26

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Wijnand schreef:

Als je de 14de of een andere keer in de toekomst wilt meedoen aan een meetup van triathlonforum.nl, zorg dan dat jij mij volgt binnen Zwift


Ik volg je vanaf nu, kan deze keer helaas niet meedoen maar er zal vast een vervolg komen.

27

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Er is een mooie nieuwe functie toegevoegd binnen Zwift:https://zwiftinsider.com/keep-everyone-together/

Dit betekent dat het niet uitmaakt of je 100 of 400 watt kunt trappen, iedereen blijft binnen de groep.

Aanstaande maandag zijn we met een heelll klein groepje maar ik zet de functie in ieder geval aan, kunnen we even kijken hoe het precies werkt.

28

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

ik heb je ook toegevoegd in Zwift, misschien haal ik het nog om er bij te zijn.

29

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Hoe laat gaan we morgen starten, 19:30 of is het wat later (komt mij beter uit)

30

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Volgens de uitnodiging op Zwift om 20:00

31

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

nicov schreef:

Hoe laat gaan we morgen starten, 19:30 of is het wat later (komt mij beter uit)

Om 20:00 is de start.
Vergeet niet dat je mij (triathlonforum.nl) moet volgen op Zwift, alleen dan kan ik je uitnodigen voor de rit van een uur.

Nadat ik je heb uitgenodigd voor de rit kun je via de companion app de uitnodiging accepteren. Je vindt de uitnodiging onder Events .

32

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Wijnand, kun je me de uitnodiging nog eens sturen alsjeblieft? Ik heb me per ongeluk afgemeld (kan niet lezen blijkbaar, ik dacht dat ik op afgemeld stond en toen ik dacht dat ik me aanmeldde heb ik me dus afgemeld) en ik kan de activiteit ook nergens meer terugvinden...

33

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Sandra86 schreef:

Wijnand, kun je me de uitnodiging nog eens sturen alsjeblieft? Ik heb me per ongeluk afgemeld (kan niet lezen blijkbaar, ik dacht dat ik op afgemeld stond en toen ik dacht dat ik me aanmeldde heb ik me dus afgemeld) en ik kan de activiteit ook nergens meer terugvinden...

Heb em nog een keer verzonden maar het lijkt erop dat je op 'geweigerd' blijft staan...misschien dat je toch nog ergens kunt accepteren?

EDIT: het is gelukt...als het goed is kun je nu accepteren

34

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

aiaiai ik kan 'm in de companion app nergens meer terugvinden. Eens gewijgerd altijd gewijgerd blijkbaar. Ik kijk zo op mijn macbook of ik alsnog kan aansluiten, misschien staat 'ie daar nog.

35

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Sandra86 schreef:

aiaiai ik kan 'm in de companion app nergens meer terugvinden. Eens gewijgerd altijd gewijgerd blijkbaar. Ik kijk zo op mijn macbook of ik alsnog kan aansluiten, misschien staat 'ie daar nog.

Companion app even afsluiten en weer opstarten..denk dat je 'm dan weer ziet. Enfin...hoop dat het lukt!

36

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Ok ok...dit ging technisch nog niet vlekkeloos! Weet niet of ik iets fout gedaan heb of dat Zwift even wat labiel was. Nog wel even rondje gereden met Maarten; zijn meetup werkte wel.
Enfin....ik durf het nog een keer te herhalen. Woensdag heb ik een meetup met mijn vereniging...misschien kan ik daar beetje van leren...;-)

37

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Meetup was niet vlekkeloos, maar ik kon toch meedoen en Nico, Sandra en ik hebben een uur samen gereden, met een paar fikse 2 minuten versnellingen. Maarten zag ik wel op de chat en ik kreeg uitnodigingen, maar de twee waaiers kwamen niet samen... :-)

38

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Top dat jullie nog samen hebben kunnen rijden! Ik kreeg geen melding dat de meetup begon en heb Zwift opnieuw gestart. Ik vermoed dat ik gewoon langer had moeten wachten. Volgens mij krijg je pas 2 minuten voor de start bericht...ik dacht dat dat 5 minuten was....Werkte het 'bij elkaar blijven' een beetje?

39

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Wijnand schreef:

Werkte het 'bij elkaar blijven' een beetje?

Ja, redelijk goed, versnellen had wel wat invloed, hoe het bij elkaar blijven precies werkt werd me niet helemaal duidelijk.

40

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Ik begrijp ook niet zo goed wat er mis ging, de vorige keren dat ik een meetup deed kon ik enkele minuten van tevoren naar het startpunt gaan en daar warmrijden. Uiteindelijk lukte dit gelukkig wel met Wijnand, maar even goed uitzoeken hoe en wat voor een volgende keer. Wel heb ik level 10 bereikt, dus het was allemaal toch nog ergens goed voor wink

41 Laatst bewerkt door Sandra86 (14-10-19 21:54:12)

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Nog niet vlekkeloos inderdaad...  Mijn bevindingen:
- Je kan dus blijkbaar een rit maken zonder dat de organizator er is, en je kan daarna ook niet meer bij elkaar komen, ik heb ook wel uitnodigingen gezien en geaccepteerd, maar dat had geen effect...
- Doordat mijn vermogen af en toe niet werd doorgegeven heb ik de bij elkaar blijf functie goed kunnen testen (las net op internet dat er een 'zichtlijn' tussen de ANT en de trainer moet zijn, die heb ik niet op dit moment omdat mijn laptop op de werkbank staat)
- Je wordt dus wel weer bij de achterkant van het peloton geplaatst, maar niet meteen in een 'stayer' positie dus moet je alsnog weer een sprintje trekken om bij te komen.
- Als je langer dan plusmin 10 seconden niet trapt (of je dus geen ANT signaal hebt) wordt je soort van uit de groep gegooit. De bijblijf functie deed het vanaf toen dus ook niet meer.
- Sprinten op de 28-30, 38-40 etc. is een leuk idee, maar had ik vandaag met al dat terugfietsen geen puf voor.
- Thanks voor het vele wachten op mij Nico en Arno! Zonder technische problemen was jullie bijhouden een leuke/uitdagende training voor mij geweest. 
- Een beetje netjes stayeren vond ik ook nog best lastig
- Ik moet op Zwift stoppen met mijn trappers stilhouden voor een bocht, dat gaat helemaal nergens over big_smile
- Zeker voor herhaling vatbaar!

42

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Ik had vandaag ook een paar keer dat de verbinding tussen mijn Tacx en Zwift wegviel, dat heb ik niet eerder gehad. Na een paar seconden kwam het vermogen er weer in, wel raar, het lijkt wel alsof er wat technische problemen waren.

Wel gezellig een klein rondje met Wijnand gefietst dus, zie onderstaand het bewijs.

http://www.amstelracing.nl/wp-content/uploads/2019/10/2019-10-14-22_01_31-Window.png

43

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Sandra86 schreef:

Nog niet vlekkeloos inderdaad...  Mijn bevindingen:
- Je kan dus blijkbaar een rit maken zonder dat de organizator er is, en je kan daarna ook niet meer bij elkaar komen, ik heb ook wel uitnodigingen gezien en geaccepteerd, maar dat had geen effect...
- Doordat mijn vermogen af en toe niet werd doorgegeven heb ik de bij elkaar blijf functie goed kunnen testen (las net op internet dat er een 'zichtlijn' tussen de ANT en de trainer moet zijn, die heb ik niet op dit moment omdat mijn laptop op de werkbank staat)
- Je wordt dus wel weer bij de achterkant van het peloton geplaatst, maar niet meteen in een 'stayer' positie dus moet je alsnog weer een sprintje trekken om bij te komen.
- Als je langer dan plusmin 10 seconden niet trapt (of je dus geen ANT signaal hebt) wordt je soort van uit de groep gegooit. De bijblijf functie deed het vanaf toen dus ook niet meer.
- Sprinten op de 28-30, 38-40 etc. is een leuk idee, maar had ik vandaag met al dat terugfietsen geen puf voor.
- Thanks voor het vele wachten op mij Nico en Arno! Zonder technische problemen was jullie bijhouden een leuke/uitdagende training voor mij geweest. 
- Een beetje netjes stayeren vond ik ook nog best lastig
- Ik moet op Zwift stoppen met mijn trappers stilhouden voor een bocht, dat gaat helemaal nergens over big_smile
- Zeker voor herhaling vatbaar!

- Ben er wel blij mee dat jullie konden gaan rijden! Dat is dan wel weer goed geregeld van Zwift.
- Je moet inderdaad door blijven trappen, niet trappen is wel uit de groep. Had ik gelezen maar dat werkt dus ook zo. Moet inderdaad je signaal goed blijven werken! Ik had gister ook moeite om het signaal stabiel te krijgen. Dat kostte aardig wat energie omdat ik gaatjes naar Maarten dicht moest rijden.....maakt het aan de andere kant ook wel leuk en Maarten heeft paar keer gewacht.

Mijn voorstel: ik doe vandaag een paar datum suggesties op dit forum dmv een poll (moet ik wel een nieuw onderwerp voor maken anders krijg ik die poll er niet in) en op de dag/tijd dat de meeste kunnen, doen we een herkansing?! Met het geleerde moet één en ander een stuk soepeler verlopen! Is dat een plan?

44

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Wijnand schreef:

op de dag/tijd dat de meeste kunnen, doen we een herkansing?! Met het geleerde moet één en ander een stuk soepeler verlopen! Is dat een plan?

Prima!

45

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

arnosmit schreef:
Wijnand schreef:

op de dag/tijd dat de meeste kunnen, doen we een herkansing?! Met het geleerde moet één en ander een stuk soepeler verlopen! Is dat een plan?

Prima!

Dat is een plan. Of het een goed plan is moet nog blijken wink Ik ga ook wel wat pielen de komende tijd, zo moeilijk moet het niet zijn. En de stay together functie lijkt me wel nuttig. Al ben ik nu twee keer met twee anderen de Alpe du Zwift opgereden en het is ook wel leuk om elkaar op te jagen (en opgejaagd te worden).

46

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Ik heb een datumprikker aangemaakt....hoop dat er voor degene die een keer mee willen doen een geschikt moment tussen zit. Plannen met een poll lukte niet omdat het geven van meerdere opties daarin niet mogelijk bleek.

Enfin....roepen maar wanneer je kunt!

https://datumprikker.nl/pcxf53gpx3abr87r

47

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Mijn tacx is al de hele zomer kapot en moet ik nu toch echt een keer op gaan sturen.
Zal zeker wel een week of 2 over heen gaan eer ik hem terug heb.

Jammer, had graag meegedaan.
(Als hij er weer is zal ik er zeker tijd voor vrijmaken, had je al toegevoegd in de companion app)

48

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Helaas, helaas, op dit moment is er te weinig belangstelling voor een (2de) Triathlonforum.nl Zwift Meetup.
Ik heb de datumprikker gesloten.

Genoeg leden hebben belangstelling maar nog niet iedereen is helemaal (technisch) klaar voor de meetup.

Het échte slechte weer moet nog komen, misschien tegen de tijd dat de sneeuw over het land raast nog een keer proberen om met een leuk groepje over een virtueel parcours te racen!

49

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Dat is jammer ...

Ik mag helaas de komende tijd ( weken ?? ) nog niet .
Hoop dat het in de toekomst tot stand komt .

50

Re: Triathlonforum.nl meetup op Zwift (?)

Wellicht leuk om aan deze mee te doen, zeker als je nog niet het benodigde level 12 hebt om de Alpe du Zwift te beklimmen (vandaag is met dat trouwens gelukt, level 12 dus).

https://www.zwift.com/events/view/248986