526

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Met heel de crisis natuurlijk al mijn trainingen gereduceerd.

Ma: rust
Di: 1u lopen + 1u rollen
Woe: 85km fietsen
Do: 40km fietsen
Vr: 30min lopen +1u rollen
Za:55km fietsen
Zo: 14km lopen

Ook tussendoor wat met het droogzwemmen bezig en core maar das het vermelden niet waard. Net de hond eens laten zwemmen en als het wat beter weer word ga ik hier ter plaatsen (eigen dorp) beginnen met zwemmen.

527

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ohja, trainingsweek... Ik zal m ook weer eens posten.

Ik moest al meer richten op rustige duurtrainingen (m.n. fietsen), en nu de zwemtrainingen zijn weggevallen is er nog meer bijgekomen. Dus omvang is juist wel toegenomen, ondanks de crisis.

Ma: Fietsen duur 40 km
Di: Lopen interval 68'
Wo: Rust (verwisseld met vr.)
Do: Zwemmen droogtraining 20', fietsen interval 37 km, koppelloopje 20'
Vr: Fietsen duur 30 km
Za: Lopen duur 90'
Zo: Fietsen duur 70 km

Totaal bijna 11 uur en ruim 800 TSS.

528

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik heb ze ook al een poos niet getraind, maar het ging (gaat) erg lekker hier. Dit jaar totnutoe vooral op lopen en zwemmen gericht en dat werpt zijn vruchten af.
Nieuwe beste CSS met zwemmen vlak voordat de zwembaden dichtgingen (1:30/100).
Met lopen probeer ik een zo lang mogelijke runstreak te doen. Begonnen begin december, en tot nu toe elke dag minimaal 1 mile hardgelopen. Het begon eigenlijk met de 100/100 challenge van slowtwitch. Minimaal 5k of 30min per dag. Een dag echt heel rustig en ook echt maar 2k toen ik me niet goed voelde. Vorige week een paar dagen last van mijn linkerhamstring gehad en toen een paar dagen kort en heeel rustig gelopen. Deze week nog rustig aan gedaan, dus geen tempo en intervallen. Tot nu alle weken, op 2 na, de 50k aangetikt met lopen per week. Een week vanwege een ski-vakantie (wel elke dag gelopen toen, maar lange duurloop kort gehouden), en vorige week dus ivm hamstring. Trouwens nooit meer dan 57k gelopen per week, maar de 50 gaan me steeds makkelijker af. Nog geen dag overgeslagen (dag 111 vandaag) en merk het goed in mijn lopen.
Geschatte threshold pace lopen is nog nooit zo laag geweest (4:36).

Afgelopen week:
Ma: 5k lopen, 50 min interval op de tacx
Din: 7.5k lopen
Woe: 10k lopen, 50 min sweet spot op de tacx
Don: 7.5k easy lopen
Vrij: 8k easy lopen, 1u easy of de tacx
Zat: 9k lopen, wilde langer maar moets opeens naar de WC en wat in de buurt van mijn huis, dus toen maar afgebroken ook
Zon: 7.5k easy lopen

Plan deze week is om weer wat meer variatie in het lopen aan te brengen, zowel in afstand als intensiteit.
Ik heb nog nooit zo makkelijk zo regelmatig getraind eigenlijk, er is niks anders te doen.

529

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik had een staycation vorige week wink Vooral veel op de bank gehangen en in huis gerommeld, maar ook wat meer tijd om overdag te fietsen. Ook niet te gek gemaakt, dit had eigenlijk een langverwachte rustweek op de piste moeten zijn.

Ma: Zwemoefeningen, lopen relaxed 28'
Di: Fietsen cross/gravel 44 km
Wo: Fietsen interval 34 km, koppelloopje geskipt
Do: Fietsen duurrit 115 km
Vr: Zwemoefeningen, rust
Za: Lopen duur 100'
Zo: Fietsen duurrit 75 km

Totaal bijna 14 uur en 930 TSS.

530

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Trainingsweek :

Maandag -
Dinsdag raceFiets 60km
Woensdag voormiddag lange trage duurloop 2u10
woensdag namiddag uurtje losrijden op de mountainbike.
Donderdag-
Vrijdag racefiets 55km
zaterdag-
zondag Stabilisatie/stretch/core 20min

531 Laatst bewerkt door chrisbakker (13-04-20 16:01:55)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Trainingsdag vandaag:

Lopen : fartlek totaal 1u 10

532

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Herstelweekje gehad, kon ik ook goed gebruiken.

Ma: Lopen interval 50'
Di: Zwemmen droogtraining 20', fietsen duur/sprintjes 30 km
Wo: Fietsen duur 38 km, lopen koppelloopje 20'
Do: Fietsen interval 36 km
Vr: Rust en even buitenwater geprobeerd
Za: Lopen duur 70'
Zo: Fietsen duur 150'

Totaal ruim 9 uur gesport en 680 TSS.

533

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

LindaRotterdam schreef:

Herstelweekje gehad, kon ik ook goed gebruiken.

Ma: Lopen interval 50'
Di: Zwemmen droogtraining 20', fietsen duur/sprintjes 30 km
Wo: Fietsen duur 38 km, lopen koppelloopje 20'
Do: Fietsen interval 36 km
Vr: Rust en even buitenwater geprobeerd
Za: Lopen duur 70'
Zo: Fietsen duur 150'

Totaal ruim 9 uur gesport en 680 TSS.

Waar zwem je dan in buitenwater?

Normaal zwem ik in het Galderse meer; maar ik kan daar niet geraken....  Als training was dat wel leuk, 2X48km fietsen, en zwemmen. We kunnen/mogen de grens niet over....
En dan nog met de fiets want met de auto mag het hier ook niet vanwege "niet essentiele verplaatsing"

534

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Redelijke week, minder gefietst, maar wel voor het eerst dit jaar een keertje buiten. Kwam meer fietsers dan auto's tegen.

Ma: 4.5k lopen easy
Din: 8k lopen, easy
Woe: 11k lopen, eerst 6k easy met vriendin, daarna 3x 1k treshold
Don: 7k lopen, easy, half uur core
Vrij: 9k met 5k 500m VO2Max
Zat: 25k fietsen, 2.5k brick run (ik tel het maar als 1 exercise, vertel het maar niet aan Boris!)
Zon: 18k lopen

535

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

chrisbakker schreef:

Waar zwem je dan in buitenwater?

Normaal zwem ik in het Galderse meer; maar ik kan daar niet geraken....  Als training was dat wel leuk, 2X48km fietsen, en zwemmen. We kunnen/mogen de grens niet over....
En dan nog met de fiets want met de auto mag het hier ook niet vanwege "niet essentiele verplaatsing"

Een lokaal kanaal. Maar er is hier gelukkig genoeg zwemwater in de buurt. Wel veel in natuur- en recreatiegebieden, waarvan de toegangswegen nu ook afgesloten zijn.

536

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

En we blijven goed bezig!
Tegen beter weten in, omdat ik het graag doe, en omdat mijn Ironman nog niet officieel is afgelast blijf ik maar trainen alsof ik op 15/08 een Ironman mag afwerken!

Maandag: 10km herstelduurloop (49') + 33km herstelrit (1u08)
Dinsdag: 101km fietsen met 4x20' IM pace (2u58) + 25' mobiliteit & core
Woensdag: 11,5km lopen inclusief 2x(4x50m snelheid) (58')
Donderdag: 68km fietsen met 6x5' anaerobe drempel (1u58) + Run off the bike: 1k anaerobe drempel - 2k aerobe drempel - 3k rustig - 6k herstel (53')
Vrijdag: 33km herstelrit (1u08)
Zaterdag: 20km duurloop (1u31) + 25' core
Zondag: 156km lange duurrit (4u54)

Prachtige week, goeie fietsbenen en een lichte loopblessure lijkt definitief verleden tijd!
Nog 1 weekje "wintertraining", dan 1 week echt zeer rustig en dan zou normaal het echt specifieke werk beginnen richting de Ironman. Ik hoop tegen dan duidelijkheid te hebben en anders zal ik toch maar gewoon aan de voorbereiding starten...

537

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Welke Ironman ga je dan doen? Niet in Europa dan?

538

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Kalmar Zweden.
Kans is klein, maar officieel gaat die nog steeds door...

De opgebouwde conditie is sowieso een positief iets. En als ik niet opbouw en eind juni blijkt dat de Europese grenzen weer open gaan en ze in Zweden nog steeds "soepel" omgaan met maatregelen zal ik me achteraf alleen maar slecht voelen.

539

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma: Zwemmen 1200 m
Di: Fietsen duur 45 km
Wo: Lopen interval 56'
Do: Fietsen interval 36 km
Vr: Fietsen duur 49 km
Za: Lopen duur 99', zwemmen 1600 m
Zo: Rust

Koppeltraining even naar maandag geruild, dan kon ik lekker vroeg voor de drukte uit gaan trainen en ik had echt wel behoefte aan een rustdag.

Totaal nog geen 9 uur en 670 TSS

Daarnaast doe ik weer netjes elke dag voor werk m'n fysio oefeningen. Wel lekker om een beetje actief de dag te beginnen, als je de rest van de dag in huis zit.

540 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (04-05-20 13:59:33)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma: Fietsen duur & interval 93 km, lopen koppelloopje 18'
Di: Rust, echt geen zin om te zwemmen in die kou en regen big_smile
Wo: Lopen duur 110'
Do: Fietsen interval 40 km, koppelloopje geskipt
Vr: Rust
Za: Lopen test 5 km, zwemmen test 1000 m
Zo: Fietsen duur 79 km

Totaal 11 uur en 800 TSS.

Lekker in vorm aan het geraken, maar daar heb ik vooralsnog weinig aan. Die test evenementjes zijn wel echt leuk daarom, ik kijk er nu al naar uit om die tijden te verbeteren.

541

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Was als herstelweek gepland, wat vermoeidheid uit de benen en wat kleine pijntjes laten helen.
Ma, din en woe alleen kort gelopen (2.5k voor de run streak).
Woe vaccinatie gehad en die gooide behoorlijk roet in het eten. Nooit bijwerkingen gehad, maar deze keer dus wel.
Don heel langzaam 1 mijl gehobbeld.
Vrij langzaam 2k gehobbeld.
Zaterdag voelde ik me best goed, samen met vriendin 8k gelopen. Dat is voor mij normaal op een tempo waarbij hartslag nauwelijks in Z1 komt, maar deze keer zat hij eigenlijk de hele tijd in Z1.
Zondag wilde ik 5k op eigen normale rustige tempo lopen, maar na 2k was de pijp wel leeg, en heel langzaam naar huis gehobbeld weer.

Vandaag voel ik me wel goed, alleen nog steeds wat last van m'n knie ook, dus knoop er denk ik nog een herstelweek aan vast.

542

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hier ook een rust(igere) week.

Ma: Rust
Di: Zwemmen 1600 m, fietsen duur 37 km
Wo: Lopen interval 65'
Do: Rust
Vr: Fietsen tijdrit 26 km
Za: Fietsen duur 79 km, lopen koppelloopje 40', zwemmen 1300 m
Zo: Lopen duur 85'

Totaal bijna 10 uur en 720 TSS.

543

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Aangezien ik niet verwacht de eerste 12 maanden nog een wedstrijd te kunnen doen ben ik maar wat in onderhoud gegaan. Dus dwz de eerste 10 maanden gewoon tussen de 13 en 15u trainen om wat gezond bezig te blijven.

544

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Voor mij was een doel dit jaar om te focussen op mijn slechtste onderdeel, het lopen.
Deze week was echt bagger, heb de 50km met lopen aangetikt, maar het was harken. Op zich voelde ik me OK, rust hartslag was OK, maar zodra ik iets harder dan heel langzaam ging lopen dan schoot mijn hartslag omhoog en werden de benen pap.
Dat was vooral woe-vrij, gister ging aanmerkelijk beter weer en ook vanochtend ging het weer aanmerkelijk beter.

Ma: 5k heel rustig met vriendin (35 min)
Din: 5k easy (zelfde rondje 28 min)
Woe: 8k easy
Don: 10k lopen, waarvan eerste 6k met vriendin dus een heel rustig tempo, daarna verder ook heel rustig gelopen.
Vrij: 6k lopen met 2x 1k tempo (en hartslag schoot tot boven threshold terwijl running pace op tempo lag). Idee was om ook 1x 2k tempo te doen, maar heb het opgeknipt.
Zat: 4k lopen en 75k fietsen
Zon: 13k rustig lopen

545

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Uitstekende week gehad! Maar waarvoor...geen wedstrijden in het vooruitzicht. Maar gewoon omdat ik sporten zo leuk vindt :-)

Maandag: 11 km hardgelopen
Dinsdag: 161 km gefietst (rondje Markermeer)
Woensdag: 1700 m in buitenwater gezwommen
Donderdag: 17 km hardgelopen
Vrijdag: 2000 m in buitenwater gezwonmen
Zaterdag: 23 km geskeelerd (voor het eerst sinds lange tijd)
Zondag: 2 x 7 km hardgelopen

totaal 11,5 uur, TSS 650

De komende week een (relatieve) rustweek.

546

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Deze week nog eens een productieve week gehad met 6km zwemmen, 315km fietsen en 38km hardlopen totaal een dikke 16 uurtjes.

547 Laatst bewerkt door chrisbakker (12-07-20 13:44:50)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik had een vakantieweek. De bedoeling was veel te lopen en te zwemmen.
Dat is maar ten dele gelukt, kleine afstanden maar wel vaak.
Ik heb veel geslapen, zelfs ‘s middags smile .
Nu ja , dat is eigenlijk ook hersteltraining...
Wat wel lekker ging was het zeezwemmen, we zaten in Bretagne, en vooral het oriënteren ook met de wind of golven.
Heb er natuurlijk ook een swimrun of 3 gedaan.
Voor het overige was het zalig herbronnen. En die rust , zalig gewoon. Toch tevreden, zelfs met kleinere hoeveelheden training.

548

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik ben voor werk weg geweest en weer rustig aan het opstarten na de vakantie.

Ma Lopen tempo 70'
Di Fietsen sweet spot 31 km
Wo Rust
Do Rust
Vr Zwemmen open water 2600 m
Za Fietsen duur 109 km + koppelloopje 25'
Zo Lopen duur 110'

Totaal bijna 10 uur, en TSS zo'n 600.
Komende week echt vol voor Barcelona aan de slag. Nog maar 12 weken! B)

549

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik ben deze week maar op een goeie 14u uitgekomen, ook druk op het werk enkele mensen ziek of op vakantie dus niet leuk... Maar toch enkele kwaliteit trainingen gedaan die me qua uitvoering dan toch wel meevielen dus de vorm en conditie is er wel.

550

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Weer lekker thuis, terug in het oude ritme:

Ma Rust
Di Zwemmen tempo 2300 m
Wo Fietsen interval 33km
Do Lopen tempo's 80'
Vr Fietsen clubtraining 51 km
Za Fietsen duur 85 km
Zo Lopen duur 21 km, zwemmen open water 1200 m

Totaal 712 TSS in precies 11 uur.