26

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

2014 in Waterton Alberta Canada. Bij een rustig ochtend rondje over de uitgaande, zeer rustige weg, stak 100m verderop een beer de weg over en in 2017 om 600 in mijn eentje vanaf Franz Josef dorpje (NZ) hardgelopen naar de voet van de gletsjer. Waanzinnig mooi.

27

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Na een paar keer zwemmen in Lake Tanganyika is dat toch minder geworden. Het was erg mooi, helder water, erg warm ook, maar ik zag de nijlpaarden toch iets te vaak.
Er werd gewaarschuwd niet voor 8u 's ochtends en 4u 's middags te zwemmen, maar op een ochtend, rond half 9, was er een familie aan het strand. Vader en de kinderen speelden tot de knieen in het water, moeder ging een stukje zwemmen. En toen dook er een nijlpaard op. Ik zag het gebeuren en gelijk geroepen dat ze NU naar de kant moest. Ze keek nog even vragend maar toen ik het nijlpaard aanwees zwom ze snel terug. Het nijlpaard dook onder en het waren 30 hele spannende secondes. Ging het nijlpaard zijn eigen weg of haar achterna. Gelukkig ging hij zijn eigen weg. Daarna nog 1 of 2 keer gezwommen midden op de dag, maar erg relaxed was het niet.

Fotootjes zijn van 5 nijlpaarden die ik een keer vroeg in de ochtend zag, en van de lokatie.

Vanochtend gewoon weer met druilerig weer een rondje door mijn dorp gelopen.
https://i.ibb.co/km2HSG2/20191010-052855.jpg
https://i.ibb.co/ZxFXXtH/20191024-052452.jpg

28

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Jeetje, wat mooi daar!
Nijlpaarden zien er op het eerste gezicht heel sloom en vriendelijk uit, maar ondertussen...

29

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Dat je het uberhaupt nog durft!! Bij de wetenschap dat ze er zitten zou ik niet meer durven...

Wel een waanzinnig prachtige omgeving verder. Poeh.

30

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Voor Nijlpaarden zou ik ook passen. Deze zomer wel heerlijk tegen de sterke stroming in gezwommen in de binnenlanden van Suriname,  om dan s’avonds de kaaimannen te bekijken.

31

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Met de kerst. In de warme ochtend even een kort rondje lopen op curaçao met aan het eind een plons en een rondje zwemmen in de baai bij de vissen. Heerlijk begin van de dag.

32

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Maar weer eens een topic afstoffen...

Ik liep (vorige week al) in een parkje in Maastricht.

Een aantal dingen maakte het voor mij bijzonder:
Ik was weer tussen de hardlopers! Op de vroege zondagmorgen, de rest vd wereld nog in bed, stil op straat. Een knikje naar elkaar. Het is een speciale gewaarwording (hoef ik jullie niet uit te leggen) en o wat fijn, ik hoorde er weer bij.
Het deed me zo goed.

Er waren wat mooie oude huisjes met rood witte luiken, een stuk oude stadsmuur en daartussen slingerde een beekje. Het water stroomde, en dat doet mij meteen buitenlands aan. Ik had even het gevoel in de Ardennen te zijn, een mooie watermolen maakte het compleet.

Nooit gedacht dat ik zó extra zou genieten van 4x6 minuten rennen.

33

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Ik deed einde middag een kort loopje rond ons dorp en heb zowaar tot mijn verbazing een ijsvogel gezien! Ze zitten hier wel meer langs de Regge maar zo in het landelijk gebied bij een diepe sloot had ik er nog nooit 1 gezien.

34

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Leuk - zulke mooie vogels! Hier in de buurt is een serieuze ijsvogel-spottersplek: https://schiedam24.nl/artikel/nieuwe-wa … -te-kijken

35

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Louise schreef:

Leuk - zulke mooie vogels! Hier in de buurt is een serieuze ijsvogel-spottersplek: https://schiedam24.nl/artikel/nieuwe-wa … -te-kijken

Zeker een mooie vogel! Ik heb de spottersplek opgezocht, grappig hoe dicht dit ligt bij het het ouderlijk huis van mijn moeder in Kethel :-)

36

Re: Waar heb jij gelopen vandaag (bijzondere locatie)

Kethel, mooi dorp!