1

Onderwerp: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ook de triathlon wereld ontkomt niet aan maatregelen omtrent de corona crisis, maar wat? En wat gebeurt er dan?
Ironman heeft al aangegeven dat er mogelijk evenementen gecanceld worden.

2 Laatst bewerkt door MontanaMan (12-03-20 14:09:06)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Challenge Salou is al uitgesteld. Net als de marathons van Barcelona en Berlijn. Rotterdam en Londen zullen ook afgelast gaan worden vrees ik, en inderdaad behoorlijk ironmans en challenges dit voorjaar. Of ze moeten de draft rules ook toepassen tijdens het lopen en zwemmen en het parc ferme een stuk ruimer maken.

3 Laatst bewerkt door Jörgen (12-03-20 14:19:45)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Wellicht een meerdaags evenement van maken, waarbij elke 5 minuten een deelnemer mag starten...

Ik merk bij mezelf dat ik terughoudend ben met het inschrijven voor wedstrijden. Eerst maar even aankijken.

4 Laatst bewerkt door Macer (12-03-20 14:30:33)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Durf eigenlijk ook nergens voor in te schrijven op dit moment.. Ik denk dat het grootste probleem ook niet perse de sporters zijn, daar zit over het algemeen wel afstand tussen, maar meer de vele toeschouwers die langs de kant van dat soort evenementen staan.

Op 5 april staat Rotterdam op het programma, maar ik ben bang dat die wel doorgestreept gaat worden. Gelukkig is het alleen maar het startbewijs en gaat het niet om vluchten en hotelovernachtingen.

Hopelijk is het in juni allemaal weer wat gaan liggen rond IRONMAN Hoorn en zeker richting augustus. Als het te lang gaat duren ga ik in ieder geval maar overwegen om gebruik te maken om mijn startbewijs voor Kalmar alvast om te zetten naar 2021.

5

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Rotterdam is uitgesteld: https://www.nnmarathonrotterdam.nl/nieuws/

6

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Pfoe, heftig - nouja, niet onverwacht. Ik vind het maar naargeestig spannend allemaal.

7 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (12-03-20 14:53:59)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

De eerste competitiewedstrijd is over een maand. Wie weet is de pandemie dan over zijn piek heen?
Maar Rotterdam marathon op 5 april wordt inderdaad ook uitgesteld.

Ik ben benieuwd. Niemand heeft zoiets ooit nog meegemaakt, dus weinig van te zeggen...

8

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

In Belgie heeft de overheid nu beslist om alles t/m 31 Maart al niet te laten doorgaan maar dit zal waarschijnlijk wel verlengd worden. Golazo die de 10M en de marathon van Antwerpen enz organiseren hebben ook alles on hold gezet en vandaag word ook beslist of de Vlaamse klassiekers zoals de ronde van Vlaanderen nog door zal gaan. En de piek moet nog komen dus...

9

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Je ziet over het algemeen dat organisaties de adviezen van de overheid en RIVM volgen. En die wijzigen per dag. Ik ben er ook een beetje terughoudend in, maar zolang niemand inschrijft komt er zeker geen wedstrijd. Navragen bij de organisatie of je je geld terug krijgt bij een annulering vanuit hun kant is denk ik het minste wat je kunt doen.

10

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Geld terug lijkt me redelijk kansloos, en een beetje evenement heeft dit ook afgedekt in de voorwaardes. Als iedereen hun geld terug moet krijgen is het gelijk afgelopen et het evenement in de toekomst.

11

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ook hier dus alle evenementen met meer dan 100 mensen, tot eind maart afgelast.
En inderdaad is het zonde van het geld, maar dat krijg je niet terug. Hooguit kun je kosteloos je inschrijving omzetten naar een ander evenement, of ze verplaatsen het evenement.

12

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

De Grand Raid Nisramont gaat ook niet door.
En idd geen geld terug.

Die belgische organisatie heeft alles tm 12 april geschrapt.

13

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ze moeten alles schrappen hier in Belgie, land is aan het stilvallen momenteel; cafe's en restaurants mogen ook niet meer open en voetbal competitie en wielerkoersen gaan ook niet meer door.

14

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Net wel een algemene mail van Ironman gekregen, ze bekijken het per situatie. Hoop wel dat het over 3 maanden in Hoorn doorgaat, of in ieder geval niet definitief cancellen.

Twijfel wel of ik nu wel naar het zwembad zou moeten gaan. Hardlopen en fietsen doe ik uiteraard wel.

15

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik ben geen viroloog maar mijn voorzichtige inschatting is dat zwemmen nog wel kan. Ten eerste omdat de meeste mensen met griepklachten toch al niet gaan zwemmen en ten tweede omdat de kans wel heel klein is dat een eventuele bacil dan precies in je neus terecht komt. Kleiner dan als iemand zit te niezen in de bus.
Er zijn volgens mij ook nog geen zwembaden gesloten. Toch?

16

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

En inmiddels uit de NTB nieuwsbrief:

De NTB heeft, in navolging van adviezen van het RIVM en NOC*NSF, besloten om alle evenementen op de wedstrijdkalender af te gelasten. Verenigingen wordt gevraagd zelf de situatie goed in te schatten aan de hand van informatie van het RIVM om te bepalen of trainingen en andere bijeenkomsten doorgang kunnen vinden. De medewerkers van het bondsbureau werken zoveel mogelijk thuis, waarbij geprobeerd wordt de telefonische bereikbaarheid van het bondsbureau zo goed mogelijk te handhaven. Deze maatregelen gelden tot en met 31 maart.

17

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik kom net uit het zwembad (West, in R'dam) - het meeste is afgelast, waaronder al het schoolzwemmen, maar het banenzwemmen gaat gewoon door. Het was wel heel stilletjes, beetje onwerkelijke sfeer.

Louise

18

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Bij mij in de omgeving zijn  vanaf maandag alle zwembaden dicht . ( Duitsland )

19

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

In Eindhoven hebben ze net alle baden van de gemeente dichtgegooid per morgen. Niet dat ik behoefte had om te zwemmen trouwens, ik ga wel in mijn eentje hardlopen of fietsen de komende tijd.

20

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mijn werk is vanaf nu dicht. Mogelijkheden om veel km’s te maken dus. Jammer dat er een herstelweek op de agenda staat.

21

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Net email van de vereniging gekregen, alle trainingen zijn vanaf nu opgeschort. Begrijpelijk maar jammer

22

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Zal wel niet lang duren of alle zwembaden gaan dicht komende weken. Of gaan ze bij de kassa controleren of er niet meer dan 100 mensen aanwezig zijn?
Dan maar kilometers maken op de fiets deze weken, dat stond toch al op de planning.

23

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

esrem schreef:

Net email van de vereniging gekregen, alle trainingen zijn vanaf nu opgeschort. Begrijpelijk maar jammer

Mijn vereniging (TTL) heeft ook alle trainingen opgeschort. Balen maar inderdaad wel begrijpelijk.

24

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hier tellen ze idd 100 man af, meer mogen er niet in.

Ik heb gewoon een volle werkweek volgende week, kan mn patienten moeilijk in de steek laten.
Baal wel dat iedereen de supermarkt leegraust, ik grijp na een lange werkdag gewoon mis,wat idioot zeg.

25 Laatst bewerkt door Jörgen (13-03-20 20:36:56)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Idioot gedoe inderdaad in supermarkten. Ik neem aak dat iedereen na het weekend weer normaal gaat doen.

De zwembaden hier blijven open, wel met aangepast programma. En huurders zoals onze vereniging mogen zelf beslissen.

Vandaag nog heerlijk gezwommen, lekker rustig dus risico lijkt me te verwaarlozen.