1

Onderwerp: WK Multisports 2020 Almere

De inschrijving is geopend...
Wie o wie doet er mee en met welk onderdeel?
Ik als niet-hardloper heb me ingeschreven voor de Aquabike (3,8 Z en 180 F)
Daar we per agegroup 25 deelnemers (Nederland dan, sorry Ronny) mogen inschrijven ga ik er vanuit dat er niet hoeft worden geloot.

2

Re: WK Multisports 2020 Almere

Ahhh leuk! Ik heb de cross triathlon gepland, maar hik nog een beetje tegen de kwalificatie norm aan.

De enige cross triathlon daarvoor die ik op het programma heb staan is de X terra Frankrijk en no way dat ik daar binnen 10% van de tijd van de beste M40 eindig. Het niveau daar benadert het AG niveau bij een duitse Ironman.

Eerlijk is eerlijk. M40 is gewoon een te sterke groep in cross dua/triathlon voor mijn ATB niveau met deze norm en meer dan 6 tot 8 uur per week kan ik ook niet trainen dit jaar. Dus ik geef me gewoon op en hoor het wel of ik mag starten.

Ik ben wel benieuwd hoeveel deelnemers ze weten te strikken overigens op een dinsdag in September op deze manier zou wel gaaf zijn als het WK een groot succes wordt. Ook buiten de "hele".

3 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (17-01-20 15:28:56)

Re: WK Multisports 2020 Almere

Voor de standaard duathlon zijn ook geen kwalificatiemogelijkheden in Nederland.

Heb alleen mail gehad over dat de run-bike-run-bike-run in Oldenzaal (Hulsbeek RBR) eventueel voldoet, dat is een stayerwedstrijd over 1.5-10-3-10-1.5 km waar maar een handjevol vrouwen aan mee doet...

4

Re: WK Multisports 2020 Almere

Die kwalificatie eisen vind ik sowieso wel vreemd. Ik moet een halve gefinished zijn in 2019 of 2020.
Niet zo heel moeilijk dus. Geen eisen over een tijd oid...

5

Re: WK Multisports 2020 Almere

Hedcandy schreef:

Die kwalificatie eisen vind ik sowieso wel vreemd. Ik moet een halve gefinished zijn in 2019 of 2020.
Niet zo heel moeilijk dus. Geen eisen over een tijd oid...

Hahaha dat is wel echt heel anders dan max 10% achter de age group winnaar in cross..

Misschien moet ik ook maar de hele gaan doen dan :-)

6

Re: WK Multisports 2020 Almere

Ja, vreemd toch, zulke verschillen?
Maar dat zijn de regels van de UTI, niet van de NTB...


Aangezien we afgelopen weekend een officialdag houden ben ik weer bij over de regeltjes.
Kwa tenue is het zo dat je verplicht bent om te starten in het tenue van je land.
De elite moet in het huidige tenue, de age groupers mogen ook in een oudere versie (dus bijv het kiwami pakje ipv die van forte), mits je naam en landcode er maar op staan.

Wil je een jasje oid er overheen dan moet dit ook weer bij dat tenue passen of doorzichtig zijn zodat je pakje zichtbaar is.
Wel lastig vind ik dat, ik trek vaak een winddicht ding aan op de fiets want het is zo 's ochtends vroeg in september nog aardig koud in je natte goed. Moet ik dus of zo'n lelijk forte ding aanschaffen, of een doorzichtig regenjasje vinden. Ik ga maar voor het laatste denk ik.

7

Re: WK Multisports 2020 Almere

Alle info vind je trouwens hier:

https://almere.triathlon.org/

Per onderdeel even doorscrollen onder de parcourskaartjes, daar staan dan ook de starttijden per AG al op enzo...
En 30 dagen van te voren de startlijst.

8

Re: WK Multisports 2020 Almere

En...ingeschreven voor 2021!!
Nu maar hopen dat t wel doorgaat dit jaar smile

9

Re: WK Multisports 2020 Almere

Top , ik zag het op FB inderdaad !
Fingers crossed .

10

Re: WK Multisports 2020 Almere

Mij is het gelukt, mag meedoen met de hele. Erg blij mee, iets om naartoe te werken.

Meteen mn eerste hele, dat maakt het ook nog eens bijzonder.

11

Re: WK Multisports 2020 Almere

davidr schreef:

Mij is het gelukt, mag meedoen met de hele. Erg blij mee, iets om naartoe te werken.

Meteen mn eerste hele, dat maakt het ook nog eens bijzonder.

Goed man! Heb je een tijd in gedachte? En welk trainingsschema heb je?

Je moet sneller dan de klos zijn.

12

Re: WK Multisports 2020 Almere

mcguyver schreef:
davidr schreef:

Mij is het gelukt, mag meedoen met de hele. Erg blij mee, iets om naartoe te werken.

Meteen mn eerste hele, dat maakt het ook nog eens bijzonder.

Goed man! Heb je een tijd in gedachte? En welk trainingsschema heb je?

Ja ik hoop maar dat dit wel doorgaat. Tijd, tijd... finishen met een glimlach onder de 12 uur zou mooi zijn. Maar als ik in Juni die halve doe kan ik wellicht wat beter inschatten hoe of wat realistisch is.

Vwb schema ben ik wel van plan nu het wat serieuzer aan te pakken. Dus zit even te kijken welke club / coach ik het beste kan benaderen.

13

Re: WK Multisports 2020 Almere

Vandaag 1Mei om in begin September een FD te doen ben je in principe al wat laat om daar nog een coach of club voor te zoeken om je te begeleiden. Een FD triatlon is toch een heel proces dat je niet van vandaag op morgen zomaar uit je mouw schud als je wat ambities hebt.

14

Re: WK Multisports 2020 Almere

Als je al een goede basis hebt, kan je in 4 maanden natuurlijk best wat neerzetten. Maar gericht trainen met een coach is dan wel verstandig.

15

Re: WK Multisports 2020 Almere

Inmiddels een coach gevonden en vandaag intakegesprek gehad en inspanningstest gedaan. Vanaf volgende week maak ik dan een start met het schema.

16

Re: WK Multisports 2020 Almere

Mooi jongen, ik blijf het volgen bij je.

Je moet sneller dan de klos zijn.

17

Re: WK Multisports 2020 Almere

Wow, ik krijg net een mailtje dat alle WK's muv de lange afstand en de aquabike (wat dat ook is) afgelast zijn..

De open wedstrijden schijnen wel door te gaan..

18

Re: WK Multisports 2020 Almere

https://almere.triathlon.org/2021/06/04 … -schedule/

"This means the World Triathlon Sprint Duathlon Championship, the World Triathlon Standard Duathlon Championship, the World Triathlon Cross Triathlon Championship and the World Triathlon Aquathlon Championship will not be held in Almere this year."

19

Re: WK Multisports 2020 Almere

Hedcandy doe jij dan nog mee?

20 Laatst bewerkt door Hedcandy (04-06-21 17:48:02)

Re: WK Multisports 2020 Almere

ronnyke schreef:

Hedcandy doe jij dan nog mee?

Ja, want ik doe de Aquabike... heel blij dat t doorgaat!!

Vanzella, da's een hele triathlon zonder hardlopen wink

21

Re: WK Multisports 2020 Almere

Zo, dat is een behoorlijk ingrijpende beslissing. Moet geen gemakkelijke keuze zijn geweest, maar de redenering snap ik wel.

Fijn dat jouw event gewoon doorgaat Hedcandy!

Ik ben ook blij dat de LD 'gewoon' doorgaat.

22

Re: WK Multisports 2020 Almere

Hedcandy schreef:
ronnyke schreef:

Hedcandy doe jij dan nog mee?

Ja, want ik doe de Aquabike... heel blij dat t doorgaat!!

Vanzella, da's een hele triathlon zonder hardlopen wink

ahhh dat had ik me wel kunnen bedenken, maar nooit gerealiseerd dat het een officiele discipline was :-)

23 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (07-06-21 10:58:15)

Re: WK Multisports 2020 Almere

Begint bij mij ook wel te kriebelen. Reden dat ik niet in Almere start is omdat ik het vertik om 7 rondjes Esplanada te lopen. Maar om nu mn beste onderdeel te skippen.

Denk wel dat het veel minder belastend is, en past in de voorbereiding voor IM Barca...

24

Re: WK Multisports 2020 Almere

LindaRotterdam schreef:

Begint bij mij ook wel te kriebelen. Reden dat ik niet in Almere start is omdat ik het vertik om 7 rondjes Esplanada te lopen. Maar om nu mn beste onderdeel te skippen.

Denk wel dat het veel minder belastend is, en past in de voorbereiding voor IM Barca...

Wat is er met 7 rondjes Esplanada dan? Niet leuk?

Ik ben van plan zelf daar eens het parcours te gaan verkennen binnenkort.

25

Re: WK Multisports 2020 Almere

Het is serieus een heel leuk looprondje in Almere mocht er weer wat publiek komen te staan. Zes rondjes (geen zeven toch?) klinkt niet leuk en als je het zo verkend zie je dat niet maar op de wedstrijddag is het echt super! Een van de beste looprondes die ik ken in de sport.