1

Onderwerp: Hallo allemaal!

Ik stel me eventjes voor;

Ik ben Chris; 53 jaar en doe reeds langere tijd uithoudingssporten. Er worden hier toffe en interessante topics geschreven. Met de corona zit ik meer op de pc. En kwam hier ivm triatlons veel info tegen.
In mijn tienerjaren schaatste ik veel , woonde nog in Breda. Toen vroor het tenminste nog; en schaatste ik met mijn vader en de schaatsclub veel toertochten op de schaats. En Eindhoven 400m baan. Woon nu in België.

Mijn eerste kennismakingtriatlon was ooit in Breda op 17 jaar.
pas in 2012/13 heb ik terug een aantal 1/8 1/4 en 1/2 gedaan. (Kinderen groter) Dan na een 3 jaar geen wedstrijden en vorig jaar terug begonnen.
Vorig jaar mijn eerste Ironman. Full. Vreugde maar vooral verdriet. Een topic voor ergens anders. 

Groeten Chris

2

Re: Hallo allemaal!

Welkom! Je maakt me hiermee wel erg nieuwsgierig:

chrisbakker schreef:

Vorig jaar mijn eerste Ironman. Full. Vreugde maar vooral verdriet. Een topic voor ergens anders.

Louise

3

Re: Hallo allemaal!

Welkom Chris!
Ik ben ook benieuwd naar je verhaal wat jeelders gaat optekenen begrijp ik.

Enne, gezien je taalgebruik, kom je uit Vlaanderen?

4

Re: Hallo allemaal!

Hedcandy schreef:

Welkom Chris!
Ik ben ook benieuwd naar je verhaal wat jeelders gaat optekenen begrijp ik.

Enne, gezien je taalgebruik, kom je uit Vlaanderen?

Dat is een moeilijke: half half

Nederland/ België 50/50 door jeugd/wonen/werken/school/ ouders Nederlander en Belgische.

5

Re: Hallo allemaal!

Leuk toch juist!
Ik begreep al dat je nu in Breda woonde, maar je taalgebruik verraadde je andere helft wink

6

Re: Hallo allemaal!

Hedcandy schreef:

Leuk toch juist!
Ik begreep al dat je nu in Breda woonde, maar je taalgebruik verraadde je andere helft wink

Eh ik woon nu in Antwerpen, Breda woonde ik tijdens mijn lagere school en middelbare school. Daarna ben ik naar België gegaan.

Ik lijk soms "tweetalig".

Grappig, want sommige woorden blijven Nl en andere zijn duidelijk Vlaams .

Dat komt omdat ik van 0-6 jaar in België woonde en dus daar al eerder Vlaams hoorde.

En bij de familie van mijn vader echt "Hollands" en bij de familie van moeders kant "Vlaams".