1

Onderwerp: Jaartotalen 2019

Nog een weekje te gaan dus de meeste zullen er nog wel een hap bijdoen maar ik heb alvast de topic opgestart zodat ieder zijn sportieve uitspattingen van 2019 hier kan delen. ben benieuwd hoe de mensen hun jaar beleefd hebben.

2

Re: Jaartotalen 2019

Klopt, ik ben nog niet klaar. In iedergeval wil ik de totale zwemafstand op 100 km zetten.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: Jaartotalen 2019

Nou, ik ben zo'n beetje wel klaar voor dit jaar smile

Lopen: ca. 1600km
Fietsen: ca. 650km
Zwemmen: ca. 20km

2019 was mijn eerste 'echte' ultra en triathlon jaar, na 1x 1/8 en 1x 50km in 2018. Op zich een prima jaar, leuke wedstrijden gedaan, de meesten gingen goed, soms viel het tegen. Ongeveer 25% van alle kilometers in wedstrijden, ik moet echt meer gaan trainen smile

Triathlons: 1x OD, 1x 1/4 en 1x 1/2
Hardlopen: 3x 6 uur, 1x 50km, 2x marathon, 1x halve marathon, 1x 10km, 2x 5km

PR op vrijwel alle afstanden verbeterd, behalve 5km en halve marathon, maar die beide niet serieus aangevallen, daar waren de wedstrijden niet naar.

Op naar 2020! Hopelijk weer alle afstanden verbeteren, en ik moet flink gaan werken aan mijn fietstempo en zwemtempo. Daar moet ik flink veel meer kilometers in gaan maken in 2020.

4

Re: Jaartotalen 2019

Een halve triathlon met 20km zwemmen? Waarvan ook nog bijna 3.5km zwemmen in wedstrijden. Zwemmen gaat je makkelijk af?
Nog een paar dagen, nog 1 of 2x zwemmen en nog 3x lopen. Ik wacht mijn totalen nog even af, maar het is wel minder als in 2018.

5

Re: Jaartotalen 2019

Dit jaar mn eerste hele triathlon en ondanks een loopblessure in Q1 m'n jaartotalen makkelijk gehaald. Maar juist weinig PRs, alleen een dikke op de marathon. 

Komt de komende dagen nog 55 km fietsen en 2500 m zwemmen bij:

Zwemmen 179 / 100 km
Fietsen 6063 / 5000 km
Lopen 1219 / 1000 km

6

Re: Jaartotalen 2019

Weet iemand hoe ik jaartotalen uit de Garmin app kan halen? Ik heb het nog niet ontdekt (ook niet lang gezocht...).

Morgen nog zwemmen en dinsdag nog een 10K cross, misschien nog een zwift rondje. Nog niet klaar dus voor 2019.

7

Re: Jaartotalen 2019

Laris schreef:

Weet iemand hoe ik jaartotalen uit de Garmin app kan halen? Ik heb het nog niet ontdekt (ook niet lang gezocht...).

Morgen nog zwemmen en dinsdag nog een 10K cross, misschien nog een zwift rondje. Nog niet klaar dus voor 2019.

Oja duh, ik kan natuurlijk bij 12M kijken op oudejaarsdag...

8

Re: Jaartotalen 2019

Haha ja Laris, precies dat wink

Bij mij ook nog still counting, al haal ook ik niet de aantallen van vorig jaar. Dat komt door een vakantie van 2,5 week en een van een week zonder (geregistreerd) sporten. Toch bijna een maand...

9

Re: Jaartotalen 2019

MontanaMan schreef:

Een halve triathlon met 20km zwemmen? Waarvan ook nog bijna 3.5km zwemmen in wedstrijden. Zwemmen gaat je makkelijk af?

Nou... met een mix van schoolslag en beginnende borstcrawl zwem ik ongeveer 2:30/100m. Echt makkelijk (en snel) niet, dus daar valt nog heel veel te winnen met meer training

10

Re: Jaartotalen 2019

Ik normaal morgen en Dinsdag nog trainen en dan ben ik er klaar mee tot Woensdag :-)

11 Laatst bewerkt door Sandra86 (29-12-19 20:45:27)

Re: Jaartotalen 2019

Mijn totalen voor dit jaar:

Zwemmen: 60 km
Fietsen (incl Zwift): 1500 km
Lopen: 293 km

Niet dat ik mezelf afstandsdoelen had gesteld voor dit jaar, maar ik had graag wat meer willen lopen, maar door een blessure afgelopen voorjaar niet kunnen doen. En de afgelopen paar maanden geen motivatie voor gehad, ff Zwiften in de garage is toch aantrekkelijker dan mezelf optuigen als een kerstboom en buiten te rennen... Maar ben weer begonnen met opbouwen.

Al met al ben ik best tevreden, zo voor mijn eerste volledige triatlhon jaar nadat ik mama ben geworden. De paar doelen die ik had, meedraaien in ons damescompetitieteam en de kwart in Terheijden binnen de 3 uur heb ik ruim gehaald. Hopelijk ben ik volgend jaar wat minder ziek, dan kan ik regelmatiger trainen en beter opbouwen.

Morgenavond nog 1 zwem/core training trouwens, maar dat gaat geen zoden meer aan de dijk zetten, laatstse training van het jaar is normaal gezien spielerei.

12

Re: Jaartotalen 2019

Wat bedoel je met optuigen als een kerstboom? Vind dit juist heerlijk weer om hard te lopen.

13

Re: Jaartotalen 2019

Ow ja helemaal mee eens, ik loop liever in de winter dan in de zomer, maar 's avonds als het donker is hardlopen is niet mijn ding...

14

Re: Jaartotalen 2019

Ik loop of fiets ook niet in het donker, soms gebeurt het dat ik niet voor donker thuis ben maar das dan maar even.

15

Re: Jaartotalen 2019

Dit jaar, tot nu toe:
450km gerend
750km gefietst
33km gezwommen

Makes sense, ben pas laat dit jaar begonnen met fietsen.

16

Re: Jaartotalen 2019

2019 was geen al te spannend jaar qua trainingsuren, maar ik heb wel consistent doorgetraind.

Zwemmen: 177 km (komen er vanavond nog een stuk of 3 bij).
Fietsen: 5877km (waarvan bijna 2000km met Zwift)
Lopen: 1775km (morgen nog een klein rondje van een km of 6)

Daarnaast nog 52 uur core/flexibility/kracht. Gemiddeld een uur per week, dat valt eigenlijk wel tegen.

17

Re: Jaartotalen 2019

Mja die core/ stretch/ mobilisatie oefeningen reken ik ook niet mee met mijn trainingsuren. Doe ik ook meestal tussendoor bv als ik uit bed kom of op een moment als ik even tijd heb. Morgen nog een uurtje zwemmen en fietsen dus in principe zit het er wel op voor mij, voor dit jaar toch althans.

18

Re: Jaartotalen 2019

Zwemmen: 295km
Fietsen: 11700km
Lopen: 1714.6

19

Re: Jaartotalen 2019

Zwemmen: 100 km
Fietsen: 3160 km
Hardlopen: 1066 km (incl een nog te lopen 30-er morgen)

Overig: 50 uur aan fitness, cardio, crosstrainer, core erc.

De hardloopkm's hadden wat hoger kunnen zijn . Door een blesure in augustus heb ik hierdoor minder gelopen dan gewenst. Deze totalen behalen is uitgevoerd zonder veel afstemming met mijn gezin. Als een training niet paste helaas. Een andere keer beter.

Strava zegt tenslotte dat ik 330 uur bezig bent geweest met alle sporten.

Je moet sneller dan de klos zijn.

20

Re: Jaartotalen 2019

Vandaag de laatste zwemtraining gehad,morgen werken. Dus hier zijn ze:

Lopen 820 (ojee, niet eens de 1000 gehaald)
Fietsen 2907 (ook fors minder dan vorig jaar)
Zwemmen 102 (ook minder)

21 Laatst bewerkt door Louise (30-12-19 18:19:21)

Re: Jaartotalen 2019

Het was voor mij (weer) een echt fietsjaar,  met de 180 km van de trio-triathlon in Almere als één van de grote doelen én het sportieve hoogtepunt van het jaar. Maar over de andere twee sporten ben ik ook tevreden, met o.a. een PR op de 15 km en op de 1/8e triathlon, en een Sara-PR op de 10 km, een nette halve, en de laatste weken zwemprogressie dankzij de cursus Powerstroke. En bovenal weer veel genoten!

De totalen:

Zwemmen: 128 km
Fietsen: 4619 km (Exclusief ongeveer 3000 km op de stadsfiets, die klok ik niet maar houd ik wel globaal bij. Plus een keer of 10 een uurtje spinning.)
Lopen: 725 km; komt morgen als het goed is nog ongeveer 10 km bij.

Verder heb ik 42 uur geklokte core/kracht, maar dat is alleen wat ik doe in de sportschool, thuis houd ik het niet bij, dat verdubbelt het denk ik ongeveer.
En ik heb ook nog 335 km gewandeld.
Totaal geklokt ongeveer 500 uur.

Louise

22 Laatst bewerkt door Robbebopper (31-12-19 19:20:49)

Re: Jaartotalen 2019

Dit jaar meer gelopen dan andere jaren, en voor het eerst echt kilometers gemaakt met zwemmen. Hierdoor minder kunnen fietsen (het moet ergens vandaan komen die tijd).

Fietsen        14000 km
Hardlopen    1200 km
Zwemmen    62 km

23

Re: Jaartotalen 2019

Nou 1x ipv 5x hetzelfde bericht posten kan je ook al wat tijd besparen :-)

24 Laatst bewerkt door Laris (31-12-19 19:20:30)

Re: Jaartotalen 2019

Zo, klaar voor 2019. De totalen:

fietsen    1430,9 KM (zonder de kmś spinning)
spinning 810 KM
indoor fietsen op oude tacx: ? nog niet opgeteld hoeveel uur
hardlopen    881,2 KM
zwemmen    96,7 KM

Komend jaar wat meer tijd besteden aan fietsen en langere duurlopen.

25

Re: Jaartotalen 2019

ronnyke schreef:

Nou 1x ipv 5x hetzelfde bericht posten kan je ook al wat tijd besparen :-)

Ik heb bij dit forum regelmatig problemen met posten. Daar heb ik bij het FIETSforum eigenlijk nooit last van.