1

Onderwerp: IRONMAN Emilia-Romagna

Hallo allemaal,

Iemand ervaring met IM Emilia-Romagna in Italie?
Wij zijn erover na aan het denken om ons binnenkort in te schrijven voor 2020..

Horen het graag! smile

2 Laatst bewerkt door waltaf (01-11-19 18:20:19)

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

Editie in 2018 meegedaan, mooie race al was het toen wel heel erg warm.
Vorige week ingeschreven voor de ediitie in 2020
Jij/jullie je al ongeschreven inmiddels?

3

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

Mja ik was in twijfel deze of Barcelona en heb voor Barcelona gekozen. Mischien volgend jaar...?

4

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

Geen ervaring, wel ingeschreven voor 2020!

5

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

Anton Theo schreef:

Geen ervaring, wel ingeschreven voor 2020!


De reis al geregeld? ik merk dat vele hotels al vol zitten, dit ook waarschijnlijk omdat er dat weekend ook de halve en ook de 5150 gedaan wordt.Zelf ga ik de 15e heen en de 22e weer terug

6

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

Ook omdat IRONMAN veel hotels zelf opkoopt en vervolgens voor enorm hoge prijzen verhuurt.... In Kalmar precies hetzelfde verhaal.

7

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

Wij bleven in 2018 in een airbnb in Cervia, op 10 minuten fietsen van de start zowat. Da's meestal zowel goedkoper als aangenamer dan hotels, als je met een groepje bent.

8

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

tomdefietsbom schreef:

Wij bleven in 2018 in een airbnb in Cervia, op 10 minuten fietsen van de start zowat. Da's meestal zowel goedkoper als aangenamer dan hotels, als je met een groepje bent.



Editie 2018 verbleef ik in club dante toen nog all in formule en schappelijke prijs maar dat is nu eigenlijk veel te duur geworden vanwege de Ironman, heb nu het sportur hotel geboekt met alleen ontbijt. Ben nog wel aan het kijken of ik iets beters tegenkom maar vooralsnog het sportur hotel

9

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

Toch maar gegaan voor club dante ondanks de prijs.
Ik vond het eten vorige keer wel heel erg goed dus vandaar ook deze keuze.
We verblijven er een weekje van 15 tot 22 september.
Wie verder wat en hoe lang geboekt of zijn er geen mensen die de wedstrijd gaan doen dit jaar?

10

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

Inmiddels is de wedstrijd uitverkocht.
Wie zijn de gelukkige die dit jaar meedoen en waar verblijven jullie?

11

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

Het is nog niet uitverkocht hoor, wel bijna.

Ik wil daar de 5150 doen, die zou in hetzelfde weekend zijn als de 70.3, maar na weken wachten is de officiële datum nog altijd niet bekend. Ik heb de organisatie ook een aantal mails gestuurd, maar geen reactie. Iemand een idee of de 5150 überhaupt door gaat? Ik wil samen met vrienden gaan die de 70.3 doen. Zou een beetje karig zijn als er niets is.

12

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

ic3d schreef:

Het is nog niet uitverkocht hoor, wel bijna.

Ik wil daar de 5150 doen, die zou in hetzelfde weekend zijn als de 70.3, maar na weken wachten is de officiële datum nog altijd niet bekend. Ik heb de organisatie ook een aantal mails gestuurd, maar geen reactie. Iemand een idee of de 5150 überhaupt door gaat? Ik wil samen met vrienden gaan die de 70.3 doen. Zou een beetje karig zijn als er niets is.

De hele is uitverkocht alleen nog via nirvana kan je inschrijven maar dat is volgens mij best wel prijzig.
De night run is ook nog niet open voor inschrijving en er staat dat die in januari open gaat. Misschien geldt dat ook voor de 5150

13 Laatst bewerkt door ic3d (16-01-20 00:14:28)

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

waltaf schreef:
ic3d schreef:

Het is nog niet uitverkocht hoor, wel bijna.

Ik wil daar de 5150 doen, die zou in hetzelfde weekend zijn als de 70.3, maar na weken wachten is de officiële datum nog altijd niet bekend. Ik heb de organisatie ook een aantal mails gestuurd, maar geen reactie. Iemand een idee of de 5150 überhaupt door gaat? Ik wil samen met vrienden gaan die de 70.3 doen. Zou een beetje karig zijn als er niets is.

De hele is uitverkocht alleen nog via nirvana kan je inschrijven maar dat is volgens mij best wel prijzig.
De night run is ook nog niet open voor inschrijving en er staat dat die in januari open gaat. Misschien geldt dat ook voor de 5150

Ah ik heb niet goed op gelet, dacht dat ze alleen 70.3 en 5150 hadden!

Edit
De 5150 vindt in hetzelfde weekend plaats. Verkoop start over twee weken.

14

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

Op navraag meldt de organisatie dat je een sportmedische keuring van een Italiaanse arts (in Italië) nodig hebt en dat een keuring van een Nederlandse arts niet volstaat. Iemand enig idee hoe dit zit?

15

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

ic3d schreef:

Op navraag meldt de organisatie dat je een sportmedische keuring van een Italiaanse arts (in Italië) nodig hebt en dat een keuring van een Nederlandse arts niet volstaat. Iemand enig idee hoe dit zit?


Als je lid bent van de ntb is dat niet nodig dan volstaat je licentie

16

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

Dank voor je reactie. Zo te zien heb je idd gelijk. Ik vind het opmerkelijk... Een lidmaatschap waar je niks voor hoeft te doen volstaat en een onderzoek van een Nederlandse sportarts niet? Maar goed...

Ik heb geen NTB licentie en mij inmiddels al overal voor aangemeld (dus overal een daglicentie gekocht). Het is geen enorm bedrag, maar toch zonde van het geld. Als de NTB snel de documenten kan leveren ga ik voor een lidmaatschap vanaf september, dat scheelt in ieder geval de helft van de kosten.

17

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

Staat mij bij dat een aspiranten lidmaatschap bij de ntb ook echt niet duur is. Weet alleen niet of dat in jouw geval voldoende is.

18

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

Buus schreef:

Staat mij bij dat een aspiranten lidmaatschap bij de ntb ook echt niet duur is. Weet alleen niet of dat in jouw geval voldoende is.

nee, voor alles langer dan een recreatieve kwart is een atleten licentie nodig.

19

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

Vanzella schreef:
Buus schreef:

Staat mij bij dat een aspiranten lidmaatschap bij de ntb ook echt niet duur is. Weet alleen niet of dat in jouw geval voldoende is.

nee, voor alles langer dan een recreatieve kwart is een atleten licentie nodig.

Weet jij zo of voor de 5150 daar een atletenlicentie / keuring noodzakelijk is? Voor de middenafstand in ieder geval wel.

20

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

ic3d schreef:
Vanzella schreef:
Buus schreef:

Staat mij bij dat een aspiranten lidmaatschap bij de ntb ook echt niet duur is. Weet alleen niet of dat in jouw geval voldoende is.

nee, voor alles langer dan een recreatieve kwart is een atleten licentie nodig.

Weet jij zo of voor de 5150 daar een atletenlicentie / keuring noodzakelijk is? Voor de middenafstand in ieder geval wel.

Ja daar is een atletenlicentie voor nodig.

21

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

Net bericht gehad dat Ironman Italy met 1 week is verzet (vanwege lokale verkiezingen): van 19 september naar 26 september.  En ja, nog steeds 2020. Ik zou bijna denken dat die doorgaat.. yikes

22

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

Bas schreef:

Net bericht gehad dat Ironman Italy met 1 week is verzet (vanwege lokale verkiezingen): van 19 september naar 26 september.  En ja, nog steeds 2020. Ik zou bijna denken dat die doorgaat.. yikes

Even los van corona: wat een rare actie van Ironman, lekker dan als je al op tijd een (relatief goedkoop) hotel had geboekt en je nu opnieuw in de 'running' moet voor een hotelkamer. Of vrij hebt genomen van je werk...

23

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

Helemaal eens Sandra, hele vreemde actie zo 6 weken van te voren. Gelukkig heb ik er weinig last van, want ik had nog niets geboekt onder de veronderstelling dat de race gecanceld gaat worden.

24

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

Ironman kon volgens mij niet anders. Die verkiezingen waren verzet en daarom heeft de gemeente 'gevraagd' (er zal wel wat dwang achter gezeten hebben) om alle evenementen te verplaatsen.

25 Laatst bewerkt door ic3d (05-08-20 11:59:16)

Re: IRONMAN Emilia-Romagna

Voor mij is een week later onmogelijk geworden. Werk, vluchten, verblijft, etc. alles was geregeld. Ik krijg iig van alles het geld terug, want vouchers heb ik al genoeg. Ik ga er volgend jaar voor. Wellicht dit jaar dan maar Hoorn oid.