26

Re: Verkoudheid klaag topic

Vaak voel ik me weer goed, zit de neus een stuk minder dicht, maar er blijft toch een poos nog snot in de kop zitten (soms weken). Ook hoesten duurt dan wat dagen. Op dat moment weerhoudt het me er niet van om te sporten trouwens.

27

Re: Verkoudheid klaag topic

Hele dag al pijn aan de longen/rug/keel/nek. Kon me toch niet inhouden nog ffe een kleine twee uur Zwift op te duiken. Uiteraard soms weer iets harder gegaan dan voorgenomen. Hopelijk blijft de rekening morgen weg.

28

Re: Verkoudheid klaag topic

Ik doe ook mee.
Sinds maandag aan de beurt met koortsig gevoel en vooral veel hoesten.

Eerste week dit jaar dat ik nog geen enkele sportactiviteit heb ondernomen. Hoop wel dat het gauw weer over gaat met twee weken kerstvakantie in het vooruitzicht.

Hanteren jullie de regel van 1 dag koorts en dan x aantal dagen niet sporten?

29 Laatst bewerkt door Louise (20-12-19 11:52:44)

Re: Verkoudheid klaag topic

Laris schreef:

Hanteren jullie de regel van 1 dag koorts en dan x aantal dagen niet sporten?

Ja, met x=1: voor elke dag koorts (> 38 graden) minstens één extra hersteldag extra, dus nadat de koorts geweken is. En dan voorzichtig weer oppakken, dus beginnen met dingen die niet al te intensief zijn. Koorts hakt erin, en bovendien wil je niet dat het virus met je hart aan de haal gaat.
Beterschap gewenst, Laris!

Ik zit trouwens alweer een tijdje in de nog-lang-nasnotter-fase, wat MontanaMan ook zegt: dat kan nog weken duren, maar belemmert niet meer.

Louise

30

Re: Verkoudheid klaag topic

Ik bedenk me ook altijd goed vantevoren dat de eerste trainingen niet lekker zullen gaan. Pas mijn verwachtingspatroon aan, waardoor ik minder gefrustreerd raak dat het voor geen meter gaat, en daardoor ook minder push. De ervaring heeft geleerd dat ik m'n conditie echt niet kwijtraak van een weekje niet sporten, maar zo voelt het wel de eerste trainingen na een rustperiode. Alleen leert de ervaring dat het weer heel snel terugkomt als ik weer een aantal keer sport.

Fingers crossed, hier gaat het goed, maar iedereen op kantoor en thuis is wel aan het snotteren. Maar gelukkig komende weken geen kantoor meer smile

31

Re: Verkoudheid klaag topic

MontanaMan schreef:

De ervaring heeft geleerd dat ik m'n conditie echt niet kwijtraak van een weekje niet sporten, maar zo voelt het wel de eerste trainingen na een rustperiode. Alleen leert de ervaring dat het weer heel snel terugkomt als ik weer een aantal keer sport.

Klopt ja, alleen kan echte griep op het verkeerde moment er toch wel heftig inhakken - vorig jaar had m'n man dat een dikke maand voor de marathon, en dat is hem toch echt wel opgebroken. Boven de 39 graden koorts, een week ziek, en daarna nog een tijd niet helemaal fit, dat is op een opbouwperiode van 3,5 maand toch echt te veel. Het was wel interessant om te zien: hij doet altijd in die periode elke maand een test, en bij z'n 3e test was hij terug op het niveau van de 1e, terwijl hij anders grote progressie heeft.

Ik had vannacht kriebelhoest, dus ik dacht: o, nee, hè, het volgende virus... maar overdag niks aan de hand en net viel het kwartje doordat ik erover las: de eerste hazelaars en elzen bloeien al, en daar ben ik (licht) allergisch voor. Hooikoorts dus, en ja, dat is al vaker in december geweest als het weer heel zacht is. Maar het is alweer een paar jaar terug, dus dan sta ik er niet bij stil. Nouja, niet veel last van.

Louise

32

Re: Verkoudheid klaag topic

Laris schreef:

Ik doe ook mee.
Sinds maandag aan de beurt met koortsig gevoel en vooral veel hoesten.

Eerste week dit jaar dat ik nog geen enkele sportactiviteit heb ondernomen. Hoop wel dat het gauw weer over gaat met twee weken kerstvakantie in het vooruitzicht.

Hanteren jullie de regel van 1 dag koorts en dan x aantal dagen niet sporten?

Het leek wat beter te gaan, maar sinds vanmorgen vroeg steken in de borst en pijn :-( Morgen voor de zekerheid de huisarts bellen, zal niet de 1e keer zijn dat het toch wat meer is dan een verkoudheid. Tot nu toe duim ik dat het een soort spierpijn is van het vele hoesten...

33

Re: Verkoudheid klaag topic

Verstandig. When in doubt altijd een professional inschakelen.

34

Re: Verkoudheid klaag topic

Even afkloppen, maar nog 0 van verkoudheid gemerkt... ik ga elke week 1 keer naar de sauna, misschien helpt dat smile

Voor iedereen die hoest, proest, rochelt etc, veel beterschap!

35

Re: Verkoudheid klaag topic

Inderdaad , beterschap voor de zieken .
Ik ben er met een weekje neusverkoudheid goed vanaf gekomen .

36

Re: Verkoudheid klaag topic

Gisteren opeens zowat een griep gevoel toen ik uit bed kwam, kou en spierpijn in mijn rug en schouders. Donderdag ging mijn training al niet van harte dus maar eens een dagje rust genomen. Vandaag voel ik niks speciaal dus hopelijk gewoon een slechte dag geweest.

37

Re: Verkoudheid klaag topic

ronnyke schreef:

Gisteren opeens zowat een griep gevoel toen ik uit bed kwam, kou en spierpijn in mijn rug en schouders. Donderdag ging mijn training al niet van harte dus maar eens een dagje rust genomen. Vandaag voel ik niks speciaal dus hopelijk gewoon een slechte dag geweest.

Had 2 weken geleden ook die klachten, bij mij bleef het gelukkig ook bij één dag.

38

Re: Verkoudheid klaag topic

Idd vandaag terug met goed gevoel getraind en met normale hartslag waarden dus hopelijk niks aan de hand.

39

Re: Verkoudheid klaag topic

Ik durf het bijna niet te schrijven zonder de pech-goden over me af te roepen maar ik ben al meer dan twee jaar niet meer verkouden geweest. Wel een dagje snotteren hier en daar (drie keer ofzo), maar twee mandarijntjes en vroeg naar bed hielpen dan.
Ging het in met mijn hoofd maar zo makkelijk...)

40

Re: Verkoudheid klaag topic

Godverdomme sinds woensdag avond wat een slecht gevoel beginnen krijgen en pff het is vandaag precies nog slechter geworden, wat griepachtig. Dacht eerst dat het van woensdag wat zwaar te trainen was maar blijkbaar een virusje en hopelijk geen corona.

41

Re: Verkoudheid klaag topic

Ik zit inmiddels in verkoudheid #2 van deze winter. Weer geen heel zware, niks onder de nek, alleen stevig neusverkouden, maar wel nu na 5 dagen snotteren en daardoor matig slapen moe. Trainen dus wel wat aangepast ook. Op zich allemaal niet erg, maar de timing is wel tergend: ik heb sinds Oud&Nieuw last gehad van een voet, nu is dat nét over, heb ik dit... Nou goed, het is wel goed voor de gretigheid, zal ik maar zeggen!

Louise

42 Laatst bewerkt door Remco (14-02-20 20:00:47)

Re: Verkoudheid klaag topic

Ik was ook al langere tijd flink grieperig en verkouden.

43 Laatst bewerkt door Remco (14-02-20 20:02:38)

Re: Verkoudheid klaag topic

Ik was ook al langere tijd flink grieperig en verkouden. Had al 3 en halve week geen oog dicht gedaan van het kuchen s'nachts. Stond bovenaan de trap te hijgen als een karrepaard. Elke avond rillend op de bank. Dinsdag toch maar even naar de huisarts gegaan. Longontsteking. Zit nu aan de antibiotica. Komende 2-4 weken zit effectief trainen er niet in en afgelopen 5 weken ook niet echt goed kunnen trainen. Dat hakt er dus flink in met nog 11 weken te gaan voor mn eerste IM70.3.

Klaag, klaag, getver, bah.

44

Re: Verkoudheid klaag topic

Pff dat is wel erg zuur. Beterschap.

45

Re: Verkoudheid klaag topic

Dat is een tegenvaller zeg, beterschap Remco!

46

Re: Verkoudheid klaag topic

Bedankt voor de steun. Ik ben eigenlijk nog nooit zo lang op deze manier uit de running geweest. Heeft iemand tips hoe ik straks het beste mn training weer kan oppakken?? (Of kan ik daar beter een apart topic voor starten?)

47

Re: Verkoudheid klaag topic

Ah, dat is zwaar kl*te, zeg, Remco! Ik zou zeggen: ziek eerst echt heel goed uit, en open dan een apart topic. Geduld! Je gezondheid is belangrijker dan een 70.3 die ze volgend jaar ook wel weer organiseren.

Ikzelf was vrijdag iets te optimistisch met m'n 'geen heel zware' verkoudheid - ik stortte vrijdagavond nogal in, gister een dag in bed en op de bank, met beetje verhoging en papbenen. Vandaag al weer iets meer fut, maar nu wel aan het hoesten. Gaat dus ook nog wel iets langer duren dan ik vrijdag hoopte.

Louise

48

Re: Verkoudheid klaag topic

Niet verkouden, maar vanuit het niets klapperkoorts en vannacht 2x mn hele badkamer onder gespuugd.
Ach nou ja, liever nu dan over een maand ofzo.
Ik blijf voorlop1ig in bed liggen gloeien.

49

Re: Verkoudheid klaag topic

Klinkt als een vervelend griepje Hedcandy. Beterschap.

Ben zelf wel weer iets opgeknapt, maar heb een conditie van niks. Kortademig, moe, aan het eind van mn werkdag plof ik op de bank en doe ik helemaal niks meer. Niks voor mij. Om gek van te worden.

50

Re: Verkoudheid klaag topic

Ah, vervelend, Hedcandy - beterschap gewenst!

Ik zit zelf inmiddels in het, bij mij altijd langdurige, nasnotterstadium, maar ik kan gelukkig alles weer. Deze week hoop ik m'n eerste 'normale' trainingsweek van 2020 mee te maken, want voor de verkoudheid had ik een voetblessure. Nou nog even wat minder wind en regen graag...

Louise