1

Onderwerp: Afstudeerproject triathlon

Beste triathleten,

Ik ben Lars Spierings, vierde jaars student Sportkunde aan de Fontys Sporthogeschool in Eindhoven. Voor mijn afstudeerproject doe ik onderzoek naar triathleten uit de Benelux. Het doel van dit onderzoek is de motivatie en het bestedingspatroon van de triathleten achterhalen. Ik ben op zoek naar triathleten die deel willen nemen aan de enquête. Het onderzoek zal ongeveer 5 minuten in beslag nemen en het invullen en/of delen van deze enquête wordt zeer gewaardeerd. Alvast bedankt voor het invullen en/of delen van deze enquête!

https://forms.gle/fRbQQnRnwY4BvNqy5

Met een sportieve groet,
Lars Spierings

2

Re: Afstudeerproject triathlon

Succes met je afstuderen, ingevuld.

3

Re: Afstudeerproject triathlon

Ingevuld!
Ik mis wel wat vragen over gezinssituatie, iemand met 3 x modaal met 3 studerende kinderen zal minder uitgeven dan een vrijgezel met een modaal inkomen. Verder succes met je afstuderen.

4

Re: Afstudeerproject triathlon

Ingevuld!

Mbt budget, geld aan triathlonaccessoires: een paar schoenen (of 2?) tikt natuurlijk flink aan.
ik kan me niet voorstellen dat iemand NIET een stel schoenen koopt in de loop van een jaar...

Maar goed, daarom doe je je afstudeerproject natuurlijk ook.

Succes!

5

Re: Afstudeerproject triathlon

Dag PGN10T,

Allereerst dank voor het invullen van de enquête!
Wat betreft de vraag over de bestedingen, vallen schoenen onder het begrip accessoires.
Om verwarring te voorkomen, heb ik schoenen in de vraag toegevoegd naast kleding en accessoires.

Bedankt voor uw tip!

Groetjes,
Lars

6

Re: Afstudeerproject triathlon

Ja, ik zie mezelf niet echt als een big spender, maar op die eerste budgetvraag zat ik ook bovenaan.

7

Re: Afstudeerproject triathlon

Ik heb 'm ook ingevuld, maar eerlijk gezegd heb ik bij alle bestedingsvragen maar een grote gok gedaan. Ik houd niet bij hoe veel ik uitgeef, het kan bovendien nogal per jaar verschillen, en de grenzen van wat wel en niet meetelt waren me ook een beetje onduidelijk (zwembad-entree? massage?).

Louise

8

Re: Afstudeerproject triathlon

Qua budget is triatlon idd een bodemloze put precies. Je kunt blijven investeren of je kunt blij zijn met wat je hebt.

9

Re: Afstudeerproject triathlon

ronnyke schreef:

Qua budget is triatlon idd een bodemloze put precies. Je kunt blijven investeren of je kunt blij zijn met wat je hebt.

Dat laatste is de theorie natuurlijk.

10

Re: Afstudeerproject triathlon

Heb hem ook ingevuld. De vragen mbt besteed geld aan triathlon vond ik wel confronterend. Ben als hierboven wel benieuwd hoe je dit gaat duiden icm bruto inkomen zonder andere gegevens over bestedingspatroon. Succes met afstuderen!

11

Re: Afstudeerproject triathlon

Ingevuld!

Vond de uitgaves ook een lastige (en confronterende)
Vorige maand een nieuwe sporthorloge gekocht en val meteen een categorie hoger uit in je lijstje, terwijl ik dit eigenlijk over een paar jaar zou moeten spreiden.
Zou bv ook gelden voor een wetsuit.

12 Laatst bewerkt door Vanzella (10-03-20 11:08:08)

Re: Afstudeerproject triathlon

Tri-John schreef:

Ingevuld!

Vond de uitgaves ook een lastige (en confronterende)
Vorige maand een nieuwe sporthorloge gekocht en val meteen een categorie hoger uit in je lijstje, terwijl ik dit eigenlijk over een paar jaar zou moeten spreiden.
Zou bv ook gelden voor een wetsuit.

Hmm ja je horloge kun je spreiden en je wetsuit ook, maar om een of andere reden denk dat er elk jaar wel een dergelijke aankoop is :-)

oh en ingevuld natuurlijk..

13

Re: Afstudeerproject triathlon

Nogmaals dank voor alle reacties!

14

Re: Afstudeerproject triathlon

Ingevuld! Succes!

15

Re: Afstudeerproject triathlon

Ook ingevuld. Enige wat ik onduidelijk vond is of onderdelen voor de fiets ook meetellen. Een vermogensmeter, een discwiel of wielset, een Aero helm, snelpak of misschien zelfs kleine onderdelen of spullen die aan slijtage onderhevig zijn. Ter illustratie voor een mooie wielset kun je al snel duizenden euro's kwijt zijn en voor een paar snelle tubes ruim over de honderd. Velen van "ons" kopen wel veel van dat soort spul door de jaren heen om hun fiets steeds een upgrade te geven.

16

Re: Afstudeerproject triathlon

Weet niet of het nog steeds kon, maar heb hem ook ingevuld.