1

Onderwerp: Even voorstellen

Dag iedereen,

ik lees hier net als enkele anderen al een tijdje mee, maar bij deze stel ik me even voor om wat actiever deel te nemen aan de discussies op dit forum.

Mijn naam is Thomas, 27 jaar en ik woon in Aalst (Oost-Vlaanderen, België). Ik heb afgelopen 3 jaar telkens 1 sprint distance triatlon meegedaan (mr. T triatlon in Gent) en ga dit aankomende zomer uitbreiden naar (waarschijnlijk) 2 sprint afstanden en 1 of 2 olympische afstanden.

In het kort mijn achtergrond in de sport:

Zwemmen:
Niet echt een achtergrond, enkel door de triatlon ben ik momenteel les/training aan het volgen. Ik zwem 1 a 2x per week

Fietsen:
In de zomer fiets ik graag, voornamelijk heuvelachtige ritten maar tot nog toe geen echte consistentie hierin gekregen wegens andere prioriteiten. Dit jaar wil ik wel eens gericht trainen op de fiets ipv zomaar twee-wekelijks te gaan rondfietsen.

Lopen:
Ik doe vanaf m'n 22 aan atletiek, dus dit is m'n sterkste onderdeel. 's winters doe ik veldlopen (meestal +-9 km, op kampioenschappen de korte variant +-3km) en 's zomers loop ik 1500m - 3000m op de piste.
Ik train 6x per week, daardoor heb ik wel wat moeite om daarnaast nog consistent op de fiets te gaan trainen.

Ik zal op dit forum dus meer vragen hebben over de 1e twee onderdelen van de triatlon. Of 1e vier onderdelen als je T1 en T2 meetelt wink.

Groetjes,
Thomas

2

Re: Even voorstellen

Mooi, als je dan ooit een mooie halve en in de buurt wil doen is Challenge Geraardsbergen zeker een aanrader. Ben zelf ook uit Oost Vl maar uit het waasland.

3

Re: Even voorstellen

Welkom op het forum! Mooie plannen. Naast zes keer per week trainen lijkt serieus fietsen me een hele opgave, ja!

T1 en T2 zijn zeker ook 'kunstjes' waar aan te oefenen, leren en trainen valt, maar op de lange afstanden wordt met de 4e discipline meestal voeding bedoeld.

Louise

4

Re: Even voorstellen

Welkom hier!!

5

Re: Even voorstellen

Welkom! smile

6

Re: Even voorstellen

Welkom Thomas! :-)

Altijd welkom om eens samen te gaan fietsen!

Met je lopen komt het in ieder geval goed (heb ik al mogen ondervinden) dus nu met een beetje regelmaat aan dat zwemmen en fietsen werken en voor je het weet ben je een echte triatleet en kan je niet meer zonder.

Als je echt ambitieuze plannen hebt in de triatlon moet je vooral ook geen schrik hebben om wat minder te lopen. Mijn loopniveau is er alleen maar op vooruit gegaan sinds ik aan triatlon doe ondanks het feit dat ik nog maar zelden meer dan 50km per week loop.
Naar mijn gevoel helpt vooral de zwemconditie me ook vooruit in het lopen.

7

Re: Even voorstellen

ronnyke schreef:

Mooi, als je dan ooit een mooie halve en in de buurt wil doen is Challenge Geraardsbergen zeker een aanrader. Ben zelf ook uit Oost Vl maar uit het waasland.

Bedankt voor de tip. Deze wedstrijd ken ik inderdaad ook en lijkt me een hele mooie als me ooit eens toeleg op die afstand. Komende jaren zal de olympische afstand de maximum zijn waarschijnlijk.

ruben_vandenberghe schreef:

Welkom Thomas! :-)

Altijd welkom om eens samen te gaan fietsen!

Met je lopen komt het in ieder geval goed (heb ik al mogen ondervinden) dus nu met een beetje regelmaat aan dat zwemmen en fietsen werken en voor je het weet ben je een echte triatleet en kan je niet meer zonder.

Als je echt ambitieuze plannen hebt in de triatlon moet je vooral ook geen schrik hebben om wat minder te lopen. Mijn loopniveau is er alleen maar op vooruit gegaan sinds ik aan triatlon doe ondanks het feit dat ik nog maar zelden meer dan 50km per week loop.
Naar mijn gevoel helpt vooral de zwemconditie me ook vooruit in het lopen.

Bedankt Ruben ;-), als ik het goed gelezen heb, staan er bij jou geen crossen meer gepland? Alleszins jammer, jouw tempo was wel een goed mikpunt in de crossen.

Je hebt ook wel gelijk in verband met de loopkilometers maar momenteel doe ik ook graag nog piste-wedstrijden in de zomer om m'n PR's scherper te stellen. Daarom nog de vele looptrainingen. Het plan is om jaar per jaar te kijken of er minder gelopen kan worden en meer op de triatlon kan getraind worden. Kwestie van langzaamaan van atleet naar tri-atleet te gaan :-). Zo wordt elk jaar weer nieuw en verfrissend!