1

Onderwerp: Leesvoer

Door de corona crisis heeft https://www.scribd.com/ nu een 30 dagen gratis proefperiode, er is ook een ruim aanbod in triathlon gerelateerd leesvoer, o.a. boeken van Joe Friel, Jack Vance.

2

Re: Leesvoer

Ik heb deze week het boek MOVE van Lieven de Maesschalck gekocht. Is toch samen met David Bombeke zowat de iconen in de topsport op gebied van kine. Maar heb het zelfs nog niet uitgepakt dus...

3 Laatst bewerkt door chrisbakker (11-06-20 09:02:01)

Re: Leesvoer

Ook een stukje leesvoer vond ik gisteren terug in de Gazet van Antwerpen, over de eerste Belg die deelnam aan de Ironman Hawai in 1983. Dat was Wilfried Van Aken. De begin jaren van de Triathlonsport.
Was wel een goede loper op de 800m en 10km(31min), kon stukje fietsen, en kon zwemmen.
En dan de mensen die hem kenden:" Allez Wilfried gij kunt zwemmen, fietsen en lopen, waarom begint ge daar niet aan".
Ongelooflijk, wist niets van voeding en trainingsschema voor zo een afstand. En over voeding nog minder.
Finishte in 11u29. Had wel Baxters/infuus nodig en een ijsbad om te herstellen.

Deed me wel denken in mijn eerste Proeven/kennismaking met de triathlonsport. In 1984 in Breda. Zwemmen in het buitenbad Wolfslaar, dan fietsen in Breda zuid / Chaam , en dan nog een plaatselijk loopparcours. Weet niet meer precies hoe lang het was, ik vermoed een kwart.