1

Onderwerp: Zoveelste opzetstuur vraagstuk

Inderdaad er lopen al diverse vraagstukken hierover, maar toch nog maar 1.

Ik sta op het punt een nieuwe racefiets te kopen en die heeft een specifiek stuur met stuurpen. Alle kabels lopen hierbij binnendoor en gaan via een opening bij de stuurbuis het frame in zodat er geen kabels meer in het zicht zijn. Om dit voor elkaar te krijgen ben ik dus aangewezen op dit specifieke stuur en eigenlijk is dat niet erg, aangezien dit een mooi stuur betreft. Enigste probleem is dat het een aero design heeft en al vrij snel plat wordt naast de stuurpen. Aangezien het geen mainstreem fietsmerk betreft is er geen specifiek opzetstuur beschikbaar voor dit stuur.

Lang verhaal kort maken: Welk opzetstuur heeft een zeer smalle aansluiting? Ik schat zo in dat ik een 1,5 cm heb naast de stuurpen om het opzetstuur te klemmen.

2

Re: Zoveelste opzetstuur vraagstuk

wilagro schreef:

I

Lang verhaal kort maken: Welk opzetstuur heeft een zeer smalle aansluiting? Ik schat zo in dat ik een 1,5 cm heb naast de stuurpen om het opzetstuur te klemmen.

Als je de diameter meet van het stuur (op de plek waar je het opzetstuur wil zetten) kun je zo je opzet stuur kiezen. Mijn opzet stuur staat ook zo'n 1,5 cm naast de stuurpen en ik denk dat ik het goedkoopste opzetstuurtje heb dat er is (20 euro). Ze zijn allemaal verstelbaar dus ik denk dat je genoeg keuze hebt.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: Zoveelste opzetstuur vraagstuk

Ik bedoel dus dat het ronde gedeelte van het stuur maar 1,5 cm naast de stuurpen bedraagt. Daarnaast begint het platte gedeelte, en daar past geen opzetstuur meer op

4 Laatst bewerkt door Hedcandy (14-12-19 06:02:44)

Re: Zoveelste opzetstuur vraagstuk

Je bedoelt de breedte.
Dat is een kwestie van meten denk ik.
Die van profile design vallen dan allemaal vast af, die zijn breder.

5

Re: Zoveelste opzetstuur vraagstuk

Ik heb bbb, dat is op het oog niet veel meer dan een centimeter.

6

Re: Zoveelste opzetstuur vraagstuk

wilagro schreef:

Ik bedoel dus dat het ronde gedeelte van het stuur maar 1,5 cm naast de stuurpen bedraagt. Daarnaast begint het platte gedeelte, en daar past geen opzetstuur meer op

Ja, zo ziet mijn stuur er ook uit.

Je moet sneller dan de klos zijn.