26

Re: Snellere tijden in 'eigen' zwembad. Thuisvoordeel?

Zou interessant zijn om daar een statistische analyse op basis van iedereen zijn data op los te laten.

Mooie SPSS casus. Net zoals ooit met de Nike Vaporflys is gedaan.

27

Re: Snellere tijden in 'eigen' zwembad. Thuisvoordeel?

Ik heb er googlend niets over kunnen vinden, dus over of ZE-zwembaden sneller zijn, maar ik ben van plan om de komende tijd voor mezelf te gaan vergelijken. Dat gaat alleen wel even duren, want zo vaak kom ik nou ook weer niet elders (behalve dan in een chloorrijk en warm 20-meterbad - daar ben ik per baantje zéker veel sneller).

Mochten er van jullie zijn die kunnen vergelijken tussen chloor en andere ontsmettingsvormen, dan houd ik me aanbevolen!

Louise

28 Laatst bewerkt door chrisbakker (21-04-20 13:45:23)

Re: Snellere tijden in 'eigen' zwembad. Thuisvoordeel?

Het zwembad waar ik normalerwijze train, is een 33M bad. Nog een oud, maar mooi zwembad dat gemoderniseerd is. Het chloorgehalte lijkt daar minder dan in een 25 m bad waar ik vroeger ging. Het is een chloorzwembad, dat wel.
Dat er geen of nauwelijks chloorgeur is geeft me wel een goed zwem/ademgevoel, zoals hier al werd aangegeven . Logisch dat ik hier makkelijker / sneller lijk te zwemmen.
Maar uiteindelijk is buitenwater heel andere koek. En zoveel fijner.
Wel verassend was vorig jaar mijn eerste zeezwem-ervaring, met wind en ook stroming. Al de andere wedstrijden van 1/8 1/4 tm half of full altijd in meer of rivier gezwommen.