2,951

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Ik had gister het ultieme winterfietsen te pakken - schitterende tocht. Mijn broer was jarig, die woont in Vlissingen, en hij had ons uitgenodigd voor een etentje, dus als ik wilde fietsen, moest dat heen. De route vanaf hier (R'dam) rijd ik sowieso heel graag, maar vrijwel alleen met wind mee - omgekeerd is gewoon masochistisch. Nou is het wekenlang zuidelijke en westelijke wind geweest, en tot mijn vreugde zag ik aankomen dat het gister noordenwind zou zijn. Manlief ging met de auto, die ging 's ochtends lopen, dus mijn spulletjes en vervoer terug waren ook geregeld. Voeg daarbij zon - na heel veel grijze grauwigheid de afgelopen tijd - wat een kans!

Welnu, het eerste stukje was nog iets schuin, maar vanaf Hellevoetsluis had ik een stevige bries in de rug en de zon in mijn gezicht. Over de Brouwersdam reed ik tegen de 40 (in D1), de Oosterscheldekering lag fantastisch te blinken in de zon en ook daar stond de wind precies goed, enzovoort - en zo was het puur genieten, dik 4 uur lang (109 km). Mooier wordt fietsen in de winter niet!

Louise

Heerlijk zo!
Hier was het net het tegenovergestelde.
102km in lijn maar de wind kwam net uit de verkeerde richting! Ik wist het gelukkig op voorhand dus ik was er mentaal op voorbereid.

Halfweg kwam ik ook nog een wielerclub tegen die het slim aanpakte door vooraan 2 (wat minder getrainde) leden op een (snelle) elektrische fiets te laten rijden. De 10 overige heren van de club zaten gezellig uit de wind! En ik profiteerde toch ook maar even tot ze aan de volgende brug een andere weg kozen...

2,952

Re: prestaties van de dag

ruben_vandenberghe schreef:
Louise schreef:

Ik ...
Louise

Heerlijk zo!
Hier was het net het tegenovergestelde.
102km in lijn maar de wind kwam net uit de verkeerde richting! Ik wist het gelukkig op voorhand dus ik was er mentaal op voorbereid.

Halfweg kwam ik ook nog een wielerclub tegen die het slim aanpakte door vooraan 2 (wat minder getrainde) leden op een (snelle) elektrische fiets te laten rijden. De 10 overige heren van de club zaten gezellig uit de wind! En ik profiteerde toch ook maar even tot ze aan de volgende brug een andere weg kozen...

Haha, dat is toch fijn dat je daar mocht aanhaken!

2,953

Re: prestaties van de dag

Haha, ik mag ook altijd graag profiteren van e-bikes. Heeft er meer dan één fietser profijt van de stroom!

Louise

2,954

Re: prestaties van de dag

Pfff, mijn sof van de dag: ik kom net met stoom uit mijn oren terug uit het zwembad, zonder gezwommen te hebben. Even m'n verhaal doen.
Ik was te laat terug van werk voor m'n gewone zwembad, dus ging ik naar het kleine zwembadje hier vlak in de buurt, voor het eerst in jaren weer eens. Dat is maar 20 meter, veel chloor, vreemde snuiters - ik kom er alleen uit 'nood' en dat was dus al lang geleden. 
Portemonnee mee, want voor dit zwembad heb ik geen knipkaart.
Ik me verkleden, kom ik erachter dat er alleen kluisjes zijn die met 50 cent sluiten.
Zoeken, zoeken... geen 50 cent bij me. M'n andere zwembaden doen het op 1 euro of 20 cent of met een cijfercode. 
Ik in badpak naar de kassa, of de kassamevrouw een euro kon wisselen.
'Nee.'
Wat? Dat heb ik echt nooit meegemaakt, dat ze bij een zwembad desgevraagd niet konden voorzien in passend kleingeld voor de kluisjes.
Okee, dan zet ik voor deze keer m'n tas wel naast het zwembad.
'Dat mag niet.'
Nog twee arriverende andere zwemmers gevraagd of ze konden wisselen - ook niet.
Tsja, wat nu, waar moet ik m'n spullen en portemonnee dan laten?
'Dat is uw probleem, mevrouw'.
Toen had ik het gehad. Ik heb me terug omgekleed en iets niet heel aardigs geroepen toen ik wegging.

Ik heb voor mijn doen veel gezwommen de laatste tijd en bij vlagen ben ik zwembadmoe. Ik ben al een uitgesproken buitensporter, en het zwembad is me regelmatig te druk en chaotisch, maar het totale gebrek aan klantgerichtheid speelt er zeker ook een rol in. Ik tel de tijd af tot het openwaterseizoen.

Louise

2,955

Re: prestaties van de dag

Niet erg klantvriendelijk idd!!
Ik zou daar gewoon helemaal niet meer heengaan, zulke mensen 'gun' ik mijn geld dan ook niet.
Kan me voorstellen dat je er na een lange werkdag etc dan echt klaar mee bent...

2,956

Re: prestaties van de dag

Dat is best bizar ja, kan me ook niet voorstellen dat een baas van de baliemedewerker dat OK vindt.

Hier was er trouwens gister ook veel chloor in het water, schiet nog steeds in een hoest als ik wat dieper ademhaal. Dat gebeurd een paar keer per jaar bij het zwembad waar ik zwem, meestal in het najaar, maar ik vermoed nu vooral omdat het de afgelopen weken heel druk is geweest.

2,957

Re: prestaties van de dag

Bij ons het zwembad heel de week gesloten geweest dus woensdag maar in een ander en daar was het veel te druk. Morgen terug in het normalen maar dan is het weer weekend en zit het er vol vervelende..

2,958

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Ik zou daar gewoon helemaal niet meer heengaan, zulke mensen 'gun' ik mijn geld dan ook niet.

Zoiets heb ik inderdaad geroepen toen ik weg ging, en ik ben dat inderdaad ook van plan, om er niet meer heen te gaan. Ik heb ook nog een mailtje gestuurd aan het adres op  de website, met verzoek om een reactie, niks op gehoord nog.

Louise

2,959

Re: prestaties van de dag

Ik zet het maar even hier.
Vandaag meegedaan met de Henschotermeer games, de wintereditie.
Al eens mee gedaan in de zomer, toen was het swim-run-swim-run.
Nu een cross duathlon.

Het lopen is over het strandje, mul zand, dan over het eilandje, waar wat heuveltjes opzitten die ze allemaal in het parcours weten te vrutten.
Terug via het strandje, en na 2 rondes (5km totaal)naar de wisselzone.

Dan 3 rondes MTBen, waarbij het eerste deel goed tedoen is, maar het laatste deel weer met veel klimmen, wenden en keren en...zand. mul zand. Strand zand, geen idee wat voor zand allemaal, maar pittig!

Na18km MTB de fiets weer terug en dan nog 1ronde lopen.

Een leuk evenement, kleinschalig, eenvoudig, maar zeer goed georganiseerd! Een aanrader voor diegene die van zandploeteren houdt (ik niet) of alsje gewoon een pittige training of pot wil (daarom dus smile )

2,960 Laatst bewerkt door Sandra86 (26-01-20 18:00:31)

Re: prestaties van de dag

Gisteren was er een reünie van de schaatsvereniging waar ik in mijn studententijd lid van was. Ik heb dus na 3 a 4 jaar niet geschaatst te hebben weer eens op de schaatsen gestaan. Was erg leuk! Ik kon met mijn conditie / techniek nog best hard, ik heb nu wel spierpijn in mijn onderrug/naast mijn scheenbenen maar dat is niet heel gek tongue. Leuk om een aantal mensen weer eens te zien, en grappig te ontdekken dat zo'n beetje alle vrouwen waar ik mee getraind had ergens in de afgelopen 2 jaar moeder zijn geworden.

2,961

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Ik heb ook nog een mailtje gestuurd aan het adres op  de website, met verzoek om een reactie, niks op gehoord nog.

Ondertussen wel: ik krijg twee vrijkaartjes voor dat zwembad. Dat de 50-cent-stukken op waren, kan gebeuren, maar dan had ik wel degelijk mijn tas mee naar het bad mogen nemen. Daar ging dus donderdag inderdaad iets niet goed.

Moet ik er toch alsnog weer heen, nog twee keer, of één keer met iemand samen wink

Louise

2,962

Re: prestaties van de dag

Nou, dat hebben ze dan uiteindelijk netjes opgelost.

Ik neem altijd mn tas mee naar binnen eigenlijk. Er staan altijd wel bankjes of er is een vensterbank, waar ik hem op zet.

2,963 Laatst bewerkt door Louise (27-01-20 17:32:56)

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Ik neem altijd mn tas mee naar binnen eigenlijk. Er staan altijd wel bankjes of er is een vensterbank, waar ik hem op zet.

Hier mag dat nergens, althans, niet op de gewone publieksuren, in de zwembaden waar ik regelmatig kom (een stuk of 5 hier in de omgeving). Vast wel eens wat mee misgegaan. Maar donderdag had nood dus die wet moeten breken.

Louise

2,964

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Ik neem altijd mn tas mee naar binnen eigenlijk. Er staan altijd wel bankjes of er is een vensterbank, waar ik hem op zet.

Hier ook, iedereen doet dat.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,965

Re: prestaties van de dag

bij ons in het bad staat het ook altijd vol met tassen op de banken. Dat is in ieder geval tijdens het bakenzwemmen, hoe het in de overige uren is weet ik niet

2,966 Laatst bewerkt door Louise (28-01-20 21:39:22)

Re: prestaties van de dag

M'n eerste vrijkaartje voor het wijk-zwembad meteen benut vandaag. Overdag nog speciaal met contant geld afgerekend om een 50-cent-stuk te hebben. Heel warm water, maar ik was toch alleen met techniek bezig, dan is het wel lekker - voor lang doorzwemmen zou het benauwd zijn. Het was wel goed voor mijn ego, want in een 20-meter-bad gaan de baantjes supersnel voorbij zodat het voelt alsof je kogelhard zwemt en ik was by far de snelste zwemmer. Sterker nog: ik was de enige borstcrawler! In het begin zwommen er zelfs twee naast elkaar slakkentempo-schoolslag in de snelle baan, maar die zijn naar een andere baan gestuurd door de badmeester. Gelukkig was het niet heel druk, want anders had ik wel heel veel van die uittrappende benen moeten omzeilen. Beetje behelpen dus, maar wel heel gemoedelijk sfeertje en erg lekkere douches!

Louise

2,967

Re: prestaties van de dag

Fijn dat het een positieve afloop heeft!
En een keer de snelste zijn is wel lekker haha!

2,968

Re: prestaties van de dag

Vandaag lekker 30k op de tacx getraind, daarna meteen door naar buiten voor een 12,5k run.
Wel weer ff wennen, maar het viel me niet tegen.

In manibus vestris victoria est

2,969 Laatst bewerkt door Louise (04-02-20 21:03:42)

Re: prestaties van de dag

Ik ben vandaag voor het eerst ooit wezen aquajoggen. Aanleiding was een lichte voetblessure, overgehouden aan twee zware crossen rond de feestdagen. Ik kon er alweer mee trainen, maar dat bleef gevoelig, dus ik doe nog een weekje rust om het écht over te laten gaan - beter nu dan dichter op het seizoen. Deze week dus niet hardlopen en ook m'n strakke fietsschoenen niet aan (het is meer van de druk van schoenen dan van de beweging - ruime schoenen gaat wel).

Dus ben ik deze week een beetje beperkt in wat ik kan doen. Daarom dacht ik: laat ik aquajoggen eens proberen. Dat kan maar één keer in de week hier in de buurt, en dat kwam vandaag uit. Klein groepje, gemengd qua leeftijd en sexe, handige instructie waardoor iedereen op eigen niveau aan de slag kon, heen en weer in de breedte van het zwembad, deels met drijvende halters waarmee je dan ook wat moest doen voor je bovenlijf.

Het was best leuk en zwaarder dan ik had verwacht, maar met hardlopen heeft het niet zo veel te maken. Wel leuk om weer eens iets nieuws uit te proberen!

Louise

2,970 Laatst bewerkt door Robbebopper (16-02-20 20:47:56)

Re: prestaties van de dag

Ik heb vandaag maar eens gebruik gemaakt van de unieke omstandigheden.
Het was droog, warm voor de tijd van het jaar, en er stond een stevig briesje (ZW 6).

Dus mijn racer eens van stal gehaald voor een potje windsurfen op de fiets.

Meteen een PR max. snelheid op de vlakke weg: 63,7 km/h

Ik weet het, het zegt niet al te veel, maar het was wel super om te doen.

https://www.strava.com/activities/3104758683

2,971

Re: prestaties van de dag

Haha lachen! Ik zou dat dan ook willen resten ja, hoe hard bij vlak wind mee... mooie snelheid!!

Ik heb 2,5u geMTBt op asfalt, met wind mee en tegen, gewoon mn uurtjes draaien. Vond de golven op het Markermeer en Gooimeer fantastisch. Over 3 maanden zwemmen we daar weer...

2,972

Re: prestaties van de dag

Ja, dat denk ik ook wel eens als ik langs “ mijn” zwemwater kom. Daar kun je je nu nog niets bij voorstellen.

2,973

Re: prestaties van de dag

Vandaag weer eens een CSS test gedaan en dat ging heel goed.
De 400m in 5:47 (volgens mij was mijn 400m PR 5:59) en de 200m in 2:47, waarmee ik uitkom op een CSS van 1:30/100m, sneller dan ooit voor mij. Hier kan de zwemanalyse bij Tri2One in december best wel eens aan bijgedragen hebben. Zwem sinds januari regelmatig 2x per week ipv 1x, maar wanneer ik dat in het verleden deed bleef de CSS altijd wel steken rond de 1:35. Ik heb de laatste tijd vooral veel opgelet op de tips die ik toen gekregen heb. Veel achteraan gezwommen in de trainingen van de triclub en op die dingen gelet (krijgen weinig technische aanwijzingen in mijn baan op de club). Ik merkte al wel dat ik de sets op de club nu een stuk makkelijker zwem, geef vaak de voorlaatste een halve baan 'voorsprong' en sluit dan na een paar banen aan, dus ik merkte al wel dat het zwemmen vooruit ging. Mooi om dat ook bevestigd te zien.

2,974

Re: prestaties van de dag

Mooi! Heb onlangs ook een analyse gedaan. Hoop daar over een paar weken ook resultaat van te zien.

2,975 Laatst bewerkt door Buus (08-03-20 22:04:31)

Re: prestaties van de dag

Zojuist nog een half uurtje kunnen zwemmen na een redelijk intensieve sportweek. Geïnspireerd door Montanaman voor het eerst sinds mijn analyse van 2 weken geleden niet alleen op techniek gefocust maar 5x200m ‘steady’ tempo gezwommen.
Zowaar gemakkelijk Alles op/iets onder de 3:00 gezwommen zonder te forceren. Waar ik 3 weken geleden mijzelf uit elkaar moest trekken om 6:11 op de 400m te zwemmen. Heel erg blij mee.

Edit: of zou het er toch aan liggen dat het in een ander bad was wink