2,951

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Esrem, je kunt ook op zoek naar een simpel achterwiel en daar de tacx band om leggen.
Hoef je alleen maar een wiel te wisselen,zodoeik het ook.
Zeker in een overgangsperiode kwa weer, waar je soms alweer buiten kunt fietsen en dan opeens weer niet, is dat echt ideaal...

2,952

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Er waren 4 workshops ;

1-  over voeding .
Was niet nieuw voor mij , ben 35 kg afgevallen dmv mijn eetpatroon te veranderen .
2- de kracht van ademhalingen .
Dat vond ik het interessants .
Daar wil ik dieper in duiken
3-Doe meer met data .
Hiervoor moesten we vooraf thuis een test doen . Na warming up 6 minuten zo snel hardlopen als je kon. Met deze gegevens heeft iedereen Z,n trainingszones bepaald.
Dit kwam aardig overeen met de gegevens die uit mijn sporttest kwamen in mei .
4- intervaltraining ( threshold ) met Bram Som en Susan Krumins

De kracht van ademhalen vond ik het interessants .
Het boek izuurstofwinst s vertaald uit Oxygen Advantege van Patrick McKeown .

2,953

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

esrem schreef:

Vandaag na lang beraad, wikken en wegen toch een Tacx Vortex Smart aangeschaft. Inclusief mat en trainingsband. Nu voor de allereerste keer in mijn leven een band verwisselen en kijken of we een ritje kunnen maken op Zwift.

Je zou Bkool ook eens kunnen proberen. Zwift heb ik nooit geweldig gevonden (ieder zijn heug natuurlijk). Bkool is in ieder geval de moeite van het proberen waard. Minder mensen, dat is het nadeel, maar wel zo'n beetje alle routes van de wereld in 3D, ook je eigen routes. Veel video mogelijkheden, trainingsplannen, workouts, gamification, cups en wedstrijden, etc.

2,954

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Fork! Hele avond bezig geweest met trainersbandje erop zetten, Tacx in elkaar. Kom ik erachter dat de zogenaamde Skewer niet past. Die is een centimeter of twee te klein! M'n fiets past niet in de Vortex. Heel erg sneu :-(

2,955

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

De skewer is te klein (kort?) voor je wiel? Heb je misschien een foto?

2,956

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

esrem schreef:

Fork! Hele avond bezig geweest met trainersbandje erop zetten, Tacx in elkaar. Kom ik erachter dat de zogenaamde Skewer niet past. Die is een centimeter of twee te klein! M'n fiets past niet in de Vortex. Heel erg sneu :-(

Hmm raar, wat voor een fiets heb je dan?

En neem aan dat je al wel door had dat je hem met de plastic handel dicht/vast moet zetten?

2,957 Laatst bewerkt door esrem (09-12-19 20:27:51)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb een doorsteekas en er zit een ander soort as bij. Dus heb zo'n Tacx E-Thru nodig... Standaard zit er een Shimano sm-ax56 in en de overeenkomende E-Thru is T1710. Die is dus overal uitverkocht, zelfs Tacx weet niet wanneer die geleverd kan worden.

Er is één site waar staat "op voorraad" alleen die namen de telefoon niet op vandaag. Toch maar besteld, anders weet ik het ook niet.

2,958

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Niet echt voor het sporten maar indirect wel: ik heb net drie grote plastic opbergdozen gekocht om eindelijk eens wat orde te scheppen in de groeiende zooi op m'n sportkledingplank. Net ingericht met fietsshirts-loopshirts-broeken. Onderkleding had ik al apart, en er blijft een restcategorie over voor triathlonpakjes en andere 'diversen', die liggen nog los.

Ziet er nu heel ordelijk uit, hopelijk lukt het om dat zo te houden. En dat ik dan niet meer de takketandjes zoek naar dat ene shirtje...

Louise

2,959

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ha, herkenbaar! Ik heb twee planken en een la met sportkleding, met in principe een herkenbare onderverdeling. Maar toch gaat het soms mis. Waar hoort bijvoorbeeld een onderlaag bij?

Wat niet helpt is dat ik niks opvouw. Tegen al dat gesport valt niet op te vouwen... big_smile

2,960

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Whoo! De doorsteekas is binnen. Het achterwiel zit op de trainer. Vanavond maar eens voor de eerste keer op Zwift inloggen!!!

2,961

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Jörgen schreef:

Wat niet helpt is dat ik niks opvouw. Tegen al dat gesport valt niet op te vouwen... big_smile

Haha, ja, precies - ik prop alleen maar!

Louise

2,962

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:
Jörgen schreef:

Wat niet helpt is dat ik niks opvouw. Tegen al dat gesport valt niet op te vouwen... big_smile

Haha, ja, precies - ik prop alleen maar!

Louise

Ik probeer te vouwen, maar die gladde stofjes glijden altijd uiteen tot een grote warboel. En dan kan ik dus net dat ene shirtje niet meer vinden...
Zo'n box is nog niet zo'n slecht idee! Kun je lekker in graaien.

2,963

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

esrem schreef:

Whoo! De doorsteekas is binnen. Het achterwiel zit op de trainer. Vanavond maar eens voor de eerste keer op Zwift inloggen!!!

Volgens mij hebben ze een 30 dagen trial smile

Zodra ik mag ga ik ook voor het eerst Zwift, maar ook trainerRoad en nog een andere (weet de naam even niet meer) uitproberen.

2,964 Laatst bewerkt door Sandra86 (14-12-19 17:15:15)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Als ik het me goed herinner (#mamabrein) heb ik twee maanden geleden eerst een week gratis trial gedaan, daarna krijg je nog 25 km en dan moet je gaan betalen. Soms krijg je bij aanschaf van een (smart)trainer een langere trial periode, maar dat zat er bij mij niet bij.

2,965

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:
Jörgen schreef:

Wat niet helpt is dat ik niks opvouw. Tegen al dat gesport valt niet op te vouwen... big_smile

Haha, ja, precies - ik prop alleen maar!

Louise

Ik heb sinds een jaar ge-'Marie-Kondo'-de lades voor sportkleding, werkt best goed en is redelijk bij te houden. Zo vind je ook wat je zoekt smile

2,966

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zojuist op Amazon de Garmin 735XT besteld voor €169,99. Leuk als kerstcadeau smile

2,967

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ja, wat een koopje!
Mooi kado, ga je veel plezier van hebben...

2,968 Laatst bewerkt door sanger (14-12-19 23:09:52)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:

Ja, wat een koopje!
Mooi kado, ga je veel plezier van hebben...

Zeker een koopje volgens mij :Y

Wilde al langer een ander horloge omdat ik de TomTom niet meer optimaal vond. De prijs trok me wel over de streep nu om voor deze te kiezen. Verschil met de iets nieuwere 945 of Fenix 5 was nu zo groot....

Net nog een mail ontvangen, hij zou eerst tussen kerst en nieuwjaar verzonden worden maar dat wordt nu 18 december al.

2,969

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Sandra86 schreef:

Als ik het me goed herinner (#mamabrein) heb ik twee maanden geleden eerst een week gratis trial gedaan, daarna krijg je nog 25 km en dan moet je gaan betalen. Soms krijg je bij aanschaf van een (smart)trainer een langere trial periode, maar dat zat er bij mij niet bij.

Bij mijn Tacx Flux S smart trainer zat een maand Tacx abonnement. Voordat ik daar echt gebruik van had gemaakt was het alweer afgelopen. Zonder abonnement (Tacx, Zwift, Trainerroad, Sufferfest, etc) is zo'n trainer eigenlijk helemaal niet zo smart. Als je op plus druk krijg je meer weerstand. Had eigenlijk meer verwacht van de gratis bijgeleverde app gezien de aanschafprijs. Fietst verder prima... Wat wel gek is is dat je locatie aan moet hebben staan op je telefoon, anders doet de app het niet.

2,970

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Oke oke...ik heb dus net ook een Tacx Flux gekocht... in de hoop dat ik Tacxen nu echt leuk ga vinden!

Bij Mantel in Utrecht kon je vandaag 12verschillende trainers testen en hadden ze aanbiedingen die alleen in de winkel golden. Dat heeft me erheen gelokt.
Ik heb 4 verschillende wahoo's en tacxen geprobeerd maar besloten dat de simpelste direct drive voldoende voor me is. Ik hoef geen stijgingen van 16-20% te trainen in huis.

Ik ben benieuwd!

2,971 Laatst bewerkt door @Jeanette (21-12-19 15:37:49)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Leuk Hedcandy ...veel plezier ermee .
Ik vind Zwift ondertussen erg leuk worden .
Wellicht kunnen we eens samen fietsen .
Any way , optimaal voor de donkere dagen .

Wat heb ik gekocht vandaag ....een nieuwe racefiets .
Mijn eerste ( 2016 )was een gebruikte Giant Defy alu , die ik nu al drie jaar heb .
En die goede diensten heeft gedaan , maar nu op de indoor trainer mag blijven .
In 2018 mijn Liv Avow Advanced gekocht en daar ben ik super tevreden mee .

Ben al langere tijd er over na aan het denken wat ik nu wil .
Vind de nieuwe Envieliv lijn zo gaaf , maar dan zou ik twee aero fietsen hebben .
Dan het dilemma DI2 , Ultegra , Watt meting etc ect ....heb helaas ook geen rijke vent of sponsor ha ha .

Vandaag in Doetinchem wezen kijken , die hadden 2019 Liv modellen met korting .
Twee Langma,s in het oog gevat , en beide proef gereden .

Giant LIV Langma Advanced Pro 1 2019  ( Ultegra met betere wielen )
Giant LIV Langma Advanced 0 2019         ( DI2 met simpelere  wielen )

Buiten het verschil qua prijs , ook optisch een verschil .En tenslotte wil mijn oog ook wat .
Ben dan toch voor de Giant LIV Langma Advanced Pro 1 2019  gegaan .
Nu op het werk nog het fietsplan activeren , en dan kan ik ze in januari ophalen .

2,972

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Oeh! Sexy fiets hoor.

2,973

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooi hoor!
En je kunt beter je geld uitgeven aan betere wielen dan een duurdere groep of electronisch schakelen...daar heb je meer voordeelvan wink

2,974

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dat zei de verkoper in de winkel ook Hedcandy !

2,975

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:

Mooi hoor!
En je kunt beter je geld uitgeven aan betere wielen dan een duurdere groep of electronisch schakelen...daar heb je meer voordeelvan wink

Niet helemaal mee eens. Zo heel veel voordeel haal je nu ook weer niet uit betere wielen, of je nu wielen van €300 of €600 hebt, dat scheelt echt geen km/h. En daarnaast zijn wielen wel makkelijker te vervangen op een later moment dan een groep.