2,976

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Het gaat niet om het bedrag wat ze kosten, maar het gewicht van het wiel heeft wel degelijk zeer grote invloed op je rolweerstand en op de rondvliedende krachten (als ik dit zo correct noem, niet zeker van)
En de kwaliteit van de naaf ook.
Vraag elke een beetje doorgeleerde fietsenmaker er maar eens naar en het zal bevestigd worden.

2,977

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maar dat gaat toch zeker wel om het bedrag dat ze kosten? Althans, bij mij wel: ik ga geen honderden euro's uitgeven om een paar tellen sneller te worden.

Louise

2,978

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

In ieder geval een mooie fiets Jeanette! Veel plezier ermee!

2,979

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dank je wel David , ben erg blij met met keuze .
Het is een mooie/goede fiets voor trainingen , tenslotte heb ik mijn TT fiets voor wedstrijden .

2,980

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

wilagro schreef:
Hedcandy schreef:

Mooi hoor!
En je kunt beter je geld uitgeven aan betere wielen dan een duurdere groep of electronisch schakelen...daar heb je meer voordeelvan wink

Niet helemaal mee eens. Zo heel veel voordeel haal je nu ook weer niet uit betere wielen, of je nu wielen van €300 of €600 hebt, dat scheelt echt geen km/h. En daarnaast zijn wielen wel makkelijker te vervangen op een later moment dan een groep.

Ik zou ook voor betere wielen gaan als ik moest kiezen. Betere wielen zijn vaak stijver en lichter, daardoor is de wegligging in de bocht beter en kan je dus sneller en zekerder door een bocht en sneller accelereren na een bocht.

2,981

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Aerobars van Revolver gekocht in het UK. Mooi materiaal hebben ze daar je ziet er ook veel pro triatleten mee rijden en op het WK tijdrijden heb ik het merk ook gespot. https://www.revolverwheels.co.uk/

2,982

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Niet helemaal gekocht, maar besteld. Storm Vendaval SL racefiets. Mijn huidige alu racer is na 15 jaar wel de meeste stijfheid verloren en aan vervanging toe. De Storm is een custom built fiets welke ik met Campagnolo Potenza disc af laat monteren en laat spuiten in een mooie metalic oranje. Valt hopelijk goed op in het parc ferme.
Alleen nog een paar Chinese velgen uitzoeken om het plaatje af te maken.

2,983

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gisteravond bij de Zesdaagse in Ahoy' een driekwart fietsbroek gekocht, van MudChicks, voor welgeteld 5 hele euri's! Ongetwijfeld een oud model, maar ik ben er blij mee!

2,984

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:

Gisteravond bij de Zesdaagse in Ahoy' een driekwart fietsbroek gekocht, van MudChicks, voor welgeteld 5 hele euri's! Ongetwijfeld een oud model, maar ik ben er blij mee!

Goede tip! Dan ga ik vanavond ook even koopjesjagen,
Laatste avond, dus misschien nog verder afgeprijsd wink

2,985

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

LindaRotterdam schreef:

Goede tip! Dan ga ik vanavond ook even koopjesjagen,
Laatste avond, dus misschien nog verder afgeprijsd wink

Ja, er daalden al prijzen in de loop van de avond, gister, grappig om te zien.

Bij die stand van MudChicks hadden ze veel vrouwenspullen, en ook nog in gangbare maten (waar de restanten meestal XXS en XXL zijn). Daar waren dus allemaal dingen voor € 5, en 5 voor € 20. (Maar wel veel gewone shirtjes, en daar puilt m'n kast al van uit.)

Veel plezier vanavond - het was gister een tikkie mat, al heb ik me prima vermaakt, vanavond zal wel vuurwerk zijn!

Louise

2,986

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Roka matching (bij mijn Cervelo smile) custom design frameless (voor op de TT) fietsbril en een zwembroek

2,987

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Aangezien ik teammember mag zijn van het Tripro-Noosa team:
Vandaag de kleding en schoenen gepast, en het bedrag wat je moest bijdragen betaald.

Ik heb de mazzel dat de schoenen van Saucony moesten zijn en ik daar al op loop, dus ik heb voor weinig een paar erbij. Voor de rest is het nu wachten tot de kleding ook daadwerkelijk komt (half/eind maart).

2,988

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Leuk hoor! Gaan jullie als team samen trainen en/of of wedstrijden doen? Ik zag dat Maarten ook meedoet.

2,989

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Er zullen een paar clinics en gezamelijke momenten komen, maar verder heeft ieder zijn eigen programma.
Het is wel leuk dat je elkaar dan weer tegenkomt op wedstrijden.
Het belangrijkste doel is eigenlijk vooral de exposure, dus het in beeld (en op soc. Media) brengen van de merken sponsors.
Daarom kon ook iedereen met elk nivo zich aanmelden.

2,990

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Wintersale bij ali, dus maar wat spullen voor mijn nieuwe fiets besteld.
5cm hoge carbon velgen om zelf de wielen te spaken en een carbon opzetstuurtje. (goedkoop dingetje om zelf wat aan te passen als hij toch niet mocht passen)
En bij bike24 de naven voor de wielen. (Hope RS4)

2,991

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gisteren mijn nieuwe racert opgehaald en natuurlijk meteen een rondje gefietst .

Hoop dat de foto nog enigszins toonbaar is , moest hem verkleinen om te kunnen uploaden.

2,992

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

@Jeanette schreef:

Gisteren mijn nieuwe racert opgehaald en natuurlijk meteen een rondje gefietst .

Hoop dat de foto nog enigszins toonbaar is , moest hem verkleinen om te kunnen uploaden.

Mooie fiets Jeanette

In manibus vestris victoria est

2,993

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

wilagro schreef:

Wintersale bij ali, dus maar wat spullen voor mijn nieuwe fiets besteld.
5cm hoge carbon velgen om zelf de wielen te spaken en een carbon opzetstuurtje. (goedkoop dingetje om zelf wat aan te passen als hij toch niet mocht passen)
En bij bike24 de naven voor de wielen. (Hope RS4)

Is het niet altijd één of andere sale bij Ali? wink

Bij het opzetstuurtje trouwens oppassen dat je deze goed test voor je op pad gaat. Ik heb deze op mijn trainingsfiets en ze zouden met 4nm bevestigd moeten worden, maar dan glijden ze gemakkelijk weg, ook met carbonpasta. In vergelijking met (nagenoeg) dezelfde bars van andere merken was 4nm het minimale en werd 5 of 6 geadviseerd. Van mijn stuur "mocht" ook meer. Nu staan ze al een jaar op 4.5nm en dat werkt prima. Je gewicht zit sowieso niet op het eindpunt, maar ik voel mij er wel net iets veiliger bij.

2,994

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nieuwe hardloopschoenen besteld, Nike Air Zoom Pegasus 36.

Zijn altijd wel ergens met korting te vinden smile

2,995

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mijn eerste tijdritfiets gekocht. Tweede hands, blij mee. Wel nieuwe wielen erbij gekocht. Nu wennen aan de andere rij houding.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

2,996

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Foto!!!

2,997

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dacht dat ik hem er bij had gezet. Nieuwe poging.

Hedcandy schreef:

Foto!!!

Triathletes don't get older. They just change their age group.

2,998 Laatst bewerkt door olaf2004 (01-02-20 16:50:09)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nieuwe poging om de foto er op te zetten.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

2,999

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gelukt!
Ziet er mooi uit.

Maar het komt op mij over dat dit een racefiets is met een triathlonstuur en geen triathlon/tijdrit fiets? De geometrie is echt heel anders, mn je bracket zit tov de zadelbuis te ver naar voren...

En staat je zadel nou achterstevoren? Hihi

3,000

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:

Gelukt!
Ziet er mooi uit.

Maar het komt op mij over dat dit een racefiets is met een triathlonstuur en geen triathlon/tijdrit fiets? De geometrie is echt heel anders, mn je bracket zit tov de zadelbuis te ver naar voren...

En staat je zadel nou achterstevoren? Hihi

Oud model. Maar voor mij nog goed genoeg. In het verleden is Marianne Vos op dit model wereldkampioen geworden (2010 volgens mij). En zadel is een Fizik. Staat alleen wat naar voren (nog bezig met afstellen).

Triathletes don't get older. They just change their age group.