1 Laatst bewerkt door EddyK (07-02-20 13:53:38)

Onderwerp: Hallo allemaal!

Mijn naam is Eddy en ben 46 jaar.
Sinds eind 2017 "begonnen" met triathlon......

Mijn achtergrond is fietsen, 12 jaar als amateur/cyclosportieve wedstrijden gereden.
Zwemmen, mezelf aangeleerd, is ook mijn zwakste onderdeel.
Met lopen begonnen begin 2017.

Eerste triathlon in 2018 was Cannes International Triathlon L-disctance, was een lijdensweg!! (7:42u ofzoiets..)
Daarna de 70.3 Almere in 5:39u, voelde een stuk beter ;-)
Daarna serieuzer gaan trainen (5 dagen per week) met behulp van een trainer en sindsdien verbeterde mijn prestaties aanzienlijk.
2019 70.3 Challenge Salou, 70.3 Trihard Amsterdam, Alpe D'Huez triathlon L, 70.3 Almere
2020 revance Cannes International Triathlon L, IM 70.3 West-Friesland, IM 70.3 Zell am See.

met andere woorden compleet verslaafd aan het afzien

2

Re: Hallo allemaal!

Dat zijn een paar mooie wedstrijden voor dit jaar! Succes!

3

Re: Hallo allemaal!

Welkom! Was even nieuwsgierig: de meeste triatleten beginnen met een 1/8e ofzoiets, hoezo heb jij meteen voor zo'n lange en zware wedstrijd gekozen?

Louise

4

Re: Hallo allemaal!

Louise schreef:

Welkom! Was even nieuwsgierig: de meeste triatleten beginnen met een 1/8e ofzoiets, hoezo heb jij meteen voor zo'n lange en zware wedstrijd gekozen?

Louise

Tja, heb me laten verleiden tot Cannes zonder te weten wat me te wachten stond.
Aangezien ik ook veel Cyclosportieven (Marmotte, Dolomieten marathon, Granfondo Pinarello) heb gereden ben ik wel gewend af te zien op met name lange afstanden.

5

Re: Hallo allemaal!

Ik ben ook direct naar de lange afstanden overgegaan. Had al enkele powerman duatlon's en marathons en ultra trails gedaan dus om dan een sprintje te gaan doen zag ik niet zo zitten al was mijn eerste triatlon er wel eentje omdat ik nog niet kon zwemmen. Intussen doe ik enkel nog lange afstanden, sprint of kwartjes laat ik aan me voorbij gaan daar ben ik te oud en te traag voor geworden.