1

Onderwerp: Versleten schoenen

Mijn Asics 2000GT zijn nu 600km maar voelen al vrij versleten aan. Vorig paar gingen 800km mee.
Laatste 2 keren dat ik ging lopen had ik tijdens en achteraf last aan mijn voetkussens (plekje onder de tenen) terwijl ik hier in het verleden nooit last van gehad heb. Kan dit te maken hebben met de “leeftijd” van de schoenen?

2

Re: Versleten schoenen

Als mijn schoenen op zijn dan merk ik dit idd ook aan pijntjes aan mn voeten,of meer eeltvorming oid.
Meestal vervang ik ze al wel eerder, maar 600km is niet al te veel en dan al slijtage...

Ik vraag me af of je dan wel op de juiste schoen loopt?
Ik heb ooit een paar schoenen geadviseerd gekregen in een hardloopzaak. De schoenen sleten snel en vreemd. Ik ging er mee naar Tripro en toen bleek dat ik met een veel te grote drop liep.

3

Re: Versleten schoenen

600 km vind ik wel erg weinig inderdaad. Ik loop zelf ook op GT-2000 van Asics, ik doe er gemiddeld tussen de 800 en 1.000 km mee.

Qua leeftijd weet ik niet of dit een rol speelt. Ik heb mijn schoenen vaak al geruime tijd in huis voordat ik ze in gebruik neem (koop altijd een reserve paar wanneer aan het einde van het seizoen de meest bijzondere kleuren overblijven voor een lage prijs), maar heb hier zelf nog nooit last van gehad.

4

Re: Versleten schoenen

Vorig paar dat ik had ging 800km en nergens last van gehad toen

5

Re: Versleten schoenen

Mart schreef:

Qua leeftijd weet ik niet of dit een rol speelt. Ik heb mijn schoenen vaak al geruime tijd in huis voordat ik ze in gebruik neem.

Dat is niet zo slim, want onder invloed van UV straling en zuurstof in de lucht droogt de demping ook uit zonder dat je ze gebruikt... ze worden dus ook slechter in de doos of kast!

6

Re: Versleten schoenen

Gisteren nogmaals proberen te lopen, maar na enkele kilometers stak de pijn weer op. Toen ik vanmorgend opstond had mijn voet warm, had pijn aan de onderkant en had een rode vlek (onsteking?) bovenop mijn wreef

7

Re: Versleten schoenen

Dat lijkt me toch een beetje heftig van alleen maar versleten schoenen. Misschien toch even langs de dokter? Zeker met iets wat op een ontstekingsreactie lijkt zou ik voorzichtig zijn.

Louise

8

Re: Versleten schoenen

Ontsteking lijkt me niet, eerder een drukplek of agv wrijving...

9

Re: Versleten schoenen

Slijtage zou je wel aan de buitenkant moeten zien. Heb er ook na 400 km al wel last van gehad. Ligt er maar net aan hoe hard de zool om te beginnen is.

10

Re: Versleten schoenen

Naar mijn ervaring speelt gewicht ook een cruciale  rol in de levensduur van je hardloopschoenen. Iemand van 50kg kan misschien wel twee keer zo lang lopen op het zelfde paar schoenen als iemand van 100kg.

Irritatie van de huid (zoals ik je post begrijp) lijkt me overigens geen resultaat van versleten schoenen. Dat zul je eerder wat "dieper" voelen, of aan je enkels, knieën, heupen, kuiten, etc.