1 Laatst bewerkt door yoeri (29-02-20 21:23:46)

Onderwerp: Hallo allemaal!

Hallo allemaal!

Mijn naam is Yoeri en triathlon is, net zoals waarschijnlijk bij velen van jullie, mijn 'leven'. Inmiddels beoefen ik de sport circa vijf jaar. Na een aantal kwartjes, Olympische afstanden en afgelopen zomer een IM 70.3, ben ik nu druk aan het trainen voor mijn eerste hele: de Challenge in Almere.

Mijn schoonpa stak me aan met zijn passie voor de sport. Hij beoefent de triathlon ongeveer twintig jaar en heeft meerdere full distance Challenge- en Ironman-wedstrijden gedaan. Inmiddels 'triathlont' mijn vriendin ook ongeveer een jaar en vormen we een echt triathlonkoppel. Erg leuk!

Mijn schoonpa, mijn vriendin en ik zitten in de organisatie van Triathlon Rosmalen (dit jaar alweer de derde editie). Verder hebben mijn vriendin en ik WeTri opgericht. Dat is een site met handige hulpmiddelen en artikelen voor triatleten. Met onder meer een uitgebreide kalender en een trainingsplanner. Zie ook: https://www.we-tri.nl/article/9/dit-bet … thlonleven. We zijn altijd benieuwd naar feedback, dus laat vooral weten wat jullie ervan vinden. Tips zijn zeer welkom!

Ik hoop op dit forum vooral ervaringen te lezen van atleten die al een hele hebben gedaan. Met name over de do en dont's; bij de halve merkte ik al hoe belangrijk voeding en hartslagzones zijn, maar nu zijn deze aspecten voor mij niet meer te negeren.

Met sportieve groet,
Yoeri

2

Re: Hallo allemaal!

Hallo Yoeri, welkom hier. Leuke site, ik heb een profiel aangemaakt!

3

Re: Hallo allemaal!

Behoorlijk uitgebreide site! Die triathlon kalender is gericht op Nederland, Belgie en Challenge en Ironman wedstrijden?

4

Re: Hallo allemaal!

Welkom!
Een mooie site inderdaad, met leuke artikelen.

5

Re: Hallo allemaal!

Dankjewel, en wat tof om te lezen dat jullie het een mooie site vinden!

Ja, de kalender richt zich met name op wedstrijden in Nederland en België. Het algoritme achter WeTri controleert dagelijks nieuwe wedstrijden van de NTB, de NTFU, Triathlonwedstrijden.be en Hardlopen.nl. Ook houdt de software alle wedstrijden van Challenge en Ironman in de gaten. Zodra er een nieuwe wedstrijd is, verschijnt-ie automatisch in de kalender. Mensen die willen, kunnen hier dan een berichtje over krijgen. Het is ook mogelijk een 'losse', ontbrekende wedstrijd aan te melden voor de kalender.

Het idee is om de kalender de komende maanden verder uit te breiden met nieuwe filteropties. Sinds kort is het mogelijk om te filteren op datum in combinatie met wedstrijdtype. Het idee is om dit verder uit te werken en later ook op subtype te kunnen zoeken (bijvoorbeeld: triathlon -> 1/4-afstand). Dit is alleen wel een werkje, omdat wij afhankelijk zijn van hoe onze bronnen, zoals de NTB, wedstrijden classificeren. Maar alles is te maken, en dat maakt het ook leuk om te doen.

6

Re: Hallo allemaal!

yoeri schreef:

Hallo allemaal!

Mijn naam is Yoeri en triathlon is, net zoals waarschijnlijk bij velen van jullie, mijn 'leven'. Inmiddels beoefen ik de sport circa vijf jaar. Na een aantal kwartjes, Olympische afstanden en afgelopen zomer een IM 70.3, ben ik nu druk aan het trainen voor mijn eerste hele: de Challenge in Almere.

Mijn schoonpa stak me aan met zijn passie voor de sport. Hij beoefent de triathlon ongeveer twintig jaar en heeft meerdere full distance Challenge- en Ironman-wedstrijden gedaan. Inmiddels 'triathlont' mijn vriendin ook ongeveer een jaar en vormen we een echt triathlonkoppel. Erg leuk!

Mijn schoonpa, mijn vriendin en ik zitten in de organisatie van Triathlon Rosmalen (dit jaar alweer de derde editie). Verder hebben mijn vriendin en ik WeTri opgericht. Dat is een site met handige hulpmiddelen en artikelen voor triatleten. Met onder meer een uitgebreide kalender en een trainingsplanner. Zie ook: https://www.we-tri.nl/article/9/dit-bet … thlonleven. We zijn altijd benieuwd naar feedback, dus laat vooral weten wat jullie ervan vinden. Tips zijn zeer welkom!

Ik hoop op dit forum vooral ervaringen te lezen van atleten die al een hele hebben gedaan. Met name over de do en dont's; bij de halve merkte ik al hoe belangrijk voeding en hartslagzones zijn, maar nu zijn deze aspecten voor mij niet meer te negeren.

Met sportieve groet,
Yoeri

Mooie uitgebreide site en goed verhaal.
Gelukkig is triathlon niet mijn leven en heb ik nog mooiere dingen in het leven dan triathlon wink tongue

Veel plezier en succes met de weg naar je hele

In manibus vestris victoria est

7

Re: Hallo allemaal!

Yoeri welkom hier! Leuk om te lezen hoe enthousiast je bent, veel succes met de voorbereidingen richting Almere!

8

Re: Hallo allemaal!

Welkom!

De site ga ik zeker gebruiken, ziet er mooi uit!

9

Re: Hallo allemaal!

Hallo Yoeri!

ik heb vorig jaar meegedaan in Rosmalen en vond het echt super! Goed georganiseerd, leuk parcours (behalve dat stukje erf bij die boerderij maar ach.. dat heeft ook weer zijn charme wink), fijn publiek.
En: niet te duur en goed beriekbaar met het OV. Dat is zeker een dikke plus.

Dit jaar kan ik niet ivm de have in Terheijden maar anders was ik er zeker weer bij.

Keep on tri-ing smile

10

Re: Hallo allemaal!

Kevmaster schreef:

Gelukkig is triathlon niet mijn leven en heb ik nog mooiere dingen in het leven dan triathlon wink tongue

Haha, ja, zoiets dacht ik ook. Nouja, in dat jaar dat ik voor een hele trainde bleef er wat weinig ander leven over, wat voor mij een reden was om dat bij één keer te houden.

Desalniettemin: welkom, en succes op weg naar Almere!

Louise

11

Re: Hallo allemaal!

Louise schreef:
Kevmaster schreef:

Gelukkig is triathlon niet mijn leven en heb ik nog mooiere dingen in het leven dan triathlon wink tongue

Haha, ja, zoiets dacht ik ook. Nouja, in dat jaar dat ik voor een hele trainde bleef er wat weinig ander leven over, wat voor mij een reden was om dat bij één keer te houden.

Desalniettemin: welkom, en succes op weg naar Almere!

Louise

Zelfs al zou ik trainen voor een hele, dan nog zijn er mooiere dingen dan triathlon.
Triathlon is zeker schitterend en een hele mooie toevoeging in mijn leven.
Maar sinds ik kindjes heb besef ik pas wat echt mooi en belangrijk is en daar kan de triathlon bij lange na niet aan tippen.
Sindsdien ben ik van een sportverslaafde een echte recreant geworden die lekker voor de fun zonder teveel “moeten” de triathlonsport beoefend.

In manibus vestris victoria est

12

Re: Hallo allemaal!

Bedankt voor de leuke reacties en voor de aanmoediging naar de hele!

Super dat je het als een mooie triathlon hebt ervaren, PGN10T! Het stuk bij de boerderij wordt als het goed is dit jaar verder aangepakt. Onze parcourscommissie is daar druk mee bezig. To be continued!

@Kevmaster, ik heb nog geen kinderen, dus kan daar helaas nog niet over meepraten. Misschien ligt het nog daar aan wink

13 Laatst bewerkt door Louise (06-03-20 10:54:10)

Re: Hallo allemaal!

Ik heb ook geen kinderen. Maar het is zeker niet zo dat je zonder kinderen sportverslaafd moet zijn hoor wink Al kan ik me wel voorstellen dat het uitmaakt.

Louise