet moet haasten en me zonder onnodige stres kan klaarmaken.

5

Re: Vervelend staartje Almere

Ik heb ook op die weg gereden. Een brede, lege weg op een vroege zaterdagochtend met je hoofd vol triathlon-spanning, dan kan ik me voorstellen dat het snel misgaat. Volgens mij heb ik op een gegeven moment ook op de rem getrapt omdat ik doorhad te hard te gaan.

6

Re: Vervelend staartje Almere

Het is pas een verhaal als je op de Dijk geflitst wordt omdat je te hard fietst wink

In onze auto kan je een maximumsnelheid ingeven (op dezelfde wijze als je de cruise control instelt). Aanvankelijk vond ik dat een hele nare functie, maar op die rustige wegen waar je gedachtenloos overheen rijdt is het wel handig, ik voel nauwelijk verschil tussen 120 en 160 km/u.

7

Re: Vervelend staartje Almere

Mja heb ik ook en gebruik ik in regelmaat om bv op een ring (gisteren ring Rotterdam) waar je maar 100mag je rijd daar snel wat harder dan toegelaten en meestal is de pakkans daar wel relatief hoog.

8

Re: Vervelend staartje Almere

Vast op de Veluwedreef...daar staan er 2 en altijd aan.
Ze hebben elk jaar de grootste opbrengst van Flevoland en landelijk scoren ze ook hoog.

Wel zuur.

9

Re: Vervelend staartje Almere

Wij hebben daar ook gereden natuurlijk, ook vol met adrenaline, en te hard rijden zou mij daar ook hebben kunnen overkomen. Maar mijn man reed, en die is wat preciezer op dat gebied.

ronnyke schreef:

Mja heb ik ook en gebruik ik in regelmaat om bv op een ring (gisteren ring Rotterdam) waar je maar 100mag je rijd daar snel wat harder dan toegelaten en meestal is de pakkans daar wel relatief hoog.

Op de ring van Rotterdam is de pakkans heel klein, hoor, zeker aan de zuidkant. Daar wordt heel hard gereden. Alleen het 80-kilometerstuk met trajectcontrole is (of was?) streng.

Louise

10

Re: Vervelend staartje Almere

Wat dat betreft is Nederland toch wat stricter. Hier in de UK wordt veel te hard gereden vind ik. Vaak is ook niet duidelijk hoe hard je mag. Op een motorway is er bijvoorbeeld een restrictie van 50mph wegens wegwerkzaamheden, maar het einde van die restrictie wordt vaak niet aangegeven. Dan zie je mensen langzaam sneller gaan rijden, dan rijdt iedereen 60 ofzo. Heel raar, je merkt dat niemand echt weet hoe hard je mag op zo'n moment.

Laatst las ik een artikel in de krant dat ging over het grote aantal mensen wat de afgelopen 3 jaar meer dan 10 keer een boete had gekregen voor een snelheidsovertreding. Je krijgt naast een boete ook punten op je rijbewijs bij 12 of meer punten raak je je rijbewijs kwijt. Je kunt voor overtredingen 1 tot 11 punten krijgen.
Hoeveel mensen hadden de afgelopen 3 jaar meer dan 10 bekeuringen ontvangen? 30! En dat terwijl er ook wel traject controles gedaan worden, en ik vaak mensen te hard zie rijden. Ondanks dat lijkt er weinig handhaving, zelden zie je een mobiele controle, en er staan ook weinig vaste palen (die allemaal netjes in de tomtom staan).

Schijnbaar staan de meeste cameras (maar niet alle) afgesteld op de snelheid + 10% + 2 mph. Waar je 30 mph (~50) mag, krijg je pas bij 35 mph (~58) een boete...Bij 70 mph (~120 kph) pas bij 79 (~135).