76

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Jup, was mijn grote doel dit jaar. Speel nu met het plan om mijn doel voor komend jaar naar dit jaar te halen, namelijk de ijselmeeroversteek. Dat kan, mits het weer het toelaat, sowieso doorgaan. Hopelijk kunnen we met een weekje het buitenwater in.

77 Laatst bewerkt door @Jeanette (06-04-20 19:21:00)

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Heb het wel op FB gelezen , maar een e-mail heb ik nog niet gehad .
Dit was ook mijn hoofddoel voor dit jaar . Mijn eerste halve .

78

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ben wel heel benieuwd of ze dit jaar nog een datum weten voor elkaar te krijgen. En dan wat die datum dan wordt

79

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Het zat er aan te komen en natuurlijk wisten we dit allemaal al lang, maar toch was het even slikken nadat gisteren het bericht officieel bekend werd gemaakt. Maar zo'n internationale wedstrijd is natuurlijk helemaal een utopie in juni.

Ik begin me inmiddels toch ook wel serieus zorgen te maken over Kalmar in Augustus.. Het lijkt nog ver weg, maar toch komt het alweer snel dichterbij. En wat betreft voorbereiding is het ook niet echt ideaal.. Ik maak wel een hoop trainingsuren op het moment, maar toch mis ik die wedstrijden die ik als training gebruik..

Ik vermoed dat het dit jaar nog lastig gaat worden om een datum te vinden voor Hoorn, ik hoop dat we het startbewijs mogen meenemen naar volgend jaar. Volgens de berichten zou dat wel goed moeten komen.

80

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Macer schreef:

Het zat er aan te komen en natuurlijk wisten we dit allemaal al lang, maar toch was het even slikken nadat gisteren het bericht officieel bekend werd gemaakt. Maar zo'n internationale wedstrijd is natuurlijk helemaal een utopie in juni.

Ik begin me inmiddels toch ook wel serieus zorgen te maken over Kalmar in Augustus.. Het lijkt nog ver weg, maar toch komt het alweer snel dichterbij. En wat betreft voorbereiding is het ook niet echt ideaal.. Ik maak wel een hoop trainingsuren op het moment, maar toch mis ik die wedstrijden die ik als training gebruik..

Ik vermoed dat het dit jaar nog lastig gaat worden om een datum te vinden voor Hoorn, ik hoop dat we het startbewijs mogen meenemen naar volgend jaar. Volgens de berichten zou dat wel goed moeten komen.

Ik denk ook dat het lastig wordt. Of koud tongue

Je hoort meer en meer berichten dat je het de rest van het jaar wel kunt vergeten vwb sport evenementen......

81

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

En dat er wellicht nog langer dan een jaar bepaalde restricties nodig zijn om de ziekenhuizen ook dan niet te overbelasten.

82

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

De nieuwe datum is 2 - 4 oktober, met de halve op de 4e. Mogelijkheid tot andere halve of doorschiiven naar volgend jaar is er ook.

Ik twijfel nog even (kan twee weken), wil dit jaar hopelijk graag nog wel een race doen maar tegen die tijd kan het best fris zijn in het buitenwater.

83

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

4 Oktober en daar in het noorden van Nederland zal het idd al vrij fris worden en al zeker voor een halve, al bij al zijn er toch wel mensen die bijna een uur over de zwemproef doen en dan begin je al risico te lopen op onderkoeling.

84

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Top! Twee weken erna de marathon Amsterdam en dan gelijk maar doortrainen voor de alternatieve elfstedentocht :-)

85

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik hoop vurig dat dit hem dan gaat worden!

Ben erg benieuwd. Tegen de kou kun je je altijd kleden smile

86

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ja, voor de koude ben ik niet zo bang, maar de wind daarentegen..

87

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Dit gaat nooit gebeuren.

88

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Als het echt te koud is (en er wordt ook rekening gehouden met de buitentemp hoor, niet alleen de watertemp.) dan kan het ook nog worden ingekort.
Daar zijn tabellen voor, die vind je in het reglement.

89

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik denk dat dit spartelen is als een vis op het droge, gaat geen succes worden dat op voorhand de kans al groot is op niet doorgaan, zwemmen inkorten of een RBR worden. Zeker niet voor een 1e editie. En dan nog 300 euro inschrijving waarschijnlijk?

90

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik bedoel meer, we gaan in oktober echt niet in een startvak staan. Oktober 2021 misschien.

91

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik denk dat het bij elkaar in startvakken staan een stuk spannender wordt dan de watertemperatuur. Die is dan echt nog wel te doen. Gemiddeld 14 graden in heel oktober vs gemiddeld 11 in mei.

92

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik ga toch mijn inschrijving doorschuiven naar 2021.
Mijn tijd om te trainen is in de zomer minder dan in de winter, evenals mijn motivatie om te trainen.

93 Laatst bewerkt door Macer (30-04-20 17:39:56)

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Wij hebben onze inschrijving ook verplaatst naar 2021.

Ik zie het eigenlijk al niet meer gebeuren, maar stel dat het door gaat is het echt te koud begin oktober. Vorig jaar in Nijmegen was het eigenlijk al niet te doen en dat was veel korter. En anders is de kans wel groot op een RBR.

Je krijgt hoe dan ook een uitgekleed evenement omdat een groot deel niet mee gaat doen en daar is het me even te veel geld voor. Dus alledrie gaan we naar 2021 (hoop ik). Ook omdat  Sonja de IRONMAN van Barcelona heeft staan in dat weekend welke waarschijnlijk ook niet doorgaat denk ik.

Helaas, maar ik denk dat het dit jaar weinig gaat worden met wedstrijden. Ik heb stiekem mijn hoop nog gevestigd op de Marathon van Rotterdam in oktober als er bijvoorbeeld alleen maar Nederlanders mee mogen doen.

94

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

En een OD op vrijdagavond...in het donker?? Hoe dan...

95

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik ga denk ik ook doorschuiven naar volgend
jaar .
Te zonde van het startgeld als het door weersomstandigheden een RBR gaat worden .

96

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

zico schreef:

Ik denk dat het bij elkaar in startvakken staan een stuk spannender wordt dan de watertemperatuur. Die is dan echt nog wel te doen. Gemiddeld 14 graden in heel oktober vs gemiddeld 11 in mei.

14 graden is goed te doen inderdaad, en dat is dus ook nog het gemiddelde van heel oktober. Dus tenzij het toevallig een heel koude september is is dat best te doen.

Maar schuif gerust door.. Als de situatie dan beter wordt heb ik tenminste nog een halve om me voor in te schrijven :-)

Met 1000 deelnemers (dit is een aanname) is het toch niet zo moeilijk om een veilige start te creeren lijkt me? Rolling starts van 100 personen per 15 minuten ofzo? 8.00 starten, ligt de laatste om 10.30 uur in het water. Finish sluiten om 18.30 uur lijkt me goed te doen.

Ik ken de situatie bij de zwemstart niet, maar zou me voor kunnen stellen dat op deze manier best voldoende ruimte te maken is.

97

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Lijkt me inderdaad dat juist triathlon één van de weinige sporten is die redelijk 1,5m te maken is. De toeschouwers en dergelijke is dan weer een ander verhaal misschien.

98

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Vanzella schreef:
zico schreef:

Ik denk dat het bij elkaar in startvakken staan een stuk spannender wordt dan de watertemperatuur. Die is dan echt nog wel te doen. Gemiddeld 14 graden in heel oktober vs gemiddeld 11 in mei.

14 graden is goed te doen inderdaad, en dat is dus ook nog het gemiddelde van heel oktober. Dus tenzij het toevallig een heel koude september is is dat best te doen.

Maar schuif gerust door.. Als de situatie dan beter wordt heb ik tenminste nog een halve om me voor in te schrijven :-)

Met 1000 deelnemers (dit is een aanname) is het toch niet zo moeilijk om een veilige start te creeren lijkt me? Rolling starts van 100 personen per 15 minuten ofzo? 8.00 starten, ligt de laatste om 10.30 uur in het water. Finish sluiten om 18.30 uur lijkt me goed te doen.

Ik ken de situatie bij de zwemstart niet, maar zou me voor kunnen stellen dat op deze manier best voldoende ruimte te maken is.

Ik denk ook graag in waarom iets wel kan i.p.v. waarom het niet kan.

Je moet sneller dan de klos zijn.

99 Laatst bewerkt door Louise (02-05-20 09:35:09)

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik zou me over de temperatuur geen al te grote zorgen  maken, hoor. Je moet een beetje geluk hebben, maar dat is bij triathlon altijd, ook midden in de zomer (denk: onweer, blauwalg, storm, snikhitte). Het eerste weekend van oktober is ook altijd de Kustmarathon, mijn man loopt die al jaren, en daarbij heb ik - als supporter - ook wel staan puffen van de hitte. En ik als erkende zwem-koukleum kan in de meeste jaren tot in oktober doorzwemmen in open water. Kwestie van blijven doen, dan blijf je eraan gewend.

Qua virus geloof ik er ook niet in, moet ik zeggen, maar dat is een ander verhaal.

Louise

100

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik heb in ieder geval mijn startplaats om laten zetten naar volgend jaar .
De voorbereiding is nu niet optimaal , en als ik denk aan de laatste jaren was het op
3 oktober niet echt warm .Dan doe ik namelijk altijd mee aan de  Münsterland Giro .
Mijn trainer vond het ook een wijze beslissing .