1

Onderwerp: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Het natte najaar is duidelijk begonnen. Buiten fietsen is voor de meeste triathleten geen feest.
Een aantal leden zal er voor kiezen om binnen te trainen, uurtjes maken op de fietstrainer.

Ik ben er zelf ook mee begonnen en gebruik daarbij Zwift als 'ondersteuning' om de uurtjes door te komen.

Het leuke is: Zwift biedt de mogelijkheid om meetups te organiseren en mij leek het leuk om eens zo'n meetup te regelen voor leden van triathlonforum.nl .

Ik zat te denken aan:
> Maandagavond 14 oktober om 19:30
> een rit van 60 minuten
> op een vermogen van 1.5 tot 2.0 W/KG gemiddeld
> op een niet al te heuvelachtige parcours.
> heb jij andere suggesties dan hoor ik het graag!

Om jou toe te kunnen voegen aan de meetup moet je mij volgen op Zwift. Mijn naam aldaar is Triathlonforum.nl (je verzint het niet).

Een en ander is natuurlijk geheel vrijblijvend. Als je op het laatste moment verhinderd bent of gewoon geen zin hebt dan is dat uiteraard prima!

2

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Wijnand schreef:

Het natte najaar is duidelijk begonnen. Buiten fietsen is voor de meeste triathleten geen feest.
Een aantal leden zal er voor kiezen om binnen te trainen, uurtjes maken op de fietstrainer.

Ik ben er zelf ook mee begonnen en gebruik daarbij Zwift als 'ondersteuning' om de uurtjes door te komen.

Het leuk is: Zwift biedt de mogelijkheid om meetups te organiseren en mij leek het leuk om eens zo'n meetup te regelen voor leden van triathlonforum.nl .

Ik zat te denken aan:
> Maandagavond 14 oktober om 19:30
> een rit van 60 minuten
> op een vermogen van 1.5 tot 2.0 W/KG gemiddeld
> op een niet al te heuvelachtige parcours.
> heb jij andere suggesties dan hoor ik het graag!

Om jou toe te kunnen voegen aan de meetup moet je mij volgen op Zwift. Mijn naam aldaar is Triathlonforum.nl (je verzint het niet).

Een en ander is natuurlijk geheel vrijblijvend. Als je op het laatste moment verhinderd bent of gewoon geen zin hebt dan is dat uiteraard prima!

Leuk idee... ik volg je al, ondanks ik 14 okt niet kan. Maar de volgende keer hoop ik aan te sluiten

In manibus vestris victoria est

3

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Je kijkt wel heel boos op Zwift Wijnand wink

Maar lijkt me leuk, ik fiets nu sinds een paar weken op Zwift en dat bevalt prima, leuker dan ik had verwacht.

14 oktober is prima wat mij betreft, als het even zou kunnen graag een half tot heel uur later. Parcours maakt me niet zo heel veel uit, vermogen mag wat mij betreft voor een rustig ritje ook wel naar de 2.0-2.5 w/kg (of we doen een rustig rondje en bij de sprintjes kan iedereen losgaan, dat kan ook).

4

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Wat grappig om dit zo te doen.
Ik Zwift niet, wens jullie veel plezier met trainen!

Ik haak wel aan in de kroeg naderhand wink

5

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Maca944 schreef:

Je kijkt wel heel boos op Zwift Wijnand wink

Maar lijkt me leuk, ik fiets nu sinds een paar weken op Zwift en dat bevalt prima, leuker dan ik had verwacht.

14 oktober is prima wat mij betreft, als het even zou kunnen graag een half tot heel uur later. Parcours maakt me niet zo heel veel uit, vermogen mag wat mij betreft voor een rustig ritje ook wel naar de 2.0-2.5 w/kg (of we doen een rustig rondje en bij de sprintjes kan iedereen losgaan, dat kan ook).

Oef ja, even een andere foto gekozen..;-)
Wacht nog even andere reacties af en dan kijken we wat we met vermogen/tijd kunnen doen. Voor mij zijn jouw voorstellen in principe prima!

6

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Tof idee, maar ik heb geen zwift. Veel plezier.

Je moet sneller dan de klos zijn.

7 Laatst bewerkt door Sandra86 (09-10-19 20:44:05)

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Leuk idee! Dat is meteen mijn normale fietstrainer tijd, als de kleine net op bed ligt. Ik ben wel nog op zoek naar een goede smarttrainer (fiets nu nog op een ouderwetse Tacx), als ik die tegen die tijd in huis heb doe ik mee! Al weet ik (nog?) niets van vermogens en zal het misschien voor mij als niet super getraine vrouw wat hoog zijn, maar proberen kan atlijd wink

8

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Lijkt me een leuk idee, ik heb hem in de agenda staan.

9

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Tof idee, helaas is de trainer even kapot nu.

Volgende keer zal ik zeker meedoen.
2-2,5 watt is prima te doen volgens mij,
Dan kan idd iedereen nog zijn eigen sprintjes doen.
Mocht het erover uit gaat mag het van mij ook richting 2,5-3 watt.

10

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Vwb de discussie over wattages, het is wel slim om een racefiets te kiezen ipv een tijdritfiets. Met racefietsen werkt draften wel en bij tt-fietsen niet, dus dat zou het iets makkelijker maken om in een groepje te rijden.

11

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Ik zwift niet en ik ben er dan niet, maar jullie veel plezier gewenst!

Louise

12

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Klinkt leuk, misschien dat ik zwift ook toch maar eens ga proberen deze winter, maar komende weken iig nog niet, vertrek morgen voor 5 weken op een werk trip en vakantie.

13

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

MontanaMan schreef:

Klinkt leuk, misschien dat ik zwift ook toch maar eens ga proberen deze winter, maar komende weken iig nog niet, vertrek morgen voor 5 weken op een werk trip en vakantie.

Laat me raden, een of ander exotisch oord waar niemand hier ooit van heeft gehoord? Fijne vakantie in elk geval!

14

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Ik ga binnenkort ook weer op Zwift beginnen. Kan de genoemde datum niet, maar als het vaker wordt gedaan sluit ik vast wel een keertje aan.

15

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Leuk dat de jullie positief zijn! Nog even op zoek naar de juiste dag en het juiste uur en wie weet kunnen we er een regelmatige activiteit van maken met een paar leden!

Ben nog even aan het zoeken naar hoe we de meest gunstige tijd kunnen peilen. 14 oktober laat ik nu in ieder geval staan, alleen misschien met een iets latere starttijd en een iets hoger vermogen. Hoewel dat vermogen niet heel veel uitmaakt want er kan tussendoor altijd gesprint worden om elkaar beetje pijn te doen (net een normale groepstraining ;-))

Heb zelf een paar filmpjes op youtube gekeken en moet zeggen het ziet er in ieder geval geinig uit.

Zodra ik de meetup in Zwift kan zetten voor de 14de (kan nu nog niet omdat de datum te ver in de toekomst ligt) doe ik dat en nodig degene die mij volgen op Zwift uit!

16

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Mooi, ik wacht in spanning af. Het is wel handig om Zwift Companion op je telefoon te installeren voorzover dat nog niet gedaan is. Ik heb al een meet-up gedaan met twee oud-collega's en het is wel geinig.

17

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

@Maca Jep, behoorlijk off the beaten track, een park in het noorden van Zambia, Nsumbu. Opzetten van een programma om het herstel te monitoren. Het management is vorig jaar overgenomen en die willen het herstel monitoren. Wel mooi aan de oever van Lake Tanganyika (van de aquarium vissen), dus hopelijk kan ik af en toe wel zwemmen en ook wat hardlopen smile

18

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Ah, goede aanleiding om Zwift weer te activeren, ik kan die avond, een uur later vind ik ook prima. 2 - 2,5 watt is ook prima. Even kijken of alles nog werkt, updates draaien (en de ventilators zoeken...)
Ik had al het idee om al zwiftend een stukje van die wedstrijd twee dagen ervoor te kijken.... Vorig jaar deed ik Sufferfest, ook leuk, maar met het intensieve schaatsen voor mij in de winter werd 80/20 meer 20/80.... Op zwift kun je ook wat rustiger rijden als je je niet teveel uit de tent laat lokken.

19

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

De smarttrainer is binnen, ik zal er normaal gezien bij zijn!

20

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Als er vaker meet-ups  zijn sluit ik graag aan .
Helaas is er vrijdag een cyste uit mijn rug gehaald en mag voorlopig niet sporten . Helaas ...

21

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Vervelend Jeanette, beterschap!

22

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Thanks Sandra ..

Denk dat ik er wel nog een tijdje zoet mee ben .
Het is een behoorlijk gat .
De chirurg zei dat het wel 6 tot 8 weken kan duren voordat het dicht is .

23

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Beterschap Jeanette!

Vwb de Zwift meet up, erg leuk initiatief, zal t ook eens uitproberen en zien wanneer ik aan kan haken. 14-10 gaat nog niet lukken ivm erop uit tijdens de herfstvakantie.

Veel plezier alvast maandag!

24

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Gister heb ik met een groepje vanuit mijn vereniging (Duursportvereniging TTL) een meetup gedaan. Het is erg leuk!

De eerste km's is even wennen maar Zwift geeft in de lijst van renners die op het parcours aanwezig zijn, de deelnemers aan de meetup in groen gearceerd aan. Hierdoor zie je waar de deelnemers aan de meetup fietsen. Ik moet bekennen: ik werd er af gereden! Maar ook dat is geen probleem want je kunt solo doorgaan of als er nog iemand achter je zit, even wachten en diegene weer oppikken. Er kan natuurlijk ook afgesproken worden dat er bijvoorbeeld iedere 15 minuten even gewacht wordt op iedereen. Enfin, het is net als bij een 'normale' groepstraining...het gaat harder dan je je hebt voorgenomen en als je gelost bent is fietsen nog steeds leuk alleen moet je het even alleen doen. Voor de lol, hier mijn Strava van de meetup gister: https://www.strava.com/activities/2775951438

Als je de 14de of een andere keer in de toekomst wilt meedoen aan een meetup van triathlonforum.nl, zorg dan dat jij mij volgt binnen Zwift, dan ontvangen je een uitnodiging zodra er een meetup is. Die kun je vervolgens accepteren maar natuurlijk ook weigeren.

En @Jeanette natuurlijk beterschap!

25

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Thanks David .

Thanks Wijnand ... en ik heb je een verzoek tot volgen gestuurd via Strava .

Ik hoop dat ik niet al te lang uit de running ben .