26

Re: Reparatie horloge, glas vervangen Garmin 735

Zou er niet te veel van verwachten, Garmin is er goed in de functionaliteit te verminderen middels updates, maar verbeteren zijn ze daarna niet zo goed in.
Mijn edge 820 heeft ook bewezen minder accu capaciteit sinds de laatste update van 4 maanden geleden. En mijn fenix 2 werkte ook schijnbaar beter voor de laatste paar updates

27

Re: Reparatie horloge, glas vervangen Garmin 735

wilagro schreef:

Zou er niet te veel van verwachten, Garmin is er goed in de functionaliteit te verminderen middels updates, maar verbeteren zijn ze daarna niet zo goed in.
Mijn edge 820 heeft ook bewezen minder accu capaciteit sinds de laatste update van 4 maanden geleden. En mijn fenix 2 werkte ook schijnbaar beter voor de laatste paar updates

Oei!
Ik hoop er toch wel op...
Van een GPS vinden in 5" naar vaak meer dan 2' staan wachten... Toch niet echt normaal voor een nieuw model waar je ruim 500€ voor betaald.
Ik heb het probleem voor de zekerheid ook nog maar eens zelf doorgegeven.

28

Re: Reparatie horloge, glas vervangen Garmin 735

FWIW, de 935 vond gisteren en vandaag (voor mijn dagelijks toegelaten exercise buiten) de GPS binnen een 10-15 sec.

29

Re: Reparatie horloge, glas vervangen Garmin 735

Hij leek het gister weer als vanouds te doen!

30

Re: Reparatie horloge, glas vervangen Garmin 735

wilagro schreef:

Zou er niet te veel van verwachten, Garmin is er goed in de functionaliteit te verminderen middels updates, maar verbeteren zijn ze daarna niet zo goed in.
Mijn edge 820 heeft ook bewezen minder accu capaciteit sinds de laatste update van 4 maanden geleden. En mijn fenix 2 werkte ook schijnbaar beter voor de laatste paar updates

Komt totaal niet overeen met mijn verwachtingen en ervaringen. Wat is het belang van Garmin om dergelijke werkwijze te hanteren?

Je moet sneller dan de klos zijn.

31

Re: Reparatie horloge, glas vervangen Garmin 735

Garmin heeft een dusdanig sterke marktpositie dat ze erop gokken dat jij wel een nieuwe Garmin zult kopen als je oude krakkemikkig wordt. Dat is in elk geval hun reputatie onder hun critici: dat ze niet echt hun best hoeven te doen op goede kwaliteit of goede service. Dat kunnen ze zich permitteren. Ik weet niet of ik het goed onthouden heb, maar hun marktaandeel in die echte sporthorloges is iets van 90 % ofzo. Daar word je lui van, als bedrijf...

Louise

32 Laatst bewerkt door mcguyver (26-03-20 15:21:18)

Re: Reparatie horloge, glas vervangen Garmin 735

Dus een matig presterend bedrijf is en blijft marktleider? In een markt van enkele aanbieders en veel vragers kan dat. Zie Microsoft. In een markt waar volop concurrentie is zoals sporthorloges lijkt de stelling die ik hierboven heb gezet dus niet mogelijk.

Wat ik wel kan begrijpen dat mensen het frusterend vinden als hun spullen niet werken. Maar om daar complottheorieen voor te gebruiken zoals wilagro zegt kan ik niet volgen. Alsof Garmin de strategie heeft om eerst goeie kwaliteit te maken. Vervolgens te verkopen om daarna de kwaliteit te verlagen? Sorry, als je dat echt denkt zou ik heel snel een ander merk kopen.

Je moet sneller dan de klos zijn.

33

Re: Reparatie horloge, glas vervangen Garmin 735

Het zijn geen complot theorieën. Garmin brengt regelmatig updates uit en de ene update is beter dan de andere. Helaas is er ook regelmatig een functionaliteit die na een update minder werkt. Alleen om die functionaliteit weer te verbeteren lukt ze niet zomaar.
Mijn edge 820 heeft dus nu meer en betere functionaliteiten, maar de accuduur is wel sterk verminderd. En bij mijn fenix 2 zit er een bug in de GPS software, waardoor mijn telefoon elke synchronisatie aangeeft dat er een probleem is.
Niets aan complot theorieën dus, maar eigen ervaringen en als ik het Garmin forum lees, ben ik daar zeker niet de enige in.
Verder werken de spullen wel, dus ik hoef niet op zoek naar iets anders.

34

Re: Reparatie horloge, glas vervangen Garmin 735

Ik ben verder ook heel tevreden hoor.
Zolang het netjes wordt opgelost en het niet elke week bal is...

35

Re: Reparatie horloge, glas vervangen Garmin 735

de Garmin 735, van mijn vrouw werkte niet meer. Het duurde even voordat ik reactie had vanuit Garmin maar ik mocht het horloge opsturen en werd (binnen de garantie) omgeruild voor een compleet nieuw exemplaar. Al met al Wass alles binnen 4 weken geregeld.
Ik ben erg tevreden over de Service maar ook over de producten. Ik heb zelf nu een 935 mijn vrouw 735 in het verleden een 310 en nog diverse handheld gps'n en voor in de auto en op de motor

voordeel is dat alles vanuit het zelfde progamma te regelen is

36

Re: Reparatie horloge, glas vervangen Garmin 735

Het probleem lijkt zich hier de laatste dagen te hebben opgelost!
Bij jullie ook weer een vlotte GPS verbinding?

Grappig vond ik ook de mail van Garmin om de "help-service" te beoordelen terwijl ik nooi antwoord heb gekregen op mijn ingediende vraag.

37

Re: Reparatie horloge, glas vervangen Garmin 735

Ja, geen probleem meer mee