26

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Een zwembad hier was vandaag nog open, maar vanaf morgen dicht, andere is al vanaf eergister dicht. Maar op eigen inititief, van de overheid mag alles nog gewoon open blijven hier in de UK.

27

Re: Corona en zwemmen in zwembad

ronnyke schreef:

Maar als je er over nadenkt met al de doden en gevolgen die er al zijn en gaan zijn gaat het leven na de crisis niet van vandaag op morgen zijn gewone gang gaat gaan en vrees ik dat sport of andere evenementen geen prioriteit zullen zijn.

Daar ben ik ook wel somber over, ja, nog te weinig over gehoord ook: hoe de deskundigen het zich voorstellen om hier uit te komen (althans, voordat er een vaccin is). We gaan echt begin april niet weer alles mogen, want dan gaat het virus alsnog los.

Maarre... ook ik zou zwemmen zonder doel voor ogen, al kan ik zwemmen nog het beste missen van de drie sporten. Als we alsjeblieft maar naar buiten blijven mogen!

Louise

28

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Mja als het de weg opgaat zoals bv Spanje als je daar nu gaat joggen heb je een boete van 3000 euro aan je been. Daar mag je enkel buiten lopen/komen als het echt noodzakelijk is zoals bv naar de dokter of te gaan werken. Italië kan zijn aantal doden niet meer aan daar worden ze direct begraven of gecremeerd kort na overlijden. Ik zeg niet dat dat hier ook zo gaat zijn maar je mag toch wel rekenen dat er de eerst komende weken enkele honderden mensen gaan sterven in Belgie en Nederland dus er zal waarschijnlijk wel iemand bijzijn uit je of mijn familie/ buurt / vriendenkring.

29

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Zwembaden in Rotterdam zijn nu inderdaad ook gesloten.

Buitenwater lijkt me lekker, maar is met deze temperaturen echt funest voor m'n weerstand.

30

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Filmpje op Facebook al zien passeren, van die knakker die borstcrawlt op een skateboard? Hilarisch!

31

Re: Corona en zwemmen in zwembad

ronnyke schreef:

Mja als het de weg opgaat zoals bv Spanje als je daar nu gaat joggen heb je een boete van 3000 euro aan je been.

Valt je hond uitlaten onder noodzakelijk?

32

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Montanaman ik weet niet in hoever de maatregelen reiken of nageleefd worden. Lees nu van sporters die in Spanje verblijven hoe het daar is en op het nieuws was het gisteren ook dus hoe en wat precies? Ze lieten beelden zien van Barcelona en dat was dood wie buiten liep werd direct aangesproken door de politie om te vragen wat ze aan het doen waren en naar waar ze moesten. Ik verwacht hier in Belgie ook nog wel een lock-down in sommige steden of gemeenten. Knokke waar de zwintriatlon gehouden word is al sinds donderdag in lock-down.

33

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Louise schreef:

Maarre... ook ik zou zwemmen zonder doel voor ogen, al kan ik zwemmen nog het beste missen van de drie sporten. Als we alsjeblieft maar naar buiten blijven mogen!

Louise

Ik ook, en toch mijn wekelijke sportschoolbezoekjes ook. Ik heb 2 turnende dochters die zijn nu buiten aan het oefenen. Misschien moet ik wel meedoen. Er is een rekstok, een evenwichtsbalk...

Je moet sneller dan de klos zijn.

34

Re: Corona en zwemmen in zwembad

MontanaMan schreef:
ronnyke schreef:

Mja als het de weg opgaat zoals bv Spanje als je daar nu gaat joggen heb je een boete van 3000 euro aan je been.

Valt je hond uitlaten onder noodzakelijk?

In Italie doen de honden hun behoeften al binnen...die mogen niet meer uitgelaten.
Het is me toch wat zeg...


En ja Louise, die is wel hilarisch he?!

35

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ja - heb sowieso grote behoefte aan af en toe wat luchtigheid en goeie humor!

36

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Hedcandy schreef:
MontanaMan schreef:
ronnyke schreef:

Mja als het de weg opgaat zoals bv Spanje als je daar nu gaat joggen heb je een boete van 3000 euro aan je been.

Valt je hond uitlaten onder noodzakelijk?

In Italie doen de honden hun behoeften al binnen...die mogen niet meer uitgelaten.
Het is me toch wat zeg...

ik vind dit wel iets om ook hier in te voeren en na de crisis ook zo te laten eigenlijk
opruimplicht werkt vaak voor geen meter, scheelt schoenen schoonmaken als je wat van andermans hobby over het hoofd hebt gezien :-(

Grtz
D.

37

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Hier willen ze nu de avondklok gaan invoeren dus na 22u mag je niet meer buiten komen; Parijs is in lock-down een de rest van Frankrijk zal waarschijnlijk spoedig volgen.

38

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Louise schreef:

Filmpje op Facebook al zien passeren, van die knakker die borstcrawlt op een skateboard? Hilarisch!

Haha ja, die kwam voorbij in de groeps-app van onze triathlonvereniging  big_smile

39

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik heb even getwijfeld, maar ben toch niet buiten gegaan. Normaal zwem ik in maart weer voor het eerst buiten, maar ik ben toch bang voor de klap op mijn weerstand. Nog maar even geduld hebben dus.

40

Re: Corona en zwemmen in zwembad

ic3d schreef:

Ik heb even getwijfeld, maar ben toch niet buiten gegaan. Normaal zwem ik in maart weer voor het eerst buiten, maar ik ben toch bang voor de klap op mijn weerstand. Nog maar even geduld hebben dus.

Nog een paar dagen, dan is het april wink

Ik heb het vanmorgen één keer geprobeerd, maar ben nu al klaar met die alternatieve oefeningen. Ik sport omdat ik het leuk vind, en dit voelt echt als een straf...
Hoop dus dat het langzaamaan naar 11 a 12 graden stijgt, de komende weken, dan wil ik er wel in duiken.

41

Re: Corona en zwemmen in zwembad

LindaRotterdam schreef:
ic3d schreef:

Ik heb even getwijfeld, maar ben toch niet buiten gegaan. Normaal zwem ik in maart weer voor het eerst buiten, maar ik ben toch bang voor de klap op mijn weerstand. Nog maar even geduld hebben dus.

Nog een paar dagen, dan is het april wink

Weet iemand of de bewering dat zwemmen in koud water een klap op de weerstand juist is? Niet lullig bedoeld hoor LindaRoterdam maar bij deze de waaromvraag. Ik hoor het vaak maar ik kan het eigenlijk nergens vinden behalve de verhalen van die "ice man"

Je moet sneller dan de klos zijn.

42

Re: Corona en zwemmen in zwembad

mcguyver schreef:
LindaRotterdam schreef:
ic3d schreef:

Ik heb even getwijfeld, maar ben toch niet buiten gegaan. Normaal zwem ik in maart weer voor het eerst buiten, maar ik ben toch bang voor de klap op mijn weerstand. Nog maar even geduld hebben dus.

Nog een paar dagen, dan is het april wink

Weet iemand of de bewering dat zwemmen in koud water een klap op de weerstand juist is? Niet lullig bedoeld hoor LindaRoterdam maar bij deze de waaromvraag. Ik hoor het vaak maar ik kan het eigenlijk nergens vinden behalve de verhalen van die "ice man"

Uit eigen ervaring weet ik zeker dat het zo is. Dat is voor mij even voldoende om niet het risico te nemen.

Als ik zo even google kom ik sowieso op genoeg artikelen die iets zeggen over de slechtere weerstand bij licht onderkoelde operatiepatiënten, letterlijk kou vatten omdat je lichaam harder aan het werk moet om het warm te houden, etc.

43

Re: Corona en zwemmen in zwembad

De eerst komende triathlon wedstrijd zal op zijn vroegst in het voorjaar 2021 zijn denk ik. Qua training zal het lastig worden als de zwembaden in november nog dicht zijn. Er is nu echt geen enkele reden om in koud open water te zwemmen. Je wordt er niet beter van. Het is een aanslag op de weerstand. Met onder de 20 graden watertemperatuur zou ik lekker wat anders gaan doen.

44

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik ervaar koud water wel als grote klap voor mijn lijf. Ik denk dat daar grote individuele verschillen in zijn. Wat ook de kritiek is op die Ice Man: wat hij kan en wat goed voor hem is, ligt voor de meeste mensen echt wel anders. 

Overigens weet ik niet of 'grote klap voor mijn lijf' ook betekent: 'grote klap voor mijn weerstand'. Ik ben voor zover ik weet nooit ziek geworden na zwemmen in koud water. Maar ik heb ook nooit doorgezwommen tot onderkoeling ofzoiets - dat lijkt me sowieso niet zo slim en nergens goed voor, corona of geen corona.

Ik ga het maar net zo doen als andere jaren: wachten tot een graad of 16-17, en dan voorzichtig gaan wennen/opbouwen. Dat is meestal pas vanaf 2e helft mei. Dus ik ga geduld moeten hebben (zie ook weerbericht, zal ik maar zeggen...).

Louise

45

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik heb wel eens een poging gedaan om de winter door te zwemmen, en kan erg goed tegen koud water. Tijdens het zwemmen had ik dan ook nergens last van, maar erna zo ontzettend koud en rillerig. En helaas ook gelijk verkouden.

Het is trouwens ook een verschil of je er alleen even induikt (dippen), of ook echt een serieuze zwemtraining wilt doen of stuk zwemmen. Ik heb eerder langere stukken bij zo'n 13 graden gezwommen, met wetsuit en dat was goed te doen. Wachten tot het 20 graden werd heb ik nog nooit gedaan, en was ik nu ook niet opeens van plan.

Niet omdat het ergens goed voor is, maar sommige dingen doe je ook omdat je het leuk vindt. Toch?

46

Re: Corona en zwemmen in zwembad

LindaRotterdam schreef:

Het is trouwens ook een verschil of je er alleen even induikt (dippen), of ook echt een serieuze zwemtraining wilt doen of stuk zwemmen.

Zeker ja. Ik heb vroeger toen ik nog in Vlissingen woonde wel 'doorgezwommen' in zee tot in december, maar dat was geen zwemmen, dat was erin hollen, duiken en er snel weer uit. Maar zelfs daarvan duurde het dan een tijdje om weer bij te komen, ja. (Zo lang zelfs, dat mijn ouders het gingen verbieden, want ik kwam niet meer aan m'n huiswerk toe.)

En ik vind zwemmen ook te leuk om te wachten tot 20 graden hoor!

Louise

47

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Mijnprobleem is nu ook al mocht het warm zijn ik zwem altijd in Nederland en nu met de grenzen dicht is dat wel kut en zeker omdat hier niet echt zwemwater is en op de domeinen waar het wel is die zijn nu gesloten voor publiek.

48

Re: Corona en zwemmen in zwembad

misschien een oplossing voor een aantal leden?

https://sporza.be/nl/2020/03/29/waar-ee … 508703248/

49

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Ik heb nu twee keer in open water gezwommen, het is koud, maar persoonlijk vind ik het wel te doen. Beide keren ongeveer 30 minuten gezwommen. De water temperatuur is zo rond de 12 graden. Ik doe mijn wetsuit aan en de 2 dikste zwemcaps die ik heb over elkaar heen aangedaan.
Ik vind het vooral koud uit het water en bij het omkleden, gelukkig heeft mijn nieuwe auto hele goede stoelverwarming, dat helpt. Ik doe het maar 1x per week omdat het niet echt comfortabel is, maar achteraf ben ik er altijd wel blij mee dat ik het heb gedaan. En thuis lekker onder een warme douche om weer helemaal op temperatuur te komen.

50

Re: Corona en zwemmen in zwembad

Waar zwem je, dat het water al zo warm is?