1

Onderwerp: TT fiets kopen: advies gevraagd goede zaak en is bikefit nodig?

Na een aantal Sprints, OD en kwarts wil ik volgend jaar een 70.3 gaan doen.
Nu ben ik begonnen met een trainingsprogramma voor de halve marathon, en is ook mijn B'Twin racefiets aan een upgrade toe.

Ik zit op internet rond te kijken naar een TT-fiets en heb al wat moois gezien. (Ridley Dean 105, Canyon Speedmax 7.0, Felt B14, Cervélo P2 105)
Een duurdere fiets gaat voor mij niet veel toevoegen, ik houd liever nog een beetje geld over (als dat lukt) voor wat upgrades.

Als ik verkooppunten zoek kom ik vooral fietsenwinkels tegen die deze fietsen waarschijnlijk kunnen leveren, maar volgens hun website vooral in stadsfietsen en e-bikes doen.

Wie weet een goede zaak (liefst in Brabant) waar ik met een gerust hart heen kan gaan?
Raden jullie aan om eerst een bikefit te doen met mijn huidige fiets als basis en voor de framemaat?

2

Re: TT fiets kopen: advies gevraagd goede zaak en is bikefit nodig?

Ik heb goede ervaringen met mantel in Arnhem, mogelijk vind je dat in Gelderland dichtbij genoeg.

3

Ik zou eerst een bikefit doen, maar neem niet je huidige fiets mee.
Geef aan dat het om een nieuwe fiets gaat.

4

Zeker eerst een bikefit!
En wel bij een fitter die weet hoe je als triathleet op een triathlonfiets hoort te zitten.
We doen immers geen tijdrit, hierin zit echt een groot verschil.

Ik zou er zelf zo voor omrijden, hij zit toevallig niet heel ver van mij vandaan, maar ik kan je Tripro aanbevelen in Hilversum.
Na de fit krijg je een lijst met div modellen van div prijsklassen waar je aan zou kunnen denken.

5

Een bikefit is zeker aan te raden, en het zeker ook waard. Er zijn wel meer goede bikefitters in NL, maar niet veel die zoveel ervaring met triathleten hebben als TriPro. Het kost wel wat, maar je zult meer plezier hebben in het fietsen en het voorkomt dat je een fiets koopt waar je niet lekker op kunt zitten en waardoor je er minder van gebruik zult maken.

6

Dat zijn goeie adviezen, bedankt!
Ik heb intussen een afspraak gemaakt bij Tripro. :-)