26 Laatst bewerkt door @Jeanette (13-03-20 21:34:02)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hamsteren ... why ???
Net na het zwemmen even de Aldi binnen gewipt  en was sprakeloos .

27

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik laat altijd bezorgen. Twee kratjes ofzo. We kregen bericht dat ze iets later waren. Bleek dat de klant voor ons 23 kratten ! vol boodschappen had besteld....

28

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik kan überhaupt niet online bestellen, te druk. Ben nu dan maar na het werken gegaan. Om 20.30 was er nog genoeg. Alleen geen toiletpapier, brood en weinig vlees. Ook iets minder voorgesneden spul. Heb meel gehaald en maak zelf wel brood. Al het sociale is hier in Brabant toch al half verbannen.

29

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Dat hamsteren vind ik ook onbegrijpelijk inderdaad. Wat ga je in hemelsnaam doen met honderd rollen wc-papier, of waar ben je dan bang voor???

Mijn grootste opdrachtgever voor maart/april heeft alles gecanceld, naast alle leuke dingen die niet doorgaan, dus ik kijk tegen een vrijwel lege agenda aan, en ik verdien ook vrijwel niets. Ik kan het financieel wel even hebben gelukkig en heb ook nog wel wat te doen, maar er zitten meer zelfstandigen in dit schuitje lijkt me - de economische gevolgen gaan gigantisch zijn.

Louise

30

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hier is men vooralsnog vrij laks. Cheltenham paarden races gister had gewoon 60.000 bezoekers, de overheid overweegt om vanaf volgend weekend massa bijeenkomsten te verbieden (maar ze steggelen er vooral over hoe moeilijk dat te organiseren is...). De vice chancellor van de universiteit (dat is de hoogste baas) stuurde gister een email waarin ze aangaf dat alles doorgaat als gepland maar dat wel voorbereidingen getroffen moeten worden om meer online te doen. Nu helpt het wel dat de semesters gister afgelopen waren en er komende weken dus weinig lesgegeven wordt. Helaas loopt de opleiding die ik leid niet in lijn met de universiteit, wonen mijn studenten op de universiteit en komen ze allemaal uit het buitenland. Dat kan nog lastig worden als ze de universiteit dichtgooien, ik kan ze moeilijk naar huis sturen. De andere universiteit in Oxford, Oxford Brookes gaat vanaf maandag 3 weken dicht. Een student van Oxford Brookes heeft positief getest op corona, 6 van Oxford tot dusver. Maar het is eindelijk eens een beetje zonnig en niet koud hier vanochtend, dus zo maar eens een mooi stuk hardlopen!

31

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik zat even te kijken en het VK is inderdaad wonderbaarlijk terughoudend, zeg. Tsja, we zullen pas achteraf weten wat wijsheid is. Wij hadden een paar dagen Londen gepland staan in april voor een concert, concert is wel al afgelast, we twijfelen nog over de rest.

Louise

32

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

On-topic: ik krijg net bericht dat ik van de Zwemloop in Vlissingen eind maart het inschrijfgeld terugkrijg. Da's netjes.

Louise

33 Laatst bewerkt door MontanaMan (15-03-20 20:23:40)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Halve marathon van Bath (10.000+ lopers) en Liverpool (3.000+ lopers) gingen vandaag 'gewoon' door. In Bath deden er 6200 lopers mee vandaag, ongeveer de helft van normaal.
De overheid verwacht nu dat in de komende weken mensen van over 70 thuis zouden moeten blijven.
Overigens is mijn village, waar veel ouderen wonen, heel actief op facebook en worden er hulp groepen opgezet om ouderen te helpen met boodschappen enzo zodat ze thuis kunnen blijven. Ook wordt erover gesproken dat mensen een strik aan hun deur kunnen hangen als ze hulp nodig hebben.

34

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Die hulpacties zie ik hier ook. Dat is wel hartverwarmend.
Mensen die boodschappen willen doen, kinderen willen opvangen etc.

35

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

On-topic: ik krijg net bericht dat ik van de Zwemloop in Vlissingen eind maart het inschrijfgeld terugkrijg. Da's netjes.

Louise

Ook de westfriese run bike run gaat het inschrijfgeld terug storten zag ik in de mail. Heel erg netjes van die organisatie ook.

36

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik heb het onderwerp even verplaatst...heb het gevoel dat ie hier beter staat...hoor het wel als jullie een andere mening hebben..;)
Heb ook het onderwerp wat breden gemaakt zodat er niet meerdere onderwerpen komen over corona.

Maar goed, ik had een vraagje over dit onderwerp..misschien dat 1 van jullie hier iets van weet:

Wat is het risico op overbrengen van het virus in een (klein) groepje wielrenners. Is dat door wetenschappers/ deskundige al iets over gepubliceerd? Als er ergens overdracht kan plaatsvinden lijkt mij zo'n groepje een zeer groot risico, maar is dat ook zo?

37

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Zwemloop Delft ook afgelast nog voordat ze de inschrijfkosten hebben geïncasseerd. Slim moment.

Zie de competitie ook niet van start gaan 13 april, bovendien als iedereen een maand niet heeft gezwommen. Zou wat mij betreft ook terecht zijn om alle wedstrijdsport voor de komende maanden van de kalender te schrappen, dat zorgt ook dat mensen geen onnodige risico's nemen door toch eigenwijs te gaan trainen. Beter nu even flinke maatregelen, en dan kan hopelijk in de zomer iedereen weer in goede gezondheid z'n vrije leventje vervolgen.

38

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik heb dit al tegengekomen maar is niet wetenschappelijk onderbouwd enkel tips. Tuurlijk meestal een groep fietsers of hardlopers zijn een groot deel snotterende fluim snuitende en rochelende mensen dus de kans op besmetting als er iemand bij is die besmet is althans is dan wel groter denk ik https://fietspiratie.wordpress.com/2020 … HZ6PXmH1F4

39 Laatst bewerkt door @Jeanette (16-03-20 10:42:58)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Vandaag een email van mijn trainer gekregen .
Vanaf vandaag zijn er geen verenigingstrainingen meer , vanaf  morgen t/m 19-4 is de sportschool
ook dicht ( Duitsland )
De specifieke trainingsplannen voor wedstrijden zijn stop gezet .
Wel hebben we een schema gekregen om " conditie " bij te behouden .
Intensieve trainingen zijn geschrapt , alleen nog trainen op lage intensiteit .

Blijf gezond allemaal .

40

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Alleen trainen op lage intensiteit heb ik ook langs zien komen. Hoge intensiteit verlaagd je weerstand tijdelijk, waardoor je vatbaarder wordt voor een virus.

41

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

wilagro schreef:

Alleen trainen op lage intensiteit heb ik ook langs zien komen. Hoge intensiteit verlaagd je weerstand tijdelijk, waardoor je vatbaarder wordt voor een virus.


Precies !

42

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik vond dit ook wel wat goede adviezen:

https://www.bicycling.com/nl/gezondheid … ennen-mtb/

43

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Ik heb dit al tegengekomen maar is niet wetenschappelijk onderbouwd enkel tips. Tuurlijk meestal een groep fietsers of hardlopers zijn een groot deel snotterende fluim snuitende en rochelende mensen dus de kans op besmetting als er iemand bij is die besmet is althans is dan wel groter denk ik https://fietspiratie.wordpress.com/2020 … HZ6PXmH1F4

Die laatste tip, van het rechtop blijven, vind ik ook wel een heel belangwekkende. Het laatste wat je nou wil, is naar het ziekenhuis moeten. Ik twijfelde nog over een groepsrit woensdag, maar dit geeft de doorslag.

Louise

44

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Groepstrainingen worden in Belgie nu zowiezo afgeraden. Club en coaches en de triatlon bond zenden mails en nieuwsbrieven rond om dit zeker te vermijden momenteel.

45

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hedcandy schreef:

De Grand Raid Nisramont gaat ook niet door.
En idd geen geld terug.

Die belgische organisatie heeft alles tm 12 april geschrapt.


Ja sportevents maakt een mooie winst met deze annuleringen...

Herderen is ook afgelast, ik kreeg een mail: Geen geld terug of wat dan ook, al is het maar een tegoed bon voor een deel van het inschrijfgeld om bij een latere race te gebruiken.

Ze hebben vast al wat kosten gemaakt, maar ik betwijfel ernstig of ze het zwembad en de sporthal gaan betalen.. Nog afgezien van de EHBO etc etc etc etc...


Het zal wel legaal zijn, maar erg sympathiek is het niet..

46

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Nu ook wettelijk verbod op groepen wielertoeristen hier https://www.tvoost.be/nieuws/coronaviru … 2Ck5FYw5dY

47

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Sport Events is al een beetje op hun stappen teruggekeerd en gaan bekijken hoe ze de ingeschreven deelnemers tegemoet kunnen komen. Natuurlijk daar leven ook mensen van en die sponsoren ook enkele prof atleten dus ik denk niet dat die met heel deze situatie blij gaan zijn want dit brengt naar de toekomst toe toch wel wat onzekerheid mee. Ikzelf sta ingeschreven voor de 111 in Deinze is wel pas in Augustus maar wie weet...?

48

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Een 8k loop over 2 weken is afgelast, maar als je die dag 8k loopt en de fotos deelt stuurt de organisatie je medaille op. Je kunt je inschrijfgeld terugkrijgen, maar aangezien het een charity-run is (voor een kinderziekenhuis) zie ik daar vanaf.

49

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Dat hele sportgedoe lijkt nu allemaal wel onbelangrijk. Tegelijkertijd is het ook iets waar je je aan vast kan houden, als een touw waarlangs je door een donkere tunnel kan. Jammer dat we niet meer kunnen zwemmen maar fietsen en lopen kunnen voorlopig nog wel. Of de evenementen waar je voor traint wel doorgaan is dan van later zorg.

De eerste clinic die wij met Dutch Adaptives volgende week zondag zouden hebben is nu een paar weken verplaatst en er voor in de plaats krijgen we een online coachcall. De moed er in houden, er zijn ergere dingen.

50

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mijn halve in Frankrijk (Lacanau) is ook gecancelled.

In Spanje is wielrennen en MTBen nu verboden op straffe van 3000 euro.
Het idee erachter is dat je een ziekenhuisbed bezet houdt als je op je plaat gaat.
Hoop niet dat wij ook zoiets gaan krijgen.