176

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

davidr schreef:
mcguyver schreef:

Terheijden geannuleerd, nu maar ingeschreven vooor Emmeloord op 30 augustus.

Jammer! Heb de mail ook ontvangen.

Zal me ook eens beraden over een andere halve, wellicht is Emmeloord idd een optie.

Ik ga die dag wel iets doen. Soort alternatief. Zwemmen in de Galderse meren, en dan vanuit de auto als wisselzone fietsen en lopen. Zoiets.

Je moet sneller dan de klos zijn.

177

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Van Brouwersdam wel, van Breukelen is dit tot nog toe de enige communicatie.

Beste sporter,

Je hebt je ingeschreven voor de triathlon van Breukelen.
Waarschijnlijk heb je net de persconferentie gezien waarin
werd gesteld dat er tot 1 juni 2020 geen bijeenkomsten
meer mogen gaan plaatsvinden.
Dit houdt in dat de triathlon van Breukelen, welke op 2 mei
zou gaan plaatsvinden, wordt geannuleerd.

Wij als organisatie hopen dat jullie voor de editie van volgend
jaar weer massaal gaan inschrijven.

178

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hedcandy schreef:
@Jeanette schreef:

Sterkte Hedcandy , wat doe je eigenlijk voor werk ?i

Tnx! Ik heb een eigen praktijk voor fysiotherapie.

Heb me aangemeld als vrijwilliger in het ziekenhuis. Als we hier Brabantse toestanden krijgen is alle hulp welkom gok ik...

Ik ook, aangemeld als vrijwilliger bij het Rode Kruis voor het geval het nodig is.
Ik moet overigens wel nog steeds werken, kringloopwinkels zijn een vitale sector he...je moet toch je tweedehands theepotje kunnen scoren in tijden van crisis.)
Wel heel blij dat we nog naar buiten mogen, net een stukje hardlopen gedaan. De meeste mensen houden zich prima aan de 1.5 meter, behalve de groepjes jongeren.:( En ik voel, wonende in Rotterdam zuid ook niet behoefte om de heren er op aan te spreken als hardlopend vrouwtje van 1 meter 59.

179

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

LindaRotterdam schreef:
mcguyver schreef:

Terheijden geannuleerd, nu maar ingeschreven vooor Emmeloord op 30 augustus.

Wow, die is 14 juni pas. Dat vermoedt niet veel goeds...


ik denk dat ze op voorhand hebben geannuleerd om te voorkomen dat ze hoge kosten gaan maken de komende weken en dan alsnog moeten annuleren. Nu kunnen ze iedereen toch nog een groot deel van het betaalde startgeld terug betalen. Wat ik heel netjes vind.

180

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

LindaRotterdam schreef:
mcguyver schreef:

Terheijden geannuleerd, nu maar ingeschreven vooor Emmeloord op 30 augustus.

Wow, die is 14 juni pas. Dat vermoedt niet veel goeds...


ik denk dat ze op voorhand hebben geannuleerd om te voorkomen dat ze hoge kosten gaan maken de komende weken en dan alsnog moeten annuleren. Nu kunnen ze iedereen toch nog een groot deel van het betaalde startgeld terug betalen. Wat ik heel netjes vind.

181

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik had me tot nu toe voor twee evenementen ingeschreven. Op 13 juni de halve marathon van Zwolle. Gaat hem niet worden verwacht ik. Ook heb ik me ingeschreven voor de kwart triathlon van Zwolle in september.
De rest van het triathlon wou ik ook een beetje laten afhangen van de ontwikkeling van mijn zwemcapriolen. Had me ingeschreven voor een borstcrawlcursus die in april zou starten maar die is al verplaatst naar september.
Maar goed sinds kort de eigenaar van een nieuwe racefiets, een Willier GTR dus dan maar de komende tijd mooi veel fietskilometers maken. gebeuren

182

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Nog geen enkele officiele annulering ontvangen van de evenementen waarop ik had ingeschreven, maar je kan het natuurlijk op je klompen aanvoelen...
Eerste keer ook wat in het buitenland.

Mei: IM70.3 Mallorca 9 dagen met het hele gezin. vluchten, fietskoffer, huurauto, hotel...moet nog maar zien of ik nog wat terug krijg.

Juni: IM70.3 Denemarken. 5 dagen met hele gezin. AirBNB is al betaald...

Juli: 1/3 in Stein, Limburg

Augustus: 1/8 Veenendaal

Misschien kan ik de vluchten en IM's omboeken naar het najaar of voorjaar volgend jaar.... Even afwachten maar. We zullen het wel zien..

183

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

@Remco Airbnb kun je vaak terug krijgen, niet altijd maar vaak is men zeer soepel. Wellicht het nakijken waard.

184

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik heb een weekje Londen gecanceld en ben bezig met een nog grotere reis (fietsen in Azië), en tot nu toe valt de schade me mee: er zijn allerlei verzet- en voucher-regelingen en een Londens hotel was coulant. Daar hebben we geluk mee gehad, maar ik zou zeggen: ga het gewoon uitzoeken, het kan meevallen.

Ik vind tot nu toe eigenlijk de sportdingen (triathlons maar ook contributies enzo) de slechtste annuleringsregelingen hebben. Culturele dingen worden ook allemaal verzet of je krijgt je geld terug.

Louise

185

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hier in Belgie gaat men nu beginnen met het verlaten van het huist te beperken. Men gaat niet meer zolang en zover van huis meer mogen dan men wil dus duurtrainingen zullen er waarschijnlijk dan ook niet meer inzitten :-(

186

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Hier in Belgie gaat men nu beginnen met het verlaten van het huist te beperken. Men gaat niet meer zolang en zover van huis meer mogen dan men wil dus duurtrainingen zullen er waarschijnlijk dan ook niet meer inzitten :-(

Hoe controleren ze dat dan?

Tot dusver wordt alles vanuit België hier een paar dagen later ook ingevoerd, en ik heb nog steeds een weekje vakantie staan volgende week. Ben ik echt wel aan toe, en hoop dan wat mooie ritten te mogen maken.

187

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Paspoortcontrole, als ze me aanspreken en ik ben 10km van huis en er word maar tot 4km toegelaten dus een boete. In Frankrijk, Spanje en Italië is dit al van toepassing en Nederland zal vlug volgen die lopen nu al meer dan 2 weken achter op de curve tgo Belgie dus die gaan toch een serieuze inhaal beweging moeten doen.

188

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Paspoortcontrole, als ze me aanspreken en ik ben 10km van huis en er word maar tot 4km toegelaten dus een boete. In Frankrijk, Spanje en Italië is dit al van toepassing en Nederland zal vlug volgen die lopen nu al meer dan 2 weken achter op de curve tgo Belgie dus die gaan toch een serieuze inhaal beweging moeten doen.

Als ze het zouden limiteren tot 4 km vogelvlucht lijken al mijn duurlooproute's nog binnen de cirkel te liggen (ik doe duurlopen van maximaal 15km). Voor het fietsen is het een ander verhaal...

189

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Strengere maatregelen zijn niet altijd ook verstandiger, vind het ook wel fijn dat Nederland daar een eigen lijn in trekt. wink

Lijkt me bijvoorbeeld geen goed idee om met de halve stad in hetzelfde gebied buiten te gaan sporten.

190

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja, ik had dat al gedacht: lekker in de stad, met z'n allen binnen 1 kilometer moeten blijven...  Ik snap dat niet, en dat gaat 'm hier en ook in België niet worden.

Wat ik begrijp van het kamerdebat in Nederland is verdergaande inperking van buiten zijn niet aan de orde hier. Alles kan elk ogenblik veranderen, maar voorlopig stelt dat me wel gerust.

Louise

191 Laatst bewerkt door Jörgen (26-03-20 14:58:21)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

LindaRotterdam schreef:

Strengere maatregelen zijn niet altijd ook verstandiger, vind het ook wel fijn dat Nederland daar een eigen lijn in trekt. wink

Lijkt me bijvoorbeeld geen goed idee om met de halve stad in hetzelfde gebied buiten te gaan sporten.

Dan krijg je dit soort toestanden:

strava

192

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Ja, ik had dat al gedacht: lekker in de stad, met z'n allen binnen 1 kilometer moeten blijven...  Ik snap dat niet, en dat gaat 'm hier en ook in België niet worden.

Wat ik begrijp van het kamerdebat in Nederland is verdergaande inperking van buiten zijn niet aan de orde hier. Alles kan elk ogenblik veranderen, maar voorlopig stelt dat me wel gerust.

Louise

Er wordt hier in Belgie nu wel gelobbied om meer duidelijkheid te krijgen over wat wel en niet mag qua "buitenspelen".

193

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Paspoortcontrole, als ze me aanspreken en ik ben 10km van huis en er word maar tot 4km toegelaten dus een boete. In Frankrijk, Spanje en Italië is dit al van toepassing en Nederland zal vlug volgen die lopen nu al meer dan 2 weken achter op de curve tgo Belgie dus die gaan toch een serieuze inhaal beweging moeten doen.

Nee hoor, gaat niet gebeuren. Beleid van Nederland is niet de rest volgen maar zelf keuzes maken.

Je moet sneller dan de klos zijn.

194

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Challenge Roth is zojuist zelfs helemaal afgelast.. De grootste "hele" ter wereld nu drie maanden van tevoren al afgelast.

Wel fijn voor de vrijwilligers en atleten die niet (mogelijk) voor niets alle voorbereidingen treffen..

195

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Vanzella schreef:

Challenge Roth is zojuist zelfs helemaal afgelast.. De grootste "hele" ter wereld nu drie maanden van tevoren al afgelast.

Wel fijn voor de vrijwilligers en atleten die niet (mogelijk) voor niets alle voorbereidingen treffen..

Wel fijn die duidelijkheid.
En daardoor ook de mogelijkheid om mensen hun geld terug te geven. Echt uniek!


Ik houd https://www.challenge-family.com/changes/ nauwlettend in de gaten, maar tussen eind mei (Lissabon) en begin juli (Roth) wordt vooralsnog niets afgelast...

196

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ThomasG schreef:

Als ze het zouden limiteren tot 4 km vogelvlucht lijken al mijn duurlooproute's nog binnen de cirkel te liggen (ik doe duurlopen van maximaal 15km). Voor het fietsen is het een ander verhaal...

Klopt, wiskundig kun je gaan tot ruim 16 km als je de contouren van de cirkel volgt. Maar dan moeten er daar wel wegen liggen. ;-)

Je moet sneller dan de klos zijn.

197

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

mcguyver schreef:
ThomasG schreef:

Als ze het zouden limiteren tot 4 km vogelvlucht lijken al mijn duurlooproute's nog binnen de cirkel te liggen (ik doe duurlopen van maximaal 15km). Voor het fietsen is het een ander verhaal...

Klopt, wiskundig kun je gaan tot ruim 16 km als je de contouren van de cirkel volgt. Maar dan moeten er daar wel wegen liggen. ;-)

24km zelfs!

Omtrek cirkel = Pi x diameter = 3.14 x 8km (4km vogelvlucht in elke richting) = 24km!

Nu nog  vlug even wat wegen aanleggen ;-)

198

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Klopt, had Pi verkeerd, ik dacht 2,1421maar was 3,1421.

Je moet sneller dan de klos zijn.

199

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hedcandy schreef:

Tnx! Ik heb een eigen praktijk voor fysiotherapie.

Heb me aangemeld als vrijwilliger in het ziekenhuis. Als we hier Brabantse toestanden krijgen is alle hulp welkom gok ik...

Oh ja ...dat is zuur .
Super dat je je als vrijwilliger hebt aangemeld .
Heb heel veel respect voor de mensen in de zorg en iedereen die daar mee te doen heeft .

200

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

NTB zet streep door teamcompetities voor dit jaar: https://www.triathlonbond.nl/over-ntb/n … nbod-2020/