2,926

Re: prestaties van de dag

Het is hiervandaan ook nog een dik uur rijden hoor. Maar de psychologische afstand is niet zo groot voor mij. Was vandaag ook weer 'even' naar Vlissingen.

2,927

Re: prestaties van de dag

Gisteren mee gedaan aan de trailrun RunForestRun in Holtingerveld. Erg leuk om te doen, helaas was de 10km veranderd naar 9,2 omdat de route veranderd moest worden van de grondeigenaar. gefinisht in 49:18, ben ik wel tevreden mee.

2,928

Re: prestaties van de dag

Gisterenavond meegedaan aan de zevenheuvelen nacht. Bij inschrijving in maart aangegeven dat ik 46 minuten over de heuvelachtige 7km zou doen. Eindtijd: 35:58! Yay.

Renschema was eerste helft op 5:30 en tweede helft gas. De tweede helft was vrijwel onder de 4:30. Gegeven, die was ook heuvelaf dus dat maakt het makkelijker.

Ohja, er moet natuurlijk wel gelachen worden tijdens het rennen!

2,929

Re: prestaties van de dag

jackpruijn schreef:

Gisteren mee gedaan aan de trailrun RunForestRun in Holtingerveld. Erg leuk om te doen, helaas was de 10km veranderd naar 9,2 omdat de route veranderd moest worden van de grondeigenaar. gefinisht in 49:18, ben ik wel tevreden mee.

Mooie tijd! Jammer dat de route zo op het laatste moment veranderd wordt.

2,930

Re: prestaties van de dag

esrem schreef:

Gisterenavond meegedaan aan de zevenheuvelen nacht. Bij inschrijving in maart aangegeven dat ik 46 minuten over de heuvelachtige 7km zou doen. Eindtijd: 35:58! Yay.

Renschema was eerste helft op 5:30 en tweede helft gas. De tweede helft was vrijwel onder de 4:30. Gegeven, die was ook heuvelaf dus dat maakt het makkelijker.

Ohja, er moet natuurlijk wel gelachen worden tijdens het rennen!

Geweldige foto weer. Het lukt mij zelf helaas niet altijd om te lachen als ik aan het afzien ben. Het schijnt wel een positief effect te hebben op je prestatie. Kijk maar naar Kipchoge.

2,931

Re: prestaties van de dag

jackpruijn schreef:

Gisteren mee gedaan aan de trailrun RunForestRun in Holtingerveld. Erg leuk om te doen, helaas was de 10km veranderd naar 9,2 omdat de route veranderd moest worden van de grondeigenaar. gefinisht in 49:18, ben ik wel tevreden mee.

Netjes hoor. Altijd leuk dat trail lopen.

2,932

Re: prestaties van de dag

Vandaag 5K cross in Raalte, toch maar weer mooi 10sec per km sneller dan vorig jaar. Maar 5K blijft pittig, doe mij maar de langere afstanden.

2,933 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (18-11-19 09:35:24)

Re: prestaties van de dag

Off-road lopen doe ik mijn enkels niet meer aan, maar trail fietsen is ook leuk wink

Gisteren m'n eerste veldtoertocht gedaan, op de crosser op een MTB parcours. Best pittig, maar zo leuk!
Hei- en Vennentocht, echt een geweldig mooie route en we troffen het met het stralende winterweer.

2,934

Re: prestaties van de dag

Gisteravond meegedaan aan de Phanos Boscross Night trail, 17 kilometer in het donker door het Amsterdamse bos.

Bij aankomst vroeg ik mij af waarom ik me ook alweer ingeschreven had. Het terrein stond blank, het regende en het stormde. Na een klein moment van twijfel toch m'n startnummer opgehaald en warmgelopen. Ik had er alweer zin in.

Voor de start zei de omroeper dat het parcours er uitdagend bij lag, en inderdaad de slootjes waren nauwelijks van de plassen en het blubber te onderscheiden. Maar wat een fantastisch loopje. Al snel zat ik in een fijn groepje waarmee we in een mooi tempo de meeste paadjes wisten te vinden. Alleen het doolhof hebben we helaas gemist.

Uiteindelijk na 1:28 weer binnen (5:17), het ging nog best soepel ondanks alle blubber. Volgend jaar weer.

2,935

Re: prestaties van de dag

Klinkt wel heel leuk, en wat een mooie tijd Jurgen!!

Ik heb me vandaag door de 21km van de Dronten Kerstloop geploegd. Alles boven de 14km blijft een uitdaging voor me.
En juist km 15-18 pal wind tegen (in de eerste ronde ook al), daardoor wat ingezakt, maar mezelf daarna weer herpakt.
Tevreden gefinished, tijd binnen de 2u15 was mn doel, gehaald met 2u9min.

2,936

Re: prestaties van de dag

Het waaide inderdaad flink vandaag, netjes dat je toch je doel hebt gehaald!

2,937 Laatst bewerkt door dik2tri (16-12-19 10:20:25)

Re: prestaties van de dag

Mooie prestatie Jörgen, aardig tempo voor een cross! Mooi gebied, het Amsterdamse Bos, maar bij slecht weer heel snel een grote modderpoel...

Ik heb gisteren meegedaan aan de marathon van Spijkenisse. Had hier ook graag een positief verhaal geschreven, maar helaas... Bij het warmlopen voelden mijn benen al heel stijf aan. Heb ik sporadisch, en dan wordt het meestal niks. Toch maar (eigenwijs / dom) gestart met de pacergroep van 3:30 in de hoop dat ik het eruit zou lopen. Dat ging 10km goed, daarna werd het al zwaar, zeker omdat dat stuk tegen de wind in was. Na nog eens 10km als moeizaam laatste wagonnetje aan de groep los moeten laten en vrijwel direct daarna compleet ingestort. Kilometertijden schoten ruim boven de 7:00.

Stoppen als ik niet geblesseerd ben en de limiet nog kan halen is niet mijn ding, dus doorgewandeld/dribbeld/modderd, kletspraatjes gemaakt en uitgebreid de verzorgingsposten bezocht. Uiteindelijk gefinished in 4:18:10. Eerste helft in 1:45, tweede helft in 2:33.

Tòch een PR, maar dan aan de verkeerde kant, mijn langzaamste marathon ooit, inclusief ultra's. Het is niet anders, het was niet mijn dag. Maar toch wel een leuke en leerzame dag smile  Volgende keer beter.

2,938

Re: prestaties van de dag

Jammer, dik2tri - ik schreef het op Strava ook al:  voor mij maar al te herkenbaar, van die onverklaarbare off-days, erg vervelend. Zit niks anders op dan accepteren en 'volgende keer beter' denken. Ik was nog benieuwd - je schreef ook wat in het verkoudheids-klaag-topic,  zou dat nog een rol gespeeld kunnen hebben? (Ik moet daar misschien bij Spijkenisse erger aan denken dan anders: vorig jaar heb ik daar de 10 gelopen piepend van de inspanningsastma - sindsdien weet ik dat mijn luchtwegen dus ook moeite hebben met koude mist!.)

Louise

2,939

Re: prestaties van de dag

Ik sta in de Runnersworld! In de marathonranglijst voor Nederlandse vrouwen.
Vind dat zo bijzonder, en wist niet dat de uitslagen van buitenlandse marathons ook meegenomen werden.

Prestatie is van even terug, maar toch wink

2,940

Re: prestaties van de dag

Wow Linda, gefeliciteerd! Zo leuk dat ze die lijst ieder jaar maken. Ik hoop er ook ooit in te komen, maar 3:00 is nog wel heeel ver weg.

Louise schreef:

Jammer, dik2tri - ik schreef het op Strava ook al:  voor mij maar al te herkenbaar, van die onverklaarbare off-days, erg vervelend. Zit niks anders op dan accepteren en 'volgende keer beter' denken. Ik was nog benieuwd - je schreef ook wat in het verkoudheids-klaag-topic,  zou dat nog een rol gespeeld kunnen hebben? (Ik moet daar misschien bij Spijkenisse erger aan denken dan anders: vorig jaar heb ik daar de 10 gelopen piepend van de inspanningsastma - sindsdien weet ik dat mijn luchtwegen dus ook moeite hebben met koude mist!.)

Louise

Het heeft vast niet meegeholpen, die voortdurende verkoudheid, in combinatie met een aantal slechte nachten en dus flinke vermoeidheid. Mijn longen en energie waren op zich ok, wel last van wat benauwdheid op de open wind-tegen stukken.

Het waren vooral mijn benen die het af lieten weten. Zijn nu nog steeds stijf en pijnlijk, veel erger dan normaal. Die stijfheid en daardoor slecht lopen heb ik een paar keer per jaar, tot nu toe voor mij onverklaarbaar...

2,941

Re: prestaties van de dag

LindaRotterdam schreef:

Ik sta in de Runnersworld! In de marathonranglijst voor Nederlandse vrouwen.
Vind dat zo bijzonder, en wist niet dat de uitslagen van buitenlandse marathons ook meegenomen werden.

Prestatie is van even terug, maar toch wink

Is toch leuk om daar genoemd te worden, ik heb mezelf ook meteen opgezocht wink Plek 438, for what it's worth.

2,942

Re: prestaties van de dag

Leuk Linda en Maarten!!
Ik zou er zeker trotsop zijn. Maar dat zou ik al zijn op het finishen van uberhaupt een marathon haha

2,943

Re: prestaties van de dag

Ik had vandaag de totaal mislukte zwemtraining, hahaha, eens per jaar moet dat gebeuren, lijkt het wel. Dan is het zo druk in het zwembad dat het me op de zenuwen werkt. Mijn eigen zwembad was dicht (kerstrooster), dus uitgeweken naar het volgende dat wel vaker irritant druk is - veel mensen die relatief veel ruimte innemen, zal ik maar zeggen.

Er na 400 meter de brui aan gegeven. Het snelheidsverschil in de borstcrawlbaan was ook erg groot, en ik zit dan zo'n beetje halverwege: te langzaam om met goed fatsoen te kunnen inhalen, maar ondertussen knal ik dan wel tegen voeten aan. Als ik alleen maar bezig moet zijn met m'n plekkie, is er geen lol aan en kan ik ook niet met m'n techniek bezig zijn, dus laat dan maar.

Nouja, jammer dan, volgende keer beter, en over anderhalve week is het rooster gelukkig weer gewoon.... 

Louise

2,944

Re: prestaties van de dag

Vandaag weer wat beter qua verkoudheid en de 7-dagen trial van zwift gestart. 1 ronde van 23k gereden, viel niet tegen. Ben er nog niet over uit wat ik van Zwift vind, maar nog 6 dagen te gaan :-)

2,945

Re: prestaties van de dag

Gisteren revenge genomen op de slechte marathon van Spijkenisse. Op de 6 uur van Almere liep het wèl de hele dag lekker, en kwam ik tot 64.221km. Ruim een km boven mijn PR, ondanks een ontdooiende baan in het eerste uur en weer een bevroren en spekgladde baan in het laatste half uur.

Een mooie afsluiter van het jaar, op naar nieuwe doelen in 2020!

2,946

Re: prestaties van de dag

Wow! Ik las dat Jannet Lange er ook gelopen had, en die noemde ook al de gladheid. 6u lang bijna 11 km/u lopen, of misschien zelfs 11 met stops ertussendoor.

2,947

Re: prestaties van de dag

Vandaag weer een clinic op de baan gedaan, nadat ik vorig jaar voor het eerst was geweest.
Het begin was weer even wennen, het blijft gewoon stijl, het blijft een fixie en het blijft zonder remmen...

Maar al snel met een brede grijns rondgefietst, in de 2min challenge spoot het zuur uit mn oren en in mn benen, maar sjee wat was het weer gaaf!!!

Als je ooit de kans krijgt: doen!!!

2,948

Re: prestaties van de dag

Dat lijkt me inderdaad ook wel gaaf om eens te doen. Jammer dat er in het zuidoosten geen wielerbanen zijn.

Ik heb vandaag een privé-duathlon afgewerkt. Eerst met de fiets vanuit Helmond naar Milsbeek. Daar met twee vrienden een schitterende trailrun (geen georganiseerde) gelopen van 17 kilometer (350 meter hoogteverschil). Na een colaatje weer naar huis.


https://www.strava.com/activities/2984528693
https://www.strava.com/activities/2984536337

‘s Middags met de beentjes op de bank naar het veldrijden gekeken

2,949

Re: prestaties van de dag

Ik had gister het ultieme winterfietsen te pakken - schitterende tocht. Mijn broer was jarig, die woont in Vlissingen, en hij had ons uitgenodigd voor een etentje, dus als ik wilde fietsen, moest dat heen. De route vanaf hier (R'dam) rijd ik sowieso heel graag, maar vrijwel alleen met wind mee - omgekeerd is gewoon masochistisch. Nou is het wekenlang zuidelijke en westelijke wind geweest, en tot mijn vreugde zag ik aankomen dat het gister noordenwind zou zijn. Manlief ging met de auto, die ging 's ochtends lopen, dus mijn spulletjes en vervoer terug waren ook geregeld. Voeg daarbij zon - na heel veel grijze grauwigheid de afgelopen tijd - wat een kans!

Welnu, het eerste stukje was nog iets schuin, maar vanaf Hellevoetsluis had ik een stevige bries in de rug en de zon in mijn gezicht. Over de Brouwersdam reed ik tegen de 40 (in D1), de Oosterscheldekering lag fantastisch te blinken in de zon en ook daar stond de wind precies goed, enzovoort - en zo was het puur genieten, dik 4 uur lang (109 km). Mooier wordt fietsen in de winter niet!

Louise

2,950

Re: prestaties van de dag

Heerlijk, zulke tochten!