26

Re: Endless pool

En wat vor een tijden zwommen jullie ervoor?
Als ik een poos niet gezwommen heb zwem ik 1:40-45 per 100m. Met 1x per week zwemmen zit ik meestal rond de 1:33-35, en zelfs toen ik 4x per week zwom was dat niet veel sneller.

Ik ben erg benieuwd naar de aanpak van tri2one en heb inmiddels een sessie geboekt tussen Kerst en O&N wanneer ik in NL ben.

27

olaf2004 schreef:

Vanmorgen ook bij Hylke geweest. Een behoorlijk aantal punten om aan te werken. Maar met een paar simpele aanwijzingen zwom ik al 12 sec per 100 meter sneller. En als ik er goed mee aan de slag ga kan er volgens Hylke nog wel een 15 tal seconden van af (moet je voorstellen hoe slecht ik zwom

Wauw, ik overweeg het ook, jouw ervaring is wel een duw in de richting!

28

Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd of het jullie lukt na zo'n eenmalige analyse inderdaad 'duurzaam' sneller te worden - in mijn ervaring is dat nog niet zo simpel. Oude fouten sluipen er weer makkelijk terug in, er ontstaan door veranderingen ook weer nieuwe, en iets wat je even in een los baantje met alle aandacht wél kan, lukt niet als je het een hele kilometer vol moet houden. Ik ben echt al blij met 1 seconde sneller per baantje, dus 4 seconden op de 100 meter. Hoe vergaat dat jullie?

Louise

Weblog over hoe ik op m'n 50e Ironman werd: http://www.delftweg9.nl/triathlon/

29

Louise schreef:

Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd of het jullie lukt na zo'n eenmalige analyse inderdaad 'duurzaam' sneller te worden - in mijn ervaring is dat nog niet zo simpel. Oude fouten sluipen er weer makkelijk terug in, er ontstaan door veranderingen ook weer nieuwe, en iets wat je even in een los baantje met alle aandacht wél kan, lukt niet als je het een hele kilometer vol moet houden. Ik ben echt al blij met 1 seconde sneller per baantje, dus 4 seconden op de 100 meter. Hoe vergaat dat jullie?

Louise

Ik heb me zojuist aangemeld; ik denk dat het inderdaad moeilijk is om duurzaam te verbeteren. Dat vraagt wel om wat vaker filmen. Moet eerlijk zeggen dat ik mij buiten eerdere zwemanalyses nog nooit heb laten filmen. Dat zou ik eigenlijk wel moeten doen.

30

Louise schreef:

Louise

Ik weet niet of ik echt zo veel sneller zal gaan. Maar ik weet van mezelf dat ik goed met aanwijzingen aan de slag kan. En ik ben nu gewezen op punten die ik nooit zelf zou zien/weten.
De toekomst zal het leren.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

31

Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Ik hoop wat aanwijzingen te krijgen en oefeningen die ik zelf kan gaan doen. De tijd zal het leren.

32

Ik was idd weer iets teruggezakt.
Het is denk ik ook beter als ik over 2 maanden dat filmpje met die analyse er weer eens bij pak. Het is zo duidelijk!!
Dat had ik dus na de eerste keer niet gedaan, dom dom.

Ik heb 2 weken geleden weer een analyse gedaan, zwom daarna 1.42 (woho, blij mee!)
En merk dat ik in de trainingen nu ook wel daar in de buurt kom.
In elk geval alles onder de 1.50, zelfs easy peasy tempo. Nu volhouden haha.

33

Hmm, ja, vaker filmen lijkt me sowieso nodig. Verder merk ik in elk geval wel verschil in het soort aanwijzingen/oefeningen tussen Zwemanalyse en TriExperience (met Hylke heb ik geen ervaring). ik ben begonnen bij TriExperience, daarna een paar jaar regelmatig analyse bij Zwemanalyse, en ik ben nu weer terug bij TriExperience. Ik ben benieuwd of ik baat ga hebben bij weer veel 'strakker' oefenen, zoals dat bij TriExperience gaat - meer en moeilijkere drills dan bij Zwemanalyse. Het is een poging toch nog weer vooruitgang te boeken - de laatste jaren stond ik afgerond eigenlijk stil. Dan verbeterde het kort na zo'n analyse even, maar niet duurzaam, en dat ging frustreren.

Er is in elk geval bij mij één kwartje gevallen de afgelopen weken. Het is nog te vroeg om te zeggen of ik daar sneller van word, maar ik ben er wel heel blij mee. Ik tilde aan m'n voorkeurskant m'n hoofd op bij het ademhalen, en dat kreeg ik maar niet afgeleerd - het is moeilijk om iets 'niet' te doen als je niet weet hoe het dan wel moet. En dat heb ik nu geleerd, wel door een ontzettende rot-oefening, maar dat zijn sowieso meestal de nuttigste!

Louise

Weblog over hoe ik op m'n 50e Ironman werd: http://www.delftweg9.nl/triathlon/