1

Onderwerp: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Omdat Louise elders schreef over haar loopervaringen in Berlijn, leek het me leuk er een apart topic over te openen.
Dan staan alle mooie verhalen bij elkaar.

Want veel triathleten zijn gek genoeg om hun loopschoenen mee te nemen op vakantie, superleuk!
Zo liep ik al eens op Curacao, Cuba, de Filipijnen en diverse andere landen.

Bijzondere plek? Post het hier smile

2

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Zit me alleen af te vragen of hij niet meer bij 'Algemeen' had gemoeten ipv 'Looptraining' want een echte training is het niet altijd.
Wijnand??

3

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Ook ik heb in Berlijn gelopen eerder dit jaar. Ik was er voor een begrafenis. Ik had met mijn broertje afgesproken om te gaan lopen. We sliepen in een verbouwde legerkazerne van de voormalig DDR. Achter de kazerne lag een oud schietbaan voor tanks. Ik had een rondje van ca 10km kris kras over terrein gemaakt. We liepen langs dichtgegroeide tankgrachten,  door braamstruiken overwoekerend oude schietschijven en ingestorte wachthuisjes. Heel bijzonder om die oude communistische bolwerken te zien.

Je moet sneller dan de klos zijn.

4

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Een andere bijzondere plek waar ik gelopen heb is het circuit van Spa Francorchamp en die van Zandvoort. Ook een loopje door de Duvel-, Palm- en Karmalietbrouwerij vond ik bijzonder. Verder heb ik in de Ardennen over een verlaten spoorlijn gelopen in de buurt van Waimes. Ook een loopje over een voormalig spoorlijn van Annecy naar oud Olympisch dorp Abbertville vond ik leuk.

Je moet sneller dan de klos zijn.

5

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

En de dag dat het 40 graden werd heb ik ook gelopen. Niet op een bijzondere plek maar onder wel hele bijzondere omstandigheden. Als mensen dan vragen of ik nog weet wat ik aan het doen was op de dag van die 40 graden......

Je moet sneller dan de klos zijn.

6

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

mcguyver schreef:

En de dag dat het 40 graden werd heb ik ook gelopen. Niet op een bijzondere plek maar onder wel hele bijzondere omstandigheden. Als mensen dan vragen of ik nog weet wat ik aan het doen was op de dag van die 40 graden......

Hahaa dat is wel een goeie ja!
Ik weet het nu nl al niet meer...

7 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (06-10-19 00:25:09)

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Ik neem eigenlijk altijd mn loopschoenen mee, als ik in het buitenland ben voor werk of op vakantie. Zeker stedentrips zijn erg leuk, loop bijv. graag in Parijs of Wenen.

Bijzonderst:
1. Sossusvlei en Gondwana national park Namibie, uitkijken voor struisvogels en oryxen
2. Boven de poolcirkel in Tromso
3. Passage du Gois in Frankrijk, dat kan alleen als het eb is

In Japan was ik helaas geblessseerd. Daar heb ik wel veel gehiked.

8

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Hedcandy schreef:

Zit me alleen af te vragen of hij niet meer bij 'Algemeen' had gemoeten ipv 'Looptraining' want een echte training is het niet altijd.
Wijnand??

Vind 'm heel mooi staan zoals jij het gedaan hebt! Het gaat heel specifiek over lopen en over waar het mooi/bijzonder trainen is...ik keur het helemaal goed wink

9

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Vorige week op Vlieland gelopen, natuurlijk niet echt bijzonder of exotisch maar ikzelf vind het er altijd reuze fijn om in die duinen en kleine paadjes door de bossen te lopen.

10

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Het meest bijzondere was tijdens vakantie  Canada langs lake Ontario, rondje langs campside in Reserve faunique de Matane (in de buurt van de campsite blijven, want er leven daar beren...) en op het strand van het Gaspe schiereiland in Quebec. En voor mij is lopen in stedelijk gebied het meest bijzonder, omdat ik hier vrijwel altijd in bos, onverhard of landbouwweggetjes loop.

11

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

In het zuiden van Oeganda tussen de bananenplantages door. Een bergje van circa 300 meter op gerend. Waren circa 300 hoogtemeters in 2 km smile Nog nooit zoveel bekijks gehad.

12

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Koh Chang - Thailand - in een bos tussen de apen. Met stijle klimmetjes. Na 8km was ik totaal doorweekt en kapot. Die apen keken me dan ook met een wat vreemde blik na....

triathlon is 3x leuker!

13

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Leuk onderwerp! Ik heb m'n loopschoenen niet altijd bij me, omdat ik ook wel eens voor fietsen of wandelen ver weg ben. Maar twee bijzondere dan nog, nouja, Berlijn was dus wel heel bijzonder ook, maar daar had ik het elders al over:
- Lopen op twee contintenten: Istanbul (marathon).
- Verst-weg-van-huis: in Richmond, Canada, waar het schaatsen was tijdens de Olympische Spelen van Vancouver (2010), daar waren we - maar qua landschap is dat net Nederland, met polders, slootjes en een dijk!

Komt als het goed is de komende maanden nog wel wat leuks bij ook, dus wordt vervolgd.

Louise

14

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Afgelopen zomer in Sapporo - Japan was voor mij het meest bijzonder.

15

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Vorig jaar in Indonesië. Niet zozeer om de locatie (die niet heel bijzonder was, buiten het feit dat ik door een trouwtent gestuurd werd die ze aan het opbouwen waren), maar vooral omdat je daar altijd in de drukte en hitte loopt.

16

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Regelmatig hardgelopen in Liuwa Plain National Park. Je kent het misschien van de beelden van de wilde honden in een aantal BBC series (The Hunt oa) en van Helden in de Wildernis afgelopen seizoen.
Altijd uitkijken voor de leeuwen (hyenas, cheetah, wilde honden valt mee). Een keer werd dat spannend en ben ik ruim een halve kilometer gevolgd door een leeuw. Stopte zodra ik hem zag. Na een schijnaanval en een standoff liep ik langzaam achteruit. Op een gegeven moment begon hij me te volgen, maar ik kon weing anders. Geen bomen om in te klimmen, en de generator in het kamp stond aan dus die konden mijn geschreeuw en geklap niet horen. Toen ik dicht bij het bos, waar het kamp in was, kwam kwam hij in volle sprint aan, gelukkig had ik genoeg afstand om net op tijd een tent in het scout kamp wat dichtbij was in te duiken. Een collega kwam van ons kamp op zijn gebrul afgerend en trof hem op de plek waar ik net vandaan kwam. De volgende dag hebben we zijn sporen nagelopen en hij had ruim 100m voluit gesprint met zijn nagels uit, impressive! En het liep gelukkig goed af.

Net een paar slagen gezwommen in lake Tanganyika, niet richting het riet aan de rechterkant, wat daar zitten regelmatig wat nijlpaarden.

17 Laatst bewerkt door Jörgen (07-10-19 18:29:15)

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Kom ik aan met m'n rondje door Central Park... big_smile

18

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Tjee Montanaman, wat een verhaal!
Wat woon en werk jij toch in een bijzondere omgeving.

Kunnen we niets eens een trainingskampje daar doen?
Niet dat ik nou met die Nijlpaarden wil zwemmen hoor, maar langs de kant rennen waar zij dan poedelen lijkt me wel wat haha

19

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Hedcandy schreef:

Tjee Montanaman, wat een verhaal!
Wat woon en werk jij toch in een bijzondere omgeving.

Kunnen we niets eens een trainingskampje daar doen?
Niet dat ik nou met die Nijlpaarden wil zwemmen hoor, maar langs de kant rennen waar zij dan poedelen lijkt me wel wat haha


+1

20

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

+2 Montanaman

Je moet sneller dan de klos zijn.

21

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

+3 tongue
Ik moet er kleine letters bijtypen....

22

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Ik kan sinds vorige week twee bijzondere loopjes toevoegen, allebei op Sint Maarten! Ik was daar voor werk, maar had ook voldoende vrije tijd om het eiland te verkennen, met woensdag en donderdag vrij. We (mijn man was mee, die had helemaal vakantie) hebben twee keer gelopen, allebei de keren na mijn werkdag.

Lopen is er nog best lastig, want overdag vond ik het te heet (>30 graden, sterke zon), en als de zon onderging, was het gauw donker (straatverlichting is er niet meer sinds orkaan Irma) en spitsuur en dus knetterdruk. Verkeer is er een groot probleem, het staat dan op het hele Nederlandse deel van het eiland bumper aan bumper te ronken en te walmen.

De eerste keer lopen, maandag, was in het donker grotendeels langs de weg, dus in de uitlaatgassen. De weg c.q. het voetpad is ook niet allemaal even effen, dus dat was oppassen. Niet relaxed, en mogelijk ook niet gezond - ik kreeg er hoofdpijn van. Maar het was wél mijn eerste tropische duurloop ooit!

De tweede keer, vrijdag, hadden we betere info en waren we iets vroeger. We zijn toen naar en over trails gelopen - er is een klein stukje met een prima onderhouden trailnetwerk, steil tegen de berg, tussen de bomen. Dat was pittig door het hoogteverschil en ik had er helemaal geen geschikte schoenen voor bij me, maar het was wel erg leuk - het barstte van de vlinders. Grappig detail: op dat trailnetwerk steek je de Nederlands-Franse grens over. Dat kan maar op één eiland!

We hebben er ook nog gefietst, gewandeld en bijna elke dag in zee gezwommen, dus het leek ook wel een soort trainingskamp. Er is ook een uitstekende sportzaak, TriSport, goede fietsen gehuurd, veel informatie gekregen, o.a. over die trials. Erg lekker gehad, werk ging goed, en ik vond het ook heel interessant om Sint Maarten te leren kennen!

Louise

23

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Wat leuk Louise!
Ik heb ooit 4uur op de luchthaven gezeten daar, gelukkig heb jij een betere ervaring...

Ik was vorige week in Zuid Spanje. Heb er langs de kust gelopen, met zicht op het verderop gelegen Gibraltar en Marokko aan de overkant. Dit was ook wel bijzonder om zo te zien!

24

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Gaaf zeg!

Ik heb gisteren in het Boetelerveld gelopen, crossloop Marienheem. Ook leuk :-)

25

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Oke, oke. Ik heb recentelijk tijdens een MTB weekend in omgeving Bellingham (UK) stiekem mijn hartloopschoenen meegenomen en na het fietsen nog een rondje hardgelopen.

Je moet sneller dan de klos zijn.