26

Re: Jaartotalen 2019

Nu mijn jaar totalen

Fietsen      :4006  km  (in 2018  3013 km)
Hardlopen :   973 km   ( in 2018  713 km )
Zwemmen :     95 km en heb 3 maanden niet kunnen zwemmen ( in 2018   89 km )
Core/ stabiliteit : Wekelijks gemiddeld 2 uur .
Spinning in de wintermaanden ca 4 a 5 uur p.m

Van hieruit wens ik iedereen een fijne jaarwisseling , en voor het jaar 2020 een gezond en
succesvol sportjaar .Dat iedereen zijn doelen behaald .

27

Re: Jaartotalen 2019

Mijn jaartotalen van 2019

Fietsen: 7768km (tov 6463km in 2018)
Hardlopen: 1510km (tov 1185km in 2018)
Zwemmen: 473km (tov 401km in 2018)

De krachttrainingsessies hou ik niet bij maar dat was ook gemiddeld 3x per week.
In ieder geval weer lekker bezig geweest afgelopen jaar. smile

28

Re: Jaartotalen 2019

Kleine correctie:

Louise schreef:

Lopen: 725 km; komt morgen als het goed is nog ongeveer 10 km bij.

Dat werden er maar 8,5. Ik heb de Sylvestercross gelopen in Soest, en de officiële afstand daarvan was 9 km. Warming-up erbij, en zo had ik 10 ingeschat. Maar de warming-up schoot erbij in door de drukte, en ik heb 8,5 km geklokt - ik zag op Strava niemand met wezenlijk meer, al is slingeren door het bos lastig voor een GPS, dus geen idee hoe veel het echt was.

In elk geval: druk maar verder erg leuke loop (zeker als je van mul zand houdt), en het was er gister stralend zonnig!

Louise

29

Re: Jaartotalen 2019

Tenslotte gaat het er niet om hoeveel je doet maar wat de prestaties zijn natuurlijk Louise, er zijn er genoeg die minder dan mij trainen maar betere resultaten op wedstrijd neerzetten. Al bij al gaat het er voor mezelf over dat ik bezig ben en er plezier in beleef de wedstrijden zijn maar om een doel te hebben en gemotiveerd te blijven.

30

Re: Jaartotalen 2019

Louise schreef:

Kleine correctie:

Louise schreef:

Lopen: 725 km; komt morgen als het goed is nog ongeveer 10 km bij.

Dat werden er maar 8,5. Ik heb de Sylvestercross gelopen in Soest, en de officiële afstand daarvan was 9 km. Warming-up erbij, en zo had ik 10 ingeschat. Maar de warming-up schoot erbij in door de drukte, en ik heb 8,5 km geklokt - ik zag op Strava niemand met wezenlijk meer, al is slingeren door het bos lastig voor een GPS, dus geen idee hoe veel het echt was.

In elk geval: druk maar verder erg leuke loop (zeker als je van mul zand houdt), en het was er gister stralend zonnig!

Louise

Mocht je de drukte willen ontwijken van de prestatieloop dan kan je ook voor de wedstrijdvariant van de lange cross (dames) kiezen. Aangezien je met een NTB lidmaatschap ook bij de Atletiekunie kan starten is dat ideaal. Heb dat dit jaar voor de 2e keer gedaan en bevalt super, stuk rustiger op het parcours!

31

Re: Jaartotalen 2019

Ik heb mijn post van vorig jaar er even bijgehaald.

2018 voor mij:
Run: 1.691 km / 165 uur / 7.168 hm / 190 runs
Bike: 6.168 km / 263 uur / 16.845 hm (daarvan ongeveer 4.700 km training, waarvan veel op de trainer, rest woon-werk en stad)
Swim: 167 km / 49 uur / 70 swims
Core: 7.5 uur

Doel voor 2019: 2.019 km lopen, niet minder fietsen en zwemmen, maar wel veel meer core doen!

2019
Lopen: 1.65 / 120 uur / 10.054 hm / 168 runs
Fietsen: 5.180 / 222 uur / 36.727 hm
Zwemmen: 115 km / 31 uur / 57 swims

Het loopdoel liep gelijk al het water in in januari en februari door een pijnlijke hiel. In oktober heb ik ook niet veel gedaan ivm werk. En verder heb ik de doelen ook niet gehaald, ik heb ook niet meer gefietst en gezwommen.  Met fietsen zat ik wel op schema tot de halve tri in Almere maar daarna heb helemaal niet meer op mijn race of tri-fiets heb gezeten yikes.

Het enige wat ik wel meer heb gedaan zijn core oefeningen. 6,5 uur tot september, en sinds september onder begeleiding van de fysio ruim 30 uur.

Doelen voor komend jaar:
Meer lopen weer, dat gaat nu veel lekkerder dan in 2019 op dit moment, dus dat is al mooi meegenomen. Het beste liep ik in 2018, en toen bouwde ik van november tot en met februari veel volume op vooral door vaak, heel regelmatig en veel kort en rustig te lopen. Dat ben ik nu ook weer aan het doen en gaat goed. Misschien haal ik nu de 2020 km wel.
Fietsen: Heel binnenkort weer met een trainerroad plan beginnen en lekker fietsen, het zal niet veel meer worden, en hopelijk ook niet minder.
Zwemmen: Heel veel meer zwemmen zal ik niet, maar ik wil toch vooral komende maanden regelmatig alleen zwemmen (niet met de tri club) om te focussen op techniek.
Core: Doorgaan met de fysio oefeningen.

32

Re: Jaartotalen 2019

ronnyke schreef:

Tenslotte gaat het er niet om hoeveel je doet maar wat de prestaties zijn natuurlijk Louise, er zijn er genoeg die minder dan mij trainen maar betere resultaten op wedstrijd neerzetten. Al bij al gaat het er voor mezelf over dat ik bezig ben en er plezier in beleef de wedstrijden zijn maar om een doel te hebben en gemotiveerd te blijven.

Ik vind alles wat je uitdrukt in getallen sowieso niet de essentie. Veel belangrijker vind ik de evaluatie van een jaar of seizoen op groei als mens, dus in hoeverre je sterker/wijzer/slimmer bent geworden, en of je hebt genoten. Allemaal volmondig ja, trouwens.

Louise

33

Re: Jaartotalen 2019

Maca944 schreef:

Fietsen: 5877km (waarvan bijna 2000km met Zwift)
.

Zwift heeft je wel te pakken gekregen in 2019! Dit is toch je eerste jaar dat je indoor fietst?

34

Re: Jaartotalen 2019

arnosmit schreef:
Maca944 schreef:

Fietsen: 5877km (waarvan bijna 2000km met Zwift)
.

Zwift heeft je wel te pakken gekregen in 2019! Dit is toch je eerste jaar dat je indoor fietst?

Niet helemaal, in het verleden bezat ik een Tacx Fortius en toen heb ik ook wel regelmatig binnen gefietst. De eenvoudige Tacx Satori die ik daarna had gebruikte ik alleen als het echt niet anders kon, maar de Neo2 icm Zwift is ideaal. Erg benieuwd hoe het buiten fietsen gaat in het voorjaar.

35 Laatst bewerkt door arnosmit (03-01-20 11:37:35)

Re: Jaartotalen 2019

Mijn statistieken in 2019:

fietsen: 5400 (in 2018: 5662, in 2019 ook op de MTB 300 km gemaakt)
schaatsen: 1326 (in 2018: 1117)
lopen: 1045 (in 2018: 595)
zwemmen: 83 (in 2018: 57)

Uren totaal 388 (in 2018: 365)
(zonder core en andere trainingen)

Ik heb in 2019 veel consistenter getraind dan de jaren hiervoor, bijna elke week heb ik 20 km hardgelopen. Er zijn geen weken geweest waarin ik niet getraind heb en vrijwel elke week > 3 dagen getraind. Ik heb geen echte blessures gehad.
Op het zwemmen na heb ik al mijn trainingsdoelen gehaald. Door privé omstandigheden heb ik de Brouwersdam triathlon gemist, maar verder naar verwachting gepresteerd en mezelf hier en daar overtroffen :-)

Voor 2020 wil ik wat meer (maar niet veel meer) zwemmen en het lopen en fietsen vooral wat langer achter elkaar doen en daarbij meer gepolariseerd trainen. Totaal wil ik ook iets meer uren maken (ca. 400 uur).

36

Re: Jaartotalen 2019

Ohja uren! 438, ook interessant. Ik train waarschijnlijk langzamer dan veel van jullie big_smile

Toch gemiddeld 8.5 uur per week, verdeeld over 5 dagen per week. Meer dan ik zelf dacht.

37

Re: Jaartotalen 2019

LindaRotterdam schreef:

Ohja uren! 438, ook interessant. Ik train waarschijnlijk langzamer dan veel van jullie big_smile

Toch gemiddeld 8.5 uur per week, verdeeld over 5 dagen per week. Meer dan ik zelf dacht.

Mooi!

38 Laatst bewerkt door Ruben89 (03-01-20 17:02:10)

Re: Jaartotalen 2019

De statistieken ook maar eens bovengehaald:

Zwemmen: 280km => Zeer tevreden over en de vele kilometers hebben er echt wel voor gezorgd dat ik een veel  betere zwemmen ben geworden.

Fietsen: 7377km op de weg + 881km op zwift => Iets minder als gehoopt/verwacht maar mijn lichaam kon in de eerste maanden van het jaar jammer genoeg niet meer aan.

Lopen: 1631km => Een pak minder dan in mijn atletiekverleden en ook hier deed het lichaam de eerste maanden wat moeilijk maar anderzijds waren het absoluut genoeg kilometers om van mij een betere loper dan ooit tevoren te maken met dank aan de conditie die ik meenam uit het zwembad en van op de fiets.

Totaaltijd: 522u

Een eerste triatlonseizoen waar ik best wel tevreden over ben! Met enkele zeer geslaagde 1/4e triatlons (Sub 2u), een zeer moeilijke kennismaking met de 1/2e afstand in Praag (5u18) waar ik veel lessen heb uitgetrokken en uiteindelijk toch een geslaagd einde seizoen op de 1/2e van Damme (4u28).

2020 wil ik zoals ik vanaf half 2019 ben beginnen doen met veel meer structuur aanpakken.
Uitgeschreven trainingsplannen, luisteren naar het lichaam en dus soms afwijken van het plan en de blessurepreventie niet aan de kant schuiven wanneer het eens wat drukker wordt.

Richting IM Kalmar zullen vooral de fietskilometers omhoog gaan ten opzicht van 2019. In de eerste plaats al in de winter dankzij de indoortrainer maar ook wanneer het buiten wat aangenamer fietsen wordt zullen de lange duurritten wat langer worden dan in 2019 (toen max 140km).

Qua zwemmen doen we verder zoals wel bezig waren en aangezien de schouders ondertussen aangepast zijn aan deze nieuwe sport zal dit waarschijnlijk ook nog net iets meer kilometers opleveren. Al hoeft dit op zich niet. Wel een extra focuspunt zullen de openwatertrainingen worden. In 2019 maar 2 keer buiten gezwommen op de wedstrijden na.

Op loopgebied een beetje het zelfde verhaal. Verder doen zoals in het tweede deel van 2019 waardoor er wel wat meer km's zullen verschijnen maar zonder overdrijven. En vooral blijven zeer gepolariseerd lopen! Sneller dan 4'/km of trager dan 5'/km...

39

Re: Jaartotalen 2019

lopen: 1400km
fietsen: 2000km
zwemmen: 1 a 2x per week.